Отвъд (AI) алгоритъма

Отвъд (AI) алгоритъма

Отвъд (AI) алгоритъма

В свят, в който дигиталните взаимодействия доминират, симбиотичната връзка между изкуствения интелект (AI) и брандирането трансформира пейзажа. Докато AI не може да възпроизведе истинското човешко взаимодействие, той се очертава като мощен инструмент за изграждане на автентични връзки с потребителите.

В конкурентния бизнес пейзаж компании от всякакъв размер търсят възможности да работят по-интелигентно, по-бързо и по-добре от конкуренцията. Все по-голям брой инструменти за изкуствен интелект могат да помогнат при брандирането и управлението на репутацията, но огромният брой опции кара много да не успяват.

Човешката връзка отвъд алгоритъма 

Първата и най-важна стъпка е да разберем AI като помощна технология, а не като заместител на човешките усилия изцяло. Второ, изключително важно е да сте наясно с персонализираните, свързани взаимодействия, които днешните потребители изискват. Емоционалните връзки създават резонанс сред потенциалните клиенти, вдъхвайки им доверие в марките, които избират.

В днешния свят брандирането е свързано с осъществяването на тази връзка с вашата аудитория. По природа това е процес, който изисква съпричастност, разбиране и креативност. Опитвате се да разберете:

  • Как да представите марката си като авторитет във вашата индустрия.
  • Как да използвате брандиране, за да изградите доверие и връзка с вашата аудитория.
  • Какво изобщо означава "брандинг" за днешната публика.
  • Как можете да обедините всичко това, за да успеете да брандирате правилно бизнеса си.

Разбирането на човешките взаимодействия и поведение може да ви помогне да създадете по-успешни стратегии в брандирането, маркетинга и не само. Когато добавите силата на AI, можете да направите още повече.

AI като катализатор за персонализация 

Както научихме от използването на различни AI инструменти и модели за машинно обучение, огромни количества данни могат да бъдат анализирани за много кратко време. За фирми, които искат да подобрят своята персонализация, това е огромно предимство. Вече не се налага вашите служители да прекарват часове в пресяване и организиране на клиентски данни, за да доставят персонализация. Те могат просто да пуснат AI да работи, за да събере информация за предпочитанията и очакванията на потребителите.

Това ще ви позволи да предоставите подобрено клиентско изживяване, което включва всичко от персонализирани препоръки за продукти и услуги до персонализирани съобщения във вашите маркетингови кампании. И можете да направите всичко това, без да се налага сами да събирате данните, когато потърсите помощта на AI.

В миналото фокусът беше най-вече върху сегментирането на пазара или разделянето на аудиториите и определянето на личностите на клиентите въз основа на определени демографски или други фактори. Бизнесът гледаше на това като на по-целенасочена опция от общия маркетинг и това се превърна в норма. AI прави тази стъпка напред, като прецизира още повече процеса на насочване и позволява на вашата марка да осъществява връзки с клиентите ви на по-дълбоко ниво.

Ролята на AI в разказването на истории и създаването на емоционални връзки 

Има няколко AI инструмента, които вероятно вече използвате, за да ви помогнат да разкажете правилната история със съдържанието си. Проучване на ключови думи, инструменти за генериране на теми, отчети за анализ (които са генерирани от изкуствен интелект) – списъкът е по-дълъг, отколкото може би си мислите.

AI е мощен елемент в разказването на истории, защото може да използва предоставените данни, за да идентифицира разкази, които резонират с различни аудитории. Изкуственият интелект и автоматизираните инструменти също могат да ви помогнат да оптимизирате доставката на вашето съдържание, така че вашите истории да намерят точните потребители в точното време.

Това също така помага на марките да идентифицират емоционалните тригери, които управляват поведението на потребителите, което улеснява създаването на емоционална връзка в преживяването на марката. Емоционалният изкуствен интелект дори става все по-популярен, тъй като инструменти, които могат да идентифицират емоции чрез думи или разпознаване на лица, се разработват от много големи играчи в индустрията.

И тези емоционални връзки са това, което ще отличи вашата марка. Вземете например:

Бразилската Yellow Line използва емоционалния AI на AdMobilize, за да измерва показателите на лицата и да показва реклами въз основа на емоциите на хората.

MetLife внедри инструмент за емоционален AI коучинг, за да помогне на агентите да откриват по-добре емоционалните състояния и да предоставя съвети и помощ в реално време за агентите. Това повиши техния NPS резултат, резултати за Perfect Call и разрешаване на проблеми и намали времето за обработка на повикванията.

Това са само няколко примери за това колко марки започват да използват AI, за да създават емоционални преживявания, на които днешната публика се радва.

Подобряване на последователността на марката 

Разбира се, не можем да говорим за AI и автоматизация, без да обсъдим ползата от последователността. С AI можете да поддържате последователност на марката във всички платформи и допирни точки, без дори да се налага да мислите за това. AI може да ви помогне да синхронизирате съобщенията, тона и дизайна, за да създадете сплотена идентичност на марката, която можете да споделите със света.

AI може дори да ви помогне да идентифицирате области, където нещата не са последователни, или случаи на вашата марка, които може да се нуждаят от втори преглед. Това ви помага допълнително да гарантирате, че сте пред конкуренцията и предоставяте изживяване, което хората желаят. AI може дори да очертае стратегия или процес за вас, така че да можете допълнително да ги прецизирате в управляеми допирни точки и да осигурите последователно изживяване от началото до края.

AI и човешката автентичност

AI не може да замени автентичността на човешкото творчество и концептуализация. Въпреки това, той може да подобри няколко области на човешкия опит. В ера на иновации, управлявани от AI, поддържането на тези автентични връзки с вашите потребители остава приоритет. Въпреки че AI е инструмент, който може да оптимизира анализа на данни, персонализирането, разказването на истории и брандирането, човешкият елемент остава в основата на взаимоотношенията марка-потребител.

Чрез приемането на AI като допълнение към вашите човешки усилия, вашата марка ще може да прокара път към смислени, персонализирани взаимодействия, които резонират в днешния дигитален свят. AI е готов да се превърне в мощен инструмент за брандиране и маркетинг, разширявайки възможностите на вашите човешки служители и предоставяйки управлявани от данни прозрения, които ще ви помогнат да създадете по-ефективни стратегии за брандиране в бъдеще.

Източник: Татяна Думитру, основател на агенцията за брандиране и дизайн PreTee Creative, за entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ