И нека всички цветя да цъфтят

И нека всички цветя да цъфтят

Отварянето на собствен магазин за цветя не е лесно, особено ако искате да се отличите сред множество такива начинания. Най-малкото ще трябва да знаете как да аранжирате цветята, но ще трябва да научите и някои маркетинг тактити, за да можете да привлечете повече клиенти. Ето девет съвета, които ще ви помогнат да маркетирате успешно вашия магазин за цветя.

1. Направете проучване на пазара 

Първата стъпка за успешен маркетинг на вашия магазин е да направите някои пазарни проучвания. Говорете с клиентите си и ги попитайте какво харесват във вашите цветя и защо избират вас пред други цветари. Това ще ви помогне да разберете как вашите клиенти ви виждат, което може да насочи вашите маркетингови усилия в посока, която резонира с тях.

2. Включете се в местни събития

Бъдете креативни и намерете начин да разграничите бизнеса си от другите местни цветарци. Например, ако сте професионален цветар, който се опитва да създаде нов бизнес в малък град, опитайте се да се включите в обществени организации, да организирате специални събития или да ходите от врата до врата, за да изкарате името си там. Ако не сте сигурни откъде да започнете, свържете се с по-малки фирми и ги попитайте как рекламират своя магазин за цветя. Или присъствайте на срещи – хората може да са по-склонни (и впечатлени), когато чуят за вашата работа. Никога не подценявайте доброто старомодно предаване от уста на уста!

3. Рекламирайте предимствата, които предлагате на клиентите си 

Успешният бизнес трябва да може да се откроява от своите конкуренти. Какво прави вашият магазин специален? Напишете списък с предимствата, които предлагате на клиентите, и как те ще повлияят на ежедневния им живот, след което ги споделете онлайн с аудиторията си. Например, може би предлагате личен щрих или флорални аранжировки, които са наистина уникални. Каквато и да е вашата търговска точка, уверете се, че хората знаят за нея.

4. Отличете бизнеса си от конкуренцията 

Наличието на добра причина, поради която клиентите ви трябва да изберат вас, може да ви помогне, когато се опитвате да рекламирате бизнеса си. Може би предлагате по-добро обслужване или по-голямо разнообразие от продукти. Може би цените ви са по-евтини от другите в града. Каквото и да е, уверете се, че знаете какво ви отличава от другите местни цветарски магазини, така че когато клиентите започнат да ви сравняват с други фирми, те ще се сетят за причините, поради които трябва да дойдат първо във вашия магазин.

5. Уверете се, че получавате обратна връзка от клиентите си

За да сте в крак с пазарните тенденции, важно е да знаете какво искат и очакват клиентите от вашия бизнес. Обратната връзка ви помага да направите това, като ви уведомява кога се справяте добре и кога има някои области за подобрение. Уверете се, че активно получавате обратна връзка от клиентите си, независимо дали това означава да им изпратите бърза анкета по имейл или да им разкажете за това как услугата ви може да бъде по-добра.

6. Разкажете вашата история в социалните мрежи 

Използването на истории в социалните медии може да бъде много ефективен начин за достигане до клиенти. Изследванията на Facebook показват, че човешката връзка е ключът към маркетинговия успех и разказването на лични истории ще направи точно това. Ако имате вдъхновяваща история за това как е започнал или се е разраснал вашият бизнес с цветя, споделянето й може да бъде чудесно за вашата компания. Това ви прави познати и по-достъпни като лидер на марката. Колкото повече хора се чувстват свързани с вас и вашата марка, толкова по-вероятно е да купуват от вас – особено на местни събития.

7. Използвайте социалните медии като маркетингов инструмент 

Ако се опитвате да рекламирате своя бизнес с цветя, защо не позволите на клиентите да разкажат вашата история? Ако лоялен клиент обича това, което правите, насърчете го да прави снимки и да ви маркира на снимките си. Можете също да използвате тези изображения в социалните медии като част от конкурс. Това ще ви помогне да се покажете, като същевременно ще предоставите на клиентите възможност да се свържат с вас на по-лично ниво чрез социалните медии.

8. Предлагайте безплатна доставка на цветя в местните райони 

Потребителите винаги търсят повече начини за спестяване, а предлагането на безплатна доставка е чудесен начин да отличите магазина си от конкурентите. Това не само впечатлява потенциалните клиенти, но ги прави по-склонни да купуват – особено ако смятат, че се състезавате с други флористи във вашия район, които също са започнали да предлагат безплатна доставка на цветя.

9. Включете се на пазара за цветя 

Тъй като пазарите за цветя като SnapBlooms (САЩ) набират толкова голяма популярност, важно е да имате присъствие в такъв тип платформа. Обява на подобен уебсайт не само ще направи вашите продукти лесно търсени и достъпни за онлайн доставка на цветя, но също така предлага начин на потенциалните клиенти да научат повече за вашата марка и да пазаруват точно там.

Източник: Мурали Нети за  entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова   

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ