Важните 5
Да имаш един човек, който отговаря както за продажбите, така и за маркетинга, има смисъл за нови стартиращи компании и по-малки бизнеси. Но, не е лесно. Чувствате, че трябва да направите всичко. Думата "всичко" е основно във вашата длъжностна характеристика, но не е нужно да го правите. Вместо това се съсредоточете върху това да правите тези пет неща добре.
1. Отговорете на трите водещи въпроса на купувачите на вашия уебсайт
Вашият уебсайт работи 24 часа, 7 дни в седмицата, 365 дни в годината за вас. Всеки купувач го посещава и той трябва да отговори на три въпроса, преди да може да продължи напред.
- Въпрос 1: "Какво правиш?" - Вашият уебсайт трябва да пише "Ние предоставяме този продукт или услуга за този тип хора, за да постигне тази цел". Това е. Това е вашият терен. Направете го просто и ясно.
- Въпрос 2: "Колко струва?" - Покажете вашата цена или няколко плана с допълнителна "персонализирана" опция, или дайте разбивка на това, което влиза във всеки проект и какви могат да бъдат тези разходи.
- Въпрос 3: "Как изглежда?" - Купувачите искат нещо осезаемо, дори за цифрови продукти и услуги. Показване на екранни снимки или примери преди и след. Покажете как ще изглежда.
Дори сайт с една страница може ясно да обясни какво правите, да покаже колко струва и да даде поглед върху вашето табло за управление или услуги. Но трябва да го направите правилно. Ако улесните купувачите да се свържат с вас чрез вашия уебсайт, това ще ви донесе допълнителни бонус точки.
2. Изградете доверие чрез социалните медии
Вашите целеви клиенти обръщат внимание на вас онлайн, дори и да не "харесват" или да коментират. Това означава, че трябва да присъствате и да сте активни. Всяка публикация или коментар, който правите, е шанс за изграждане на доверие и влияние.
Изберете два или три канала в социалните медии, където вашите целеви клиенти прекарват времето си. За мнозина това е LinkedIn, Twitter или Instagram, но не се ограничавайте до основните платформи. Най-добрият вариант може да бъде онлайн група или форум.
Публикувайте нещо образователно ежедневно или толкова често, колкото можете да добавите стойност. Какво трябва да знаят вашите целеви клиенти? Как работи вашият продукт или услуга? Ако можете да го направите образователно и забавно, значи имате нещо страхотно.
След това намерете хора, които работят на вашия пазар, които имат по-големи последователи от вас. Коментирайте нещо интересно в техните публикации и задавайте въпроси. Използвайте платформите, които са изградили, за да развиете свои собствени. Това предизвиква интерес към вас и това, което предлагате, което се превръща в трафик на уебсайта.
3. Добре изчислете обхвата си
Екипите по продажби и маркетинг от един човек рядко имат множество потенциални купувачи, с които се свързват. Трябва да извлечете собствените си перспективи. Имейлът и LinkedIn (или Twitter, или Facebook и т.н.) могат да бъдат чудесни за започване на разговори с потенциални клиенти, стига да не се включите за директно представяне.
4. Направете кратка демонстрация на продукта или консултация
За демонстрации на продукти попитайте потенциалния си потенциален клиент пред какви предизвикателства е изправен, след което покажете как продуктът ви помага. Не е нужно да показвате всичко, за да получите вход. След това попитайте дали ги е грижа за всичко останало, което правите. Пропуснете теста за слайдове и просто покажете продукта. Дръжте го до 30 минути или по-малко.
За безплатни консултации за продажба на услуга важат същите правила. Знайте кои въпроси е най-важно да зададете. Разкрийте техните предизвикателства, след което покажете как помагате. Примери преди и след като в точка 1 също помагат тук.
И в двата случая преценете техния интерес и ниво на приоритет, изложете следващите стъпки за работа с вас и попитайте дали това им звучи добре – или просто поискайте продажбата.
5. Проследете процеса на покупка
Повечето хора не са готови да купуват по време на първия разговор за продажба, ето защо трябва да ги попитате. Изпратете им текстови съобщения, имейли и им се обадете по подходящ начин, за да разберете къде се намират в процеса на покупка и да ги накарате да се движат през вашата фуния, докато не купят или не ви откажат категорично. Не се отказвайте.
Импулсът играе огромна роля в продажбите и маркетинга. Създайте инерция, като започнете разговори чрез социалните медии и контакти, и запазете тази инерция като имате уебсайт, който отговаря на въпросите на купувачите, предоставя демонстрации и проследява, за да приключите сделката.
Източник: Кенет Бърк за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.