3 критично важни за растежа маркетингови тенденции
Началото на новата година е чудесно време за преглед на бизнес плановете, преоценка на маркетинговите стратегии и финализиране на бюджетите. Когато става въпрос за маркетинг, няма недостиг на идеи, тенденции и нови инструменти. Като маркетинг лидер с над 15 години опит в мащабирането на маркетингови инициативи и екипи, открих, че всеки бизнес има своя собствена формула за успех в края на деня, пише Дейвид Маца в статия за Entrepreneur. Ето неговото мнение за три тенденции, които вярва, че са критични за растежа на бизнеса през тази година и след това.
1. AI технология
Тъй като очакванията на клиентите за персонализирани изживявания продължават да растат, фирми от всякакъв размер непрекъснато търсят начини да предоставят по-бързи и по-добри услуги и да се конкурират с аудитории, разсеяни от повече съдържание от всякога.
От писане на имейли за продажби през отговаряне на въпроси на клиенти до създаване на изображения за маркетингови кампании, базирани на AI инструменти като ChatGPT и DALL-E, могат да помогнат за мащабиране на взаимодействията с клиентите, тестване на маркетингови идеи и разрастване на бизнеса без увеличаване на режийните разходи.
Въпреки че не можете напълно да възложите маркетинга си на AI (все още трябва да проверите за точност, уместност и съответствие с марката), AI платформи като ChatGPT, които могат да генерират копие, което много прилича на създадено от хора съдържание и е в състояние точно да интерпретира силно персонализирани заявки, може да ви помогне да започнете проекти, да поддържате постоянен обхват на клиентите и да спестите време.
Вместо безкрайно да преразглеждате публикация в блог, да прекарвате цялото си маркетингово време в социалните медии или да пропускате ваканционен имейл, защото нямате достатъчно време да го напишете, можете да използвате AI инструменти, за да сте в крак с маркетинговия обхват, без да се чувствате претоварени или да изпускате от поглед други части на вашия бизнес.
Потенциалът на AI в маркетинга е огромен. Започнете с малко – направете списък с повтарящи се задачи, които искате да възложите на външни изпълнители и работете оттам.
2. Дигитална достъпност
Като маркетинг лидер, изградил кариера във водещи технологични компании в Съединените щати, рядко съм виждал дигиталната достъпност — или практиката да се правят уебсайтове, дигитални инструменти и технологии достъпни и използваеми за хора с увреждания — като приоритет при планирането и разработването на уебсайтове. Това обаче ще се промени, тъй като съдебните дела за цифрова достъпност скочиха до небесата и Министерството на правосъдието предприе репресии срещу здравните компании по време на пандемията Covid-19, и бизнесът започна да обръща внимание.
Сред ключовите причини, допринасящи за увеличаването на съдебните дела и, което е по-важно, за широко недостъпния интернет (97%!) е общата липса на осведоменост и загриженост относно цената на цифровата достъпност.
И все пак, като направите уебсайта си по-достъпен, вие можете да достигнете до милиони американци с увреждания, които според Доклада за възвръщаемостта на хората с увреждания за 2020 г., с техните семейства и приятели, контролират над 8 трилиона долара разполагаем доход в Съединените щати.
Понеже все повече хора търсят продукти и услуги онлайн, класирането на вашия уебсайт при търсене ще продължи да оказва влияние върху откриваемостта на вашия бизнес. Най-добрите практики за достъпност, като ясни и описателни заглавия и текстови описания за изображения, помагат на хората с увреждания да навигират в съдържанието и също така улесняват търсачките да обхождат и интерпретират уебсайтове.
Достъпните уебсайтове също са по-откриваеми за хората, които използват гласово търсене. Проучване на мобилния глас на Google установи, че 41% от възрастните в САЩ и 55% от тийнейджърите използват ежедневно гласово търсене.
Ето няколко стъпки, които можете да предприемете точно сега, за да направите уебсайта си по-достъпен:
- Добавете алтернативен текст или писмено описание към всички ваши изображения, които екранните четци могат да прочетат на глас за хора със зрителни увреждания, нарушения на сензорната обработка или нарушения в обучението.
- Използвайте видео надписи и описания за хора с увреден слух. Не забравяйте да прегледате и коригирате всички грешки, направени от автоматизирани инструменти.
- Направете вашите имейли достъпни – избягвайте да използвате изображения като цял имейл, подчертавайте вградените връзки и описвайте връзките точно, така че хората, които използват екранни четци, да знаят кога текстът е свързан и да получат ясна представа къде ще ги отведе дадена връзка.
- Използвайте съотношение на цветовия контраст най-малко 4,5:1. Можете да проверите цветовия контраст на вашия уебсайт и друго цифрово съдържание с помощта на безплатна програма за проверка на цветовия контраст.
- Ако работите с дигитална агенция, попитайте дали могат да ви осигурят решение за цифрова достъпност. Ако не, помислете за получаване на решение, което непрекъснато ще следи уебсайта ви за грешки в достъпността и ще коригира поне по-голямата част от често срещаните грешки в реално време, като ви помага да поддържате достъпен уебсайт, без да разбивате банката (ръчните одити и корекции са скъпи).
3. Инфлуенсъри
Инфлуенсърите се предлагат в различни форми и размери: макро инфлуенсъри, като знаменитости и блогъри с милиони последователи в социалните медии; микроинфлуенсъри с под 100K последователи; и нано инфлуенсъри – тези с по-малко от 10K последователи.
Докато макро и микровлиятелите може да са извън бюджета за вас (освен ако органично не намерят вашия продукт и го харесат достатъчно, за да започнат да го рекламират, преди да сключат сделка с вас), нано инфлуенсърите може вече да са във вашата мрежа – лоялни клиенти, експерти в индустрията, вашите служители и партньори с големи последователи в социалните медии. Култивирането на тези взаимоотношения и органичното навлизане в мрежите на влиятелни лица може да ви помогне да получите експоненциално по-голяма експозиция и да изградите капитал на марката.
За да се възползвате максимално от тези органични връзки с влиятелни лица, създайте възможности за социално споделяне – събития, продуктови новини, полезно съдържание и т.н. – което би било от полза за вашата марка и тяхната.
AI технологията, дигиталната достъпност и влиятелните лица споделят обща нишка: клиентско изживяване. AI технологията улеснява малките предприятия да предоставят постоянно навременни и персонализирани онлайн изживявания на своите клиенти. Цифровата достъпност е от решаващо значение за създаването на приобщаващи преживявания и осигуряването на равен достъп до продукти и услуги за хора с различни способности. И накрая, изключителните клиентски изживявания са от ключово значение за изграждането на взаимоотношения с влиятелни личности и спечелването на доверието на тях и техните последователи в марката.
Източник: Дейвид Маца за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.