Предизвикателствата, за които всеки маркетинг ентусиаст трябва да е готов

Предизвикателствата, за които всеки маркетинг ентусиаст трябва да е готов

Маркетингът не е за начинаещи. Това е като диво същество, с което само опитни професионалисти могат да се справят. Само си представете колко много аспекти включва маркетингът - проучване, стратегическо планиране, дизайн, събития, социални медии и връзки с обществеността. На всяка стъпка маркетингът поставя предизвикателства пред ентусиастите и фирмите, които се нуждаят от креативни решения и бързо мислене. 

Според последните изследвания почти 68% от компаниите използват инструменти за маркетингови технологии, но твърде малко имат стратегия за тях. По-успешните стартиращи компании инвестират повече от 25% от маркетинговия си бюджет в маркетингови технологии. Експерименталният маркетинг се разглежда като ефективна тактика от 58% от търговците, които го използват в днешно време. 

За да направите маркетинга печеливш за една компания, трябва да установите солидни бизнес процеси. Тези процеси обхващат продажби, реклама и взаимодействие с аудиторията. Именно в тези процеси се появяват предизвикателствата, споменати по-рано. Въз основа на моя професионален опит определих най-често срещаните предизвикателства, с които може да се сблъскате като маркетинг ентусиаст, пише Дмитрий Хасанов, основател на агенция Melandia, в статия за Entrepreneur. 

Предизвикателство №1. В крак с променящото се потребителско поведение

Поведението на потребителите се влияе от различни фактори, включително пазарни тенденции, стратегии за ангажиране на клиентите, развиващи се потребителски нужди, технологичен напредък, ефективна комуникация и аналитични умения. Променя се всеки ден и продължава да се трансформира дори докато четете това. Например, пазарните тенденции играят решаваща роля при формирането на потребителското поведение. Когато има преминаване към устойчиви продукти, потребителите са склонни да предпочитат екологични опции пред традиционните.

Как да се преодолее това: За да се справят с предизвикателството да се адаптират към променящото се потребителско поведение, бизнесите трябва да дадат приоритет на това да бъдат информирани за пазарните тенденции и предпочитания чрез непрекъснато проучване и анализ на данни. Гъвкавостта е от решаващо значение за бързото коригиране на продуктовите предложения, маркетинговите стратегии и тактиките за ангажиране на клиентите, за да отговарят на развиващите се тенденции. Не се страхувайте да използвате технологии, като базирани на AI анализи, за да помогнете за разбирането на поведението на потребителите, докато инвестирането в силни взаимоотношения с клиенти изгражда лоялност.

Предизвикателство №2. Създаване на закачливо и ангажиращо съдържание

Създаването на увлекателно и закачливо съдържание винаги е представлявало предизвикателство за маркетинговите ентусиасти. Защо? Тъй като съдържанието е на живо, трябва да сте онлайн. Разбирането на видовете съдържание, които резонират с целевата аудитория, насърчаването на креативността и разработването на ефективни стратегии за съдържание са от съществено значение за преодоляването на това препятствие. Да, трудно е, но толкова постижимо.

Как да се преодолее това: За да се изправите пред предизвикателството, разнообразете форматите на съдържанието си — опитайте публикации в блогове, видеоклипове и публикации в социални медии. Оставете въображението си да работи. Експериментирайте с нови формати като видеоклипове и елементи, генерирани от изкуствен интелект, и приемете предизвикателства и тенденции, които са в съответствие с вашата марка. Използването на творческия потенциал във вашия екип може да изработи завладяващи разкази, които директно адресират нуждите и интересите на вашите клиенти, като в крайна сметка стимулират ангажираността и лоялността към марката. Сътрудничеството с младото поколение блогъри и създатели на съдържание може да бъде друг начин за преодоляване на това предизвикателство.

Предизвикателство №3. Измерване на възвръщаемостта на инвестициите

Време е да поговорим за пари. Измерването на възвръщаемостта на инвестициите (ROI) остава голямо главоболие за търговците. Кога трябва да проверите ROI, когато се занимавате с маркетинг? Винаги. Чрез анализиране на възвръщаемостта на инвестициите всяка кампания може да вземе информирани решения за това къде да съсредоточи своите ресурси и бюджет. Накратко, измерването на ROI помага на търговците непрекъснато да усъвършенстват своите стратегии и да подобрят ефективността на своите маркетингови усилия.

Как да се преодолее това: Използвайте мощни инструменти за маркетингов анализ, за ​​да проследявате и анализирате ефективно ключови показатели за ефективност. Задайте ясни цели за всяка кампания, за да опростите оценката на ROI. Наблюдавайте ефективността на кампанията, като коригирате стратегиите според нуждите за по-добри резултати. Инвестирайте в непрекъснато обучение, за да подобрите аналитичните умения във вашия маркетингов екип.

Предизвикателство №4. Работа с бюджети

Парите говорят, особено когато става въпрос за маркетинг. Вярвам, че много маркетингови мениджъри се страхуват да пилеят бюджети, без да получат точни резултати. Това основателен страх ли е? Вярвам, че е така. Мениджърите може да имат проблеми с приоритизирането на дейности, които носят най-висока възвръщаемост на инвестициите в рамките на определения бюджет. Хубавото е, че е само въпрос на практика. Сигурен съм, че ще разберете как работят нещата след първия ви пропилян маркетингов бюджет.

Как да се преодолее това: Поставете ясни цели и задачи за вашите маркетингови дейности. След това внимателно разпределете бюджета си въз основа на това, което смятате, че ще доведе до най-добри резултати. Наблюдавайте внимателно разходите си и анализирайте ефективността на всяка дейност спрямо вашите цели. Бъдете готови да коригирате стратегията си и да преразпределите ресурси според нуждите, за да увеличите максимално възвръщаемостта на инвестициите си. Ученето от грешките е част от процеса, така че не се страхувайте да експериментирате и да усъвършенствате подхода си с течение на времето.

Предизвикателство №5. Да останете пред конкуренцията

Да останете напред в маркетинга е трудна задача. Това е като да плувате с акули; или ставате такъв, или намирате начин да ги надхитрите. Специалистите по маркетинг трябва да разбират как да запазят или подобрят своите конкурентни предимства. В един претъпкан пазар, предвиждането на пазарните тенденции и променящите се потребителски предпочитания е от решаващо значение за получаване на предимство. Като са информирани за промените в индустрията и последователно усъвършенстват стратегиите, за да отговорят на променящите се нужди на клиентите, компаниите могат да се утвърдят като лидери в своята област.

Как да се преодолее това: Проведете задълбочено пазарно проучване, за да разберете вашите конкуренти и да идентифицирате възможностите за диференциация. Разработете уникални предложения за продажба, които резонират с вашата целева аудитория и отличават вашата марка. Следете внимателно пазарните тенденции и поведението на потребителите и бъдете готови да адаптирате стратегиите си. Насърчавайте иновациите във вашия екип и насърчавайте култура на непрекъснато учене и усъвършенстване.

Източник: Дмитрий Хасанов, основател на агенция Melandia, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                              

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ