Блестящо, но без последователност не си струва

Блестящо, но без последователност не си струва

Блестящо, но без последователност не си струва

В света на бизнеса наличието на последователна идентичност на марката може да отличи вашето предприятие от конкуренцията. Въпреки това, много компании се борят с хаотичен имидж на марката. Като инжектирате марката си с известна последователност на ниво планиране, най-накрая можете да си осигурите предимство, което е трудно за други конкуренти.

Защо последователността има значение? Всеки иска да говори за привлекателните части от брандирането – дизайн на лого, надписи и цветови схеми. Но блестящият маркетинг не осигурява голяма стойност без последователност. 

Последователността на марката е жизненоважна поради редица причини. Ето няколко от тях:

1. Разпознаване — Като за начало една последователна марка е много по-разпознаваема от тази, която измисля нещата в движение. Въпреки че може никога да нямате широкото разпознаване на Coca-Cola или Google, вашият ангажимент за последователност на марката може да ви даде признание във вашия ъгъл на пазара. Колкото повече хора виждат едни и същи лога, цветове и съобщения, толкова повече се чувстват сякаш познават вашата марка.

2. Надеждност — Постоянната марка помага за изграждането на доверие с вашите клиенти. Ако вашата марка доставя едно и също послание и ценности във всички допирни точки, тя изглежда надеждна и достоверна. Обратно, непоследователното брандиране може да доведе до объркване и недоверие.

3. Ефективност — Не подценявайте ефективността, която поражда последователността. Когато сте определили насоки какво да следвате, това изисква по-малко време и усилия за създаване на ново съдържание или активи на марката. Всичко е на едно място и се намира лесно.

Има много други предимства, включително лоялност на клиентите, професионализъм и извличане на конкурентно предимство пред по-малко организирани и последователни конкуренти, но тези три трябва да са достатъчни, за да ви убедят да станете по-добри в подобряването на вашата последователност.

Практически начини да придадете известна последователност на вашата марка 

Нуждата от последователност е ясна. Въпросът е какво правите с нея? Ето няколко практически начина да започнете да придавате на марката си малко повече последователност, докато се стремите към конкурентно предимство в тази област.

1. Направете инвентаризация — Основата на една силна, последователна марка се крие в ясното дефиниране на вашата мисия и визия. Вашата декларация за мисия е кратко описание на целта на вашия бизнес и стойността, която тя носи на клиентите, докато вашата декларация за визия е декларация с поглед към бъдещето за това, което се стремите да постигнете в бъдеще. Гарантирането, че тези два елемента са в съответствие, не само осигурява пътна карта за бизнес стратегията ви, но също така дава на вашата марка солидна идентичност, около която можете да изградите последователен имидж на марката.

2. Създайте визуална идентичност – Идентичността на вашата марка е дълбока. Въпреки това, нещата на повърхностно ниво са по-важни, отколкото повечето марки осъзнават. Например, вашата цветова палитра трябва да отразява личността на марката ви. Цветовете предизвикват емоции и асоциации, така че не искате да обърквате това. Синьото излъчва вибрации на надеждност. Зеленото се свързва с устойчивостта и природата. Червеното се използва за страст или неотложност. Цветовете ви съвпадат ли с вашата идентичност?

3. Изчистете гласа си — Отнасяйте се към марката си като към човек. Помислете за гласа му – и не се отклонявайте от този глас. За да намерите и дефинирате гласа на вашата марка, вземете под внимание личността, мисията и целевата аудитория на вашата марка. Вие сте официални или ежедневни? Сериозни или игриви? Непочтителни или уважителни? Вашите отговори на тези въпроси ще оформят гласа на вашата марка. Важно е да поддържате този глас последователен във всички комуникации, за да поддържате сплотен имидж на марката.

4. Разработете насоки за марката — След като сте отделили известно време, за да разберете марката си и да изясните някои от ключовите компоненти, ще искате да консолидирате цялата тази информация в един документ. Наричаме това насоки на марката. За да създадете свой собствен набор, започнете с очертаване на вашата мисия, визия и уникално предложение за стойност. След това опишете подробно вашата визуална идентичност, включително използването на вашето лого, цветова палитра, типография и изображения. След това дефинирайте гласа на вашата марка и дайте примери за това как трябва да се използва в различни платформи. И накрая, помислете дали да не включите раздел какво да не правите, за да предотвратите погрешно тълкуване.

Дали това е цялостен поглед върху това, което е необходимо за разработване на последователна марка? Абсолютно не. Но това е страхотна стартова база, за да ви помогне да натрупате инерция в правилната посока. След това можете да уточните подробностите.

Придаването на известна последователност на вашата марка изисква работа. Това не е нещо, което можете да направите за една нощ и да го забравите. Изисква се постоянен, дългосрочен ангажимент. Въпреки това, ако приложите някои от съветите, описани по-горе, ще имате огромна преднина. Късмет! 

Източник: entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ