5 съвета за успешен маркетинг на скучен продукт

5 съвета за успешен маркетинг на скучен продукт

Понякога маркетингът е сравнително прост процес. Но какво ще стане, ако продуктът или услугата, които се опитвате да популяризирате и пуснете на пазара са скучни? Лиза Шварц, старши директор на глобалния продуктов маркетинг в Oracle NetSuite, знае доста за това предизвикателство. Нейната работа е да продава софтуер, който се справя с някои от най-малко приятните задачите на бизнеса. NetSuite предоставя планиране на ресурсите на предприятието (ERP) чрез пакетна система за управление на бизнеса за компании, от счетоводство до управление на инвентара.

Всички ние трябва да правим неща, които не ни вълнуват. И тъй като маркетингът след пандемията се превръща в още по-голямо предизвикателство, може да е трудно да измислите нови начини да достигнете до клиентите си, независимо дали сте B2B или B2C марка. Как продавате продукти и услуги, свързани с тези задачи? Един от начините е като ги направите привлекателни.

Намерете героя на вашата маркетингова история 

Един от начините да генерирате повече интерес сред клиенти или клиенти е като намерите героя на историята във вашия маркетинг. Помислете за вашия герой (вашият клиент или потенциален клиент) и как можете да служите като помощник в пътуването на техния герой. По какви начини вашата марка може да помогне на героя да постигне целта и да победи врага, какъвто и да е той. Оформянето на вашата перспектива като герой на тяхната собствена история им помага да видят себе си във вашето маркетингово послание и им помага да се ангажират повече с вашата марка.

Предизвикайте старите навици 

За да преместите разрастващ се бизнес (или отделен потребител) от „стария път“ към нещо ново, ще трябва да смекчите тази съпротива срещу промяната. Част от маркетинговата стратегия в този случай им помага да се вълнуват от новото време, което ще освободят за изпълнение на бизнес задачи от по-високо ниво.

Фокусирайте се върху мисията на клиента

Маркетолозите трябва да разказват своите истории по начин, който комуникира UVP (изключителното предложение за продажба) на марката и адресира проблемните точки за конкретни потребители и потенциални клиенти. Ефективният B2B маркетинг помага на корпоративните клиенти да останат фокусирани върху своите мисии. Какво се опитват да постигнат, извън контекста на проблемите, които вашата марка може да реши? Каква е основната им цел, причината да съществуват? 

В случая с NetSuite Шварц казва: „Никой не се вълнува от [обикновените счетоводни] задачи, така че там се съсредоточаваме в разказването на истории – върху това, което са успели да постигнат - защото са успели да автоматизират дадени ръчни процеси и това ни позволява да добавим малко повече вълнение". 

Определете как им помагате да постигнат тази мисия 

Вашият продукт или услуга може да няма нищо общо с мисията на клиента в пряк смисъл. Тук трябва да мислите по-стратегически. Каква е вашата роля в подкрепата на вашия клиент в стремежа му да изпълни своята мисия или да постигне най-ценните си цели? Какво можете да направите по-добре от всеки друг, за да им помогнете да преодолеят препятствията и да постигнат целите си?

Премахването на отнемаща време, досадна, повтаряща се задача определено има значение, но покажете как това ги освобождава да вършат по-интересна и важна работа.

Представете случаи на употреба за илюстрация

Дори с услуга или продукт, толкова необходими като инструменти за управление на бизнеса и ERP софтуер, може да е трудно за вашите потенциални клиенти да си представят как точно този продукт или услуга прави живота и работата им по-лесни. В такива случаи е полезно да им нарисувате конкретна, подробна картина за това как можете да помогнете, независимо дали това е чрез разрешаване на проблем, премахване на пречка, приближаване до целта или просто освобождаване на време, което те могат да посветят на други задачи или работа.

Преминете отвъд препоръките, за да покажете или с видео, или с текст, как настоящ клиент използва вашата марка, за да постигне цели или да преодолее предизвикателства. Ефективните маркетингови стратегии за съдържание ще помогнат за разпространението на тези истории.

Една общност от доволни клиенти ще бъде повече от податлива на предоставянето на видео, особено ако можете да ги улесните. Осигурете някой, който да заснеме видеото, направете прост сценарий, който да следвате, и ангажирайте някой, който знае как да интервюира хората, за да извлече правилния вид информация. Позволете на клиентите си да разкажат собствените си истории със собствените си думи, за да хуманизирате марката си.

Източник: Джон Бойтнот за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                      

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ