Apple пак оглави класация на най-скъпите марки в света

Apple пак оглави класация на най-скъпите марки в света

Apple изпревари Google и стана най-скъпият бранд в света, според годишното изследване "Brand Z" на агенция WPP и компанията за глобални маркетингови проучвания Millward Brown. Изследването посочва 10 марки в света с най-висока търговска стойност. Сред изброените, повечето са свързани с технологични продукти и услуги. 

Millward Brown е втората по големина фирма в света за пазарни изследвания в областта на маркетинга, медиите и комуникациите, след Nielsen Company. За да изготви класацията си, тя търси мнението на около 2 милиона потенциални и настоящи клиенти за определени брандове. Получените отговори съчетава с финансови данни за бизнеса на компаниите. Така оформя топ 10 на най-скъпите марки в света, който през 2015 г. изглежда така: 

10. Marlboro. Стойност: 80 млрд. долара.

9. McDonald's. Стойност: 81 млрд. долара.

8. Coca-Cola. Стойност: 84 млрд. долара.

7. Verizon. Стойност: 86 млрд. долара.

6. AT&T. Стойност: 89 млрд. долара.

5. Visa. Стойност: 92 млрд. долара. 

4. IBM. Стойност: 94 млрд. долара.

3. Microsoft. Стойност: 115 млрд. долара.

2. Google. Стойност: 174 млрд. долара. 

1. Apple. Стойност 247 млрд. долара.

Миналата година Apple  бе втора в класацията, но през тази, според авторите, тя е най-ценната марка в света, след значително покачване на стойността й от 67% за годината. Една от причините е пускането на пазара на iPhone 6, с който компанията спечели 18 млрд. долара през първото тримесечие от старта на продажбите. Това е най-голямата нетна печалба на публична компания за едно тримесечие в историята. За отбелязване е, че само преди 10 години Apple дори не е била в топ 10 на списъка.

"Apple практически пренаписа пазарните правила на това да бъдеш значим, различен и изпъкващ", коментира Травин Рал - изпълнителен директор на Millward Brown.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ