7 тенденции в дигиталния маркетинг

7 тенденции в дигиталния маркетинг

Шама Хайдeр е автор на книгата „Дзенът на маркетинга в социалните медии“. Веднага след като я публикува в САЩ през 2010 г., получава имейл от читател с въпрос. „Има ли я в iPad версия?".

„Имате предвид устройството, което излезе вчера на пазара?“, попитала тя. „Да!“, отвърнал той с увереност.

Клиентите все повече вдигат летвата на очакванията си към бизнеса, обобщава Хайдер – създател и управител на The Marketing Zen Group в САЩ. Тя бе гост лектор на конференция, организирана от американското списание Inc. в Нашвил, посветена на бизнес растежа. По време на събитието изброи „7 доказани тенденции от света на дигиталния маркетинг“, които всеки лидер според нея трябва да знае.

Ето кои са те.

● Основани на идеята екосистеми. Водещата причина хората да ползват социалните медии е да представят идентичността си. Всеки профил е едно гигантско и комплексно селфи, според Хайдер. Ето защо местната сладкарница може да се сдобие с повече „харесвания“ във Facebook от някоя местна строителна фирма. Facebook е отражение на това кой съм аз, какво обичам да обличам, да гледам, да ям. Във всеки случай, когато човек свърже бранда си с идентичността на клиента, маркетингът е спечелил победа.

Сортиране на големи обеми от струпано съдържание. В последните години хората преминаха от състояние на информационен глад към информационно претоварване. Днес те предпочитат да дават колкото може по-малко свои лични данни и имейла си за контакт. Но, ако бизнесът успее да им предложи тясно свързана с тях информация по определена тема, те ще го потърсят втори път. Такива примери са Upworthy и Pinterest.

Видео продажби. Интернет потребителите са по-склонни да гледат 30-минутно видео, отколкото да прочетат онлайн статия. Ако не използвате видеото, изпускате голяма част от аудиторията си в мрежата, смята Хайдер. Някои примери: нова услуга на име Insay и видео кампания на Target, озаглавена „Falling for You”. Всичко в тези видеоклипове може да се кликне и закупи.

Революцията на четирите екрана. Потребителите често използват четири екрана на устройства едновременно – гледат телевизия, хвърлят поглед върху смартфона си, лаптопа, таблета. След 10 години тези четири неща може да бъдат съчетани в едно устройство, смята Хайдер. В следващите две до пет години обаче тя очаква повишаване на броя на устройствата, които използваме едновременно. Пред компаниите стои предизвикателството да откриват начини да си взаимодействат с потребителите чрез множество екрани и да се справят с все по-нарастващия дефицит на внимание към маркетинга.

Декодиране на дигитални сигнали. Днес все още има сайтове, 50% от чиито трафик идва от мобилни устройства, но те не са оптимизирани за употреба от такива. Така бизнесът губи голямо количество интернет посещения.

Грамотността в социалните медии е императив. Всички служители трябва да бъдат наясно с употребата на социалните медии и мениджмънтът ще изисква това от тях. Независимо дали работят в маркетинг отдел или се занимават с нещо съвсем различно.

Сила на обратното инженерство. Компаниите все повече ще гледат отвъд нишите на бизнеса си и индустриите си, когато става дума за маркетинг идеи. Понякога ще се случва фирма от изненадваща индустрия да се отличи със страхотна маркетинг тактика, която никой от конкурентите й не е очаквал.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ