Ангажиращо представяне

Ангажиращо представяне

Индустриалните събития са шанс да общувате с вашите колеги и да впечатлите дистрибуторите — но за да се възползвате наистина максимално от времето си на конференция, трябва да се научите как да подготвите презентация, която ангажира, информира и оставя въздействие.

Представял съм на някои от най-важните събития за недвижими имоти и технологии за имоти в страната като основател на ButterflyMX, пише Сайръс Клафи, в статия за entrepreneur. Ето няколко трика, с които през годините е успявал да удиви всяка публика.

1. Разходете се на сцената преди презентацията

Препоръчвам да се разходите из сцената преди презентацията. Като се запознаете със средата си, можете да се подготвите по-добре. И докато сте на сцената, спокойното и комфортно присъствие допринася много за поддържането на ангажираността на публиката. 

За да проектирате чувството си за комфорт, съсредоточете се върху езика на тялото си. Можете да излъчвате увереност, като говорите бавно и ясно и като вървите през сцената, за да задържите вниманието на публиката – дори ако на сцената вече има подиум или катедра.

За съжаление, ако оратор прекара твърде дълго време зад подиума, публиката може да изтълкува това като знак за нерешителност и бездействие от страна на оратора. Вместо това можете да премахнете всички бариери между себе си и публиката, като използвате цялата дължина на сцената.

2. Познаване на индустриалната статистика

Аудитория, която не ме познава, може да се чуди защо трябва да приема съвета ми. Определено не ги обвинявам. Когато гледам нов водещ, задавам същия въпрос, пише авторът на статията. 

Ако можете да подкрепите твърденията си с данни, вашата презентация ще звучи вярно сред слушателите. Можете да цитирате статистика за цялата индустрия или да установите свои собствени добросъвестни факти, цитирайки статистики, които подкрепят собствения ви авторитет, като установят успеха на вашата компания.

В моя случай се радвам да използвам няколко статистически данни, които доказват колко успешна е моята компания, ButterflyMX, в проптех индустрията. Например, ние обслужваме повече от един милион апартаментни единици и ако се интересувате от това как се чувстват потребителите за нас, не търсете повече от интернет - имаме над 20 000 петзвездни отзива!

3. Познаване на вашата аудитория

В зависимост от това коя е вашата аудитория, ще трябва да коригирате плана си за игра и да се подготвите за различни неща.

Като основател на компания за технологии за имоти, имам удоволствието да говоря на различни конференции, които обслужват различни пазари, добавя Клафи.

Например, интеграторите и инсталаторите могат да ценят разговора за характеристиките на продукта и хардуера повече от другите. И ако представям пред аудитория от мениджъри на имоти, ще знам как да намаля техническия разговор и да се съсредоточа върху предимствата, които предлага стабилният видеодомофон, като например опростяване на ежедневните им работни натоварвания.

В зависимост от вашата аудитория, трябва да намерите правилния баланс между говоренето за хардуерни спецификации и функции.

4. Внимателно проектирайте слайдовете

Слайдовете са добра възможност да споделите естетиката, тона и ценностите на вашата компания – но трябва да сте сигурни, че ги използвате ефективно.

Слайд с твърде много текст изглежда натоварен, ще разсее аудиторията ви и ще отклони фокуса от вас. Вместо това обмислете да поставите тази информация в бележките си и да я изговорите на глас. Слайдовете трябва да се фокусират върху един или два визуални елемента, като водещи точки, диаграми и графики.

Що се отнася до действителния дизайн на вашите слайдове, трябва да се уверите, че се придържате към указанията за марката на вашата компания. Ако не сте запознати с концепцията, насоките за марката са един единствен управляващ документ, който разглежда важни дизайнерски концепции като цветовете и логата, които вашата компания има.

5. Участие на публиката

Искането за участие на публиката е най-добрият начин да се гарантира, че всички обръщат внимание – но това също е нож с две остриета. Трябва да сте подготвени в случай, че поканата на публиката да участва не е непременно по ваш вкус.

Например, обикновено можете да попитате дали публиката има въпроси в края на вашата презентация. Но рискувате да попаднете на враждебен, недобросъвестен въпрос - или дори може да бъдете посрещнати с мълчание.

Ето защо бих ви препоръчал да давате на аудиторията въпроси и задачи, които имат малко повече структура. Можете да правите неща като да поискате вдигане на ръка или да участвате в анкета.

Анкетите получиха особено високотехнологично надграждане наскоро - вижте дали можете да настроите електронна система за гласуване, която позволява на членовете на публиката да гласуват със своите смартфони. След това ще можете да покажете резултатите на екрана и да гледате как се актуализират в реално време!

Източник: Сайръс Клафи, основател на ButterflyMX, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                         

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ