7 съвета за маркетолози от легендата на Супер боул Винс Ломбарди

7 съвета за маркетолози от легендата на Супер боул Винс Ломбарди

Той е смятан за един от най-великите треньори по ръгби на всички времена. За времето, през което води Green Bay Packers, Винс Ломбарди печели 5 шампионата на Националната футболна лига на САЩ, включително два пъти Супер боул. Многобройните му почитателите и спортните коментари го описват накратко така: "Винс  беше дребен човек. Обаче удряше шамари на големите футболисти и те ревяха като малки деца. Но му се разминаваше, защото печелеше." Но какво общо би могъл да има един футболен коуч с теорията и практиката на маркетинга? Социалните маркетолози могат да научат много от него за умението да обучаваш, мотивираш и вдъхновяваш за победи. Ето седем крилати фрази на Ломбарди, напълно приложими и в маркетинга.

1. Качеството на живот на човек е правопропорционално на стремежа му към съвършенство, независимо какво поприще си е избрал.

Едно от най-ценните предимства на социалните мрежи е възможността всеки да ги използва за постигане на собствените си цели и да разкаже за себе си на колкото се може повече хора. Вторият сериозен плюс е, че постоянното взаимодействие в такива платформи разширява кръга на общуване, но и създава персонална аудитория на всеки събеседник. 

2. Не е важно дали ще паднеш в нокдаун. Важно е дали ще се изправиш след това.

Никой не се ражда с умението да общува, включително и в социални мрежи. Винаги имайте предвид, че тези платформи постоянно се развиват, често съществуват в бета версии и винаги има риск от подхлъзване, очерняне, стъпка накриво. Дори и с перманентната опасност от криза на шията, каквато е реалността в PR – сферата и социалния маркетинг, най-важно е да бъдете винаги там, където са вашите потребители.

3. Работата в екип е залог за победа – както във футбола, така и в обществото.

Без какъвто и да е опит в социалните мрежи Ломбарди е успял да формулира техните идеали – да си от полза на другите, без да очакваш компенсация за това. Социалните платформи позволяват на отделните хора, компании и организации да протегнат ръка за помощ – било чрез одобрителен коментар, разпространение на полезна информация или предприемане на конкретни мерки.

4. Ние сме това, което са нашите дела и способности.

Социалните платформи предоставят на всички равни възможности. Възползвайте се от тях, за да споделите с колкото се може по-голяма аудитория своите таланти, предимства или пък качества на произвежданите от вас продукти.

5. Никой не е лидер по рождение, а става такъв само с тежък труд.

Социалните мрежи изискват постоянно участие и усилия, насочени към създаване на правилната база. За всеки маркетолог или бизнесмен е важно да си поставя цели и задачи, определящи какво иска да постигне чрез всяка конкретна платформа.

6. Победителите никога не се предават, слабаците никога не побеждават.

Това важи с пълна сила и за социалните мрежи, където не можете да разчитате на успех с еднократна кампания. За фирмите и брандовете няма смисъл да създават аудитория за събития еднодневки. На този терен побеждават тези, които планират дългосрочно участието и взаимодействието си, която изграждат и развиват свое общество, както например American Express направи това с OPEN.

7. Печели този, който познава своите играчи и може да ги мотивира.

Посвещавайте достатъчно време на това да изслушвате своите партньори, потребители и други участници в социалните мрежи. Не използвайте социалните платформи като поредния формален канал за разпространение на вашето маркетингово послание. Отговоряйте на своите клиенти и потребители в социалните мрежи – това е нещо, което не правят над 70% от компаниите по света. Ако не сте в състояние да осигурите денонощно присъствие 7 дни в седмицата, постарайте се видимо и коректно да информирате всички, кога представител на вашия екип ще бъде на линия и посочете и други начини за връзка с вас.

По материали от чуждия печат!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как експеримент с оптични влакна може да спаси застрашените косатки?
Учени откриха иновативна формула, която лекува анемията без да води до стомашен дискомфорт
На днешната дата, 22 октомври. Рождениците днес
Застаряването на населението се задълбочава: 24% от хората у нас са над 65 години
Как да се сдобиете с всичко, което поискате
Лидерство и изкуството да задаваш въпроси
Инвестиция отвъд числата - или когато качеството е по-важно от количеството
Христо Иванов пред президента: Носителят на третия мандат ще трябва да бъде посредник