7 съвета за търговеца в трудни времена

7 съвета за търговеца в трудни времена

Конкуренцията се засилва. Все по-трудно е да се продават. Заплати, реклама, добро потребителско обслужване - всичко зависи от продажбите.

Някои продавачи по природа са способни умело да заобикалят или прескачат предизвикателствата. Други се адаптират с времето и стават по-мъдри и по-уверени след всеки нов опит или ситуация.

Ако вие сте този, който трябва да продава в днешните сложни времена, следват 7 тайни, които ще ви помогнат да станете по-гъвкави и успешни.

1. Учете се от грешките си. Вместо да се депресирате, че сте направили 100 обаждания без да ви звънне обратно потенциален клиент, анализирайте подхода си. „Може би сте се обадили на погрешните хора или сте се свързали с тях в неправилно време”, отбелязва Джил Конрат, американска авторка на книги за тъговия и стимулиране на продажбите. След това се замислете за посланието си към клиентите. Може би трябва да наблегнете на нещо друго, различно, но все пак свързано с бизнеса ви, добавя тя.

2. Обърнете се към приятелски настроените клиенти. Контактите с положително настроени хора, които харесват продукта ви и оценяват усилията ви, ще ви стимулират и настроят борбено за следващата сделка.

3. Изправете се пред страховете си. Всеки човек в бизнеса е изпитвал силни страхове, особено ако продажбите рязко спаднат. „Когато започнах да продавам отначало, потенциален клиент ме отхвърли пред някои от колегите ми и пребледнях”, спомня си Конрат. Тя разказва, че тогава е можело да си помисли: „не съм подходяща за тази работа”, но не се е отказала, а е продължила упорито да работи и е постигнала успех. „Работих здраво, за да разбера какво е необходимо да бъда успешна и преминах напред, въпреки страховете ми”, обобщава авторката.

4. Опипайте почвата като споделите с колеги. Свикнали сме да държим чувствата в себе си, когато времената са трудни. А всъщност е по-добре да споделим битката си с колеги, на които имаме доверие. Това помага и разтоварва от негативните чувства . Когато човек говори за проблемите си, помага на себе си и става по-подготвен за следващата битка.

5. Потърсете по-голям обхват. Вместо да разчитате на традиционния подход с търсене на клиенти, опитайте да разширите мрежата си. Говорете с другите за вашия и техния бизнес. Опитайте да разберете кого познават те и обменете контакти.

6. Вземете назаем от друг. Потърсете стратегии за продажби от друг продавач, чиито бизнес е малко по-напред в представянето си. Опитайте да си представите какво хората от по-напредналите компании, с повече опит в кариерата биха направили и как биха постъпили на ваше място. Винаги можете да обърнете поглед към най-успелите продавачи, с най-големи приходи, но би било не по-малко ефективно за вас и ако вземете пример от някоя малка фирма, която е крачка напред пред вашата.

7. Починете си. Ако чувствате, че сте опитали всичко, включително голяма част от съветите по-горе, и се усещате победени, замислете се да си дадете малко почивка. Повечето хора смятат, че трябва непрекъснато да горят в работата си, за да спечелят следващия си клиент, но клиенти пък може да са били отблъснати, ако са усетили нотка на отчаяние. Отделете време да рестарирате и да освежите ума си. Можете да опитате да почивате няколко часа на ден, или да вземете почивен ден. „Това ще ви помогне да започнете свежи и да излъчвате имидж на успешен човек”, казват специалистите.

Съветите са публикувани в сайта на сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ