Когато избирате цвят за своя бранд

Когато избирате цвят за своя бранд

Хората са "програмирани" да реагират различно на различните цветове. Синьото приемаме като приятен и успокояващ цвят. Червеното ни сигнализира за интензитет и апетит. Без съмнение трябва да се информирате кой цвят какви настроения провокира преди изберете цвят за бранда, с който ще се представяте. Решението често е по-сложно от очакваното. Не е достатъчно само да изберете цвят, който съответства на определено човешко настроение. Това посочва материал в американския сайт Medium, цитиран от Inc.com. 

Бил Кени от Focus Lab казва, че при избор на цвета на бранд е нужно освен да се намери цвят, който подхожда на енергията на компанията, и да се види кой цвят би съответствал на вкуса на аудиторията или евентуалните клиенти на бизнеса. Както и кой цвят ще разграничи фирмата от конкуренцията. Ето още няколко съвета, ако опитвате да изберете цвят за бранда си:

Ако ще предлагате продукт или услуга за възрастни хора, тогава неоновото на 80-те години може да е подходящ избор. То може да бъде внедрено към друг цвят - за повече внимание. Ако пък таргетирате млада аудитория, диапазонът от подходящи нюанси, от които да избирате, е далеч по-широк. Днес има компании на света, които достигат до почти всеки човек, като Facebook, така че изборът на техни цветове е по-неутрален и безопасен, в смисъл няма да се отхвърли, защото тези и сродните им цветове (като синьото на Facebook) са приети в живота на хората, вече внедрени от глобалните брандове. 

Винаги взимайте предвид социо-културния, местен контекст. Не забравяйте културните различия между хората в това глобализиращо се общество, в което живеем. В Токио, например, чужди маркетингови експерти първо избрали за бранд смело розовото, ярко розово. Но после се отказали, защото бързо разбрали, че в Япония този цвят се асоциира с порнографията. 

Не бъдете различни само защото сте си наумили да бъдете най-различните. Почти всяка технологична компания под Слънцето има синьо лого. Но никога не сте бъркали Twitter със Skype, нали? Не позволявайте желанието да се отличите да ви накара да изберете лош цвят. Ако цветовете във вашата индустрия са заети вече, това не означава, че трябва да изберете случаен от тях. Все още е важно да изберете този, който е най-добър за бранда ви, за продукта, аудиторията. Това е по-важното. След това изберете да сте различни. 

Не се страхувайте. Мислете смело как да провокирате разговор, съветва Кени. Може да се изненадате колко добре ще приеме публиката ви един смело издържан на вид бранд. Има времена, в които е добре да се играе на сигурно, но има и моменти в бизнеса, когато трябва да се рискува. Ще трябва да намерите собственото си ниво на комфорт с това. 

Помислете и за съчетание, не само за един единствен цвят. Често, щом сме избрали основен цвят за бранда си, се оказва че не сме приключили съвсем. Какви други цветове бихте използвали, за да се представяте на пазара? Може да създадете най-лудо съчетание, което да използвате при нужда, например в промоционални надписи с призиви за действие, в рекламни графики. Не всеки бранд има нужда от допълнена с втори цвят система за оцветяване, но някои имат. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ