6-те най-известни маркетингови клопки
Маркетингът понякога може да бъде труден. Не става въпрос само за намиране на страхотни идеи, а за това те да работят за целевата аудитория по подходящ и смислен начин. Ето някои капани, които трябва да избягвате.
1. Нецелесъобразно подхранване на вниманието на клиентите
Когато става въпрос за грижа за потенциални клиенти, всъщност има много начини да се объркате и един от най-големите е да не вземете предвид интересите на потенциалните си клиенти. Когато изграждате кампания, за да насочите конкретна аудитория и да привлечете нейното внимание, трябва да запомните кои са те и от какво се интересуват.
Например, ако продавате спортни автомобили от висок клас, вашето послание трябва да е съобразено с тези, които обичат лукса и скоростта. Ако даден продукт е по-достъпен, но все още е с високо качество, тогава може да искате да се съсредоточите върху достъпността, а не изключително върху качеството.
2. Липса на анализ
Когато става въпрос за маркетинг, трябва да знаете какъв вид съдържание се представя най-добре пред вашата аудитория и как можете да достигнете до нея в бъдеще. Това е мястото, където анализите влизат в действие. Трябва да знаете какво работи и какво не, за да можете да направите корекции, ако е необходимо.
Ако нямате програма за анализ, ще бъде по-трудно да растете, защото няма ясни индикатори, които да показват какво се нуждае от подобрение или разширяване.
3. Непоследователни съобщения на марката
Последователността е крайъгълният камък на силната марка. Ако го нямате в съобщенията си, няма да можете да изградите нивото на доверие, което води до лоялност и постоянни клиенти.
Помислете за това: Ако изпратите имейл с едно съобщение и след това реклама във Facebook, която противоречи на този имейл, как някой да разбере кой сте? Изводът е, че ако искате марката на вашата компания да резонира, уверете се, че нейното съдържание е последователно във всички канали.
4. Недостатъчно завладяващо съдържание
От съществено значение е да правите съдържание, което говори на аудиторията и я кара да кликне върху него, за да научи повече. И не е достатъчно да генерирате примери, които смятате за интересни, а да видите съдържанието през очите на клиентите — и ако не знаете кои са тези клиенти, тогава има какво да свършите.
Много по-трудно е да правите иновации на този фронт, ако нямате творческа кратка информация, която по същество е пътна карта за стратегията на марката за социални медии, така че се уверете, че имате убедителна такава, преди да се заемете с проекти.
5. Продажба вместо решаване на проблеми
Това е една от най-големите клопки, в които може да попадне дадена компания, но е и една от най-лесните за избягване. Когато продавате сами, вие сте фокусирани върху убеждаването на хората да купуват. Когато решавате проблем обаче, вие сте фокусирани върху посрещането на нуждите на хората и им помагате да постигнат целите.
Разликата между тези действия е огромна: когато просто продавате нещо, фокусът е върху вас самите и продукта. Искате да накарате някой да купи продукта възможно най-бързо. Но когато решавате проблем (включително помагате на хората да постигнат цели), акцентът е както върху продажбата, така и върху това да ги накарате да се връщат – да обичате това, което правите за тях. Искате възторжени фенове, които разказват за вашия продукт на приятелите си, които на свой ред биха могли да купят вашия продукт/услуга.
6. Маркетинговият отдел е изолиран
Когато един отдел е изолиран, той не работи съвместно с други отдели. Това може да бъде проблематично, тъй като маркетинговият екип трябва да има добро разбиране върху какво работят другите сектори на компанията, за да върши ефективно работата си. Например, ако една компания има приложение, което ще бъде пуснато скоро и отделът по продажбите е на път да пусне нова продуктова линия за целевата си клиентска база, жизненоважно е да се уверите, че маркетинговият екип знае за него, за да може да го включи в съобщения.
Можете да бъдете толкова иновативни, умни и далновидни, колкото искате, но ако маркетингът не работи, тези усилия няма да доведат до нищо. И е изкушаващо да разгледате погрешните стъпки по-горе и да си помислите, че никога няма да изпаднете в такова лошо вземане на решения, но истината е, че всички ние имаме своите моменти. Ключът е да се поучите от тях и никога да не правите една и съща грешка два пъти.
Източник: Крис Киле за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.