3 мита за пиара, които вредят на успеха на вашата марка

 3 мита за пиара, които вредят на успеха на вашата марка

3 мита за пиара, които вредят на успеха на вашата марка

Ако изграждате марка и се опитвате да бъдете признати като лидер на мисълта във вашата индустрия, има вероятност да знаете какво е да се чувстваш сякаш говорите на стената. Няма как да се отрече, че всяка марка, нова или утвърдена, се стреми да увеличи присъствието си и да достигне до по-голяма аудитория. Докато органичните и платените медии имат своето пространство, определено има нещо привлекателно в използването на надеждни медийни платформи чрез връзки с обществеността (PR).

Независимо дали чрез статии, публикувани в традиционни медии, или интервюта в независими издания като подкасти, връзките с обществеността са изградили репутация на полезен инструмент за брандовете да установят доверие и да увеличат своята видимост.

Но има някои погрешни схващания за връзките с обществеността, които може да ограничават успеха на вашата марка, както и истината за това как всъщност работят връзките с обществеността.

Погрешно схващане №1: Трябва да си известен, за да те представят като експерт

Често срещано погрешно схващане за връзките с обществеността е, че трябва да сте известни, за да бъдете представяни като експерт. Но не всичко е слава. Всъщност журналистите и редакторите постоянно се нуждаят от квалифицирани експерти, които да цитират в статиите си. Един журналист не може да твърди нищо без доказателства или експертно мнение. 

Няма значение дали сте известна знаменитост или непознат вътрешен човек в индустрията, стига да имате правилния опит по разглежданата тема, имате шанс да се изявите като експерт. Ключът е да намерите писател или редактор, който се нуждае от вашия опит,  и да бъдете там в точното време и място.

Погрешно схващане №2: Връзките с обществеността изискват големи инвестиции

Друго погрешно схващане за връзките с обществеността е, че те струват много пари. Въпреки че понякога това може да е вярно, това не е правило. Цената на PR-а може да бъде повлияна от редица фактори, включително бизнес модела на PR агенцията, с която работите, и медийното отразяване, което искате да получите.

Някои PR агенции например работят по модел на задържане, при който плащате фиксирана сума всеки месец. Това може да бъде проблематично, струвайки десетки хиляди долари на месец без гарантирани резултати. 

Pay-to-play е друг модел, който набира популярност. За разлика от спечелените медии (комуникационни канали извън марката, спечелени чрез вашата дейност), където PR агенция осигурява разположение на публикации безплатно, като действа като ваш пълномощник, този модел се използва от PR агенции, които вместо това действат като дистрибутори на рекламното пространство. Това може да бъде по-скъпо, тъй като плащате за всяко медийно отразяване, което получавате. 

По-добра алтернатива е заработеният медиен модел, в който фокусът е върху изграждането на взаимоотношения с журналисти и други медийни специалисти. Ключът към това е да се подходи към публикации, които все още се стремят да привлекат посетители и читатели, да рекламират, а не да правят пари от своите сътрудници. Този модел е най-достъпен, тъй като можете да го направите сами без разходи или да платите на PR агенция за единствената услуга за установяване на връзка.

Погрешно схващане №3: Трябва да сте добре свързани, за да започнете 

Противно на общоприетото схващане, не е необходимо да сте добре свързани, за да започнете. Въпреки че помага да имате връзки с индустрията, това не е изискване за успех. Изграждането на взаимоотношения с журналисти и други медийни специалисти е ключова част от процеса на връзки с обществеността. Така че дори и да нямате съществуващи връзки, можете да постигнете успех във връзките с обществеността, като изградите взаимоотношения и откриете правилния микс отрано.

Не забравяйте, че журналистите се нуждаят от експерти в своите медии! Добрата новина за вас е, че те търсят добро съдържание и хора, които да го предоставят. Същото важи и за хостовете на подкасти, които се пускат редовно.

Днес има много онлайн инструменти за свързване с тях, включително социални медии, имейл и частни канали. Много журналисти и подкастъри споделят публично имейл, търсейки предложения. Не е необходимо да познавате хората предварително, за да се заинтересуват от вас. Всички необходими ресурси са на една ръка разстояние.

Независимо дали става въпрос за традиционна медия, за специфични за местната индустрия или национални издания, представянето може да бъде достъпно и от полза за всички марки, независимо от бюджета, съществуващите връзки или славата. 

Не позволявайте на митовете за връзки с обществеността да ви спрат. Помислете за връзки с обществеността, които да ви помогнат да развиете марката си експоненциално чрез увеличаване на присъствието ви, създаване на доверие и разширяване на обхвата на вашата аудитория. 

Източник: Наташа Зо, основател на бутикова PR агенция, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                              

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ