Говорете на "роден" език

Говорете на роден език

Интернет е пълен със статии и ръководства за това как да започнете бизнес и да го стартирате. Тези ресурси ще ви разкажат за важността на създаването на марка, използването на социалните медии за взаимодействие с клиентите и намирането на най-добри таланти. Въпреки това, има ключов компонент, който повечето от тях изглежда забравят: как да подобрим отразяването в медиите.

Доброто отразяване в пресата и медиите не само ще подобри осведомеността за марката, но ще бъде от съществено значение при набирането на финансиране. За съжаление, отразяването в медиите и пресата не е толкова лесно. Журналистите често са заливани от искания за отразяване и новини и са много внимателни какви теми отразяват. Добрата новина е, че има няколко прости стъпки, които можете да предприемете, за да подобрите медийното отразяване на вашия бизнес. 

Установете добри отношения с журналисти 

Изградете връзка с журналистите. Тук не става въпрос да се свързвате с тях, когато искате отразяване, или да им предлагате пропуски за вашите събития. Ако установите връзка, те ще бъдат по-отворени към идеята за осигуряване на покритие, когато имате нужда от него. Можете да установите връзка, като се свържете на местно ниво или чрез социални медии, четете/споделяте тяхното съдържание или предлагате знанията си като експерт във вашата индустрия. 

Направете добро представяне 

Без значение с колко журналисти сте изградили отношения, ще има моменти, когато ще искате да представите публикация на журналист, с когото не сте работили преди. В такива случаи е наистина важно да направите добро представяне.

Уверете се, че темата е подходяща за конкретния журналист. Ако пускате информация за вашия блокчейн стартъп на журналисти, отразяващи спорта, може да очаквате отрицателен отговор. 

Второ, използвайте правилното име и заглавие на новината, и уведомете журналиста, че знаете кой е той/тя и именно поради тази причина смятате, че е правилният човек, който да отразява вашата история. В края на краищата, не трябва да подавате искане за отразяване на събитие на случаен принцип!

И накрая, вашето представяне трябва да разказва история. Трябва да предоставите основна информация като статистически данни, лични истории, потенциални случаи на употреба и други данни, които казват защо темата е важна. Това ще направи вашата презентация по-завладяваща и също така ще помогне на журналиста да я отрази по-ефективно.

Говорете на хората на достъпен за тях език

Глобализацията не е просто модна дума, това е реалност. Когато става въпрос за глобализация, международната миграция е един от основните елементи, които я движат. Смята се, че броят на експатите по целия свят е бил 87,5 милиона през 2021 г.

Ако сте местен бизнес, може да пропуснете голяма част от клиентите, ако не успеете да достигнете до тях на техния роден език. Дори ако говорят английски, мнозина може да предпочетат да четат информация на родния си език.

Ето защо, ако сте основател на стартъп или компания, която иска да прави бизнес в световен мащаб, причината да станете многоезични е очевидна. Тъй като пазарите стават все по-глобални, достигането до нови аудитории е по-важно от всякога.

Тази стъпка може да приеме различни форми, вариращи от уебсайт, достъпен на различни езици, до превод на всички ваши съобщения за пресата. Разбираемо е, че вероятно няма да можете да направите преводите сами, но за щастие има начини да се справите с това като наемете професионалист или агенция, предлагаща професионален превод. 

Вторият вариант е да се свържете с журналисти или създатели на съдържание, които могат да покриват множество езици. Без значение коя опция изберете, никога не избирайте да използвате софтуер за превод. Причината - съществуван редица тънкости при превода на бизнес договори, правни документи, ръководства за човешки ресурси, академични работи, правила за безопасност и други подобни.

Генериране на действителна стойност 

Колкото повече медии откликнат на молбата ви за отразяване, толкова повече ще се увеличи вашата медийна експозиция. Като генерирате стойност за вашата индустрия и общност, вие ще можете да получите органично покритие. Примери за генериране на стойност биха били домакинството на събития, изказването на конференция, доброволчество, благотворителност и други. Всяко действие, което предприемате, което генерира стойност за другите, със сигурност ще допринесе за вашия бизнес.

Източник: Джоел Ком, професионален говорител, инфлуенсър и консултант, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ