Минимализмът отстъпва пред миналото

Минимализмът отстъпва пред миналото

Дизайнът на вашето лого, приложение или продукт е първото впечатление на клиента за вашата марка.

Какъв е тогава ключът към пробиването в една конкурентна среда? Смислова диференциация. Това твърдят експерти като Алекс Сентър, основател на CENTER, базирана в Ню Йорк компания за брандиране и дизайн. „Винаги искате да погледнете категорията и конкурентите си и да видите как можете да се откроите сред тълпата. Така че нещо, което е познато, но изненадващо, мисля, че е това, което го прави хит“, казва Сентър. 

По-рано Washington Post посочи една нововъзникваща тенденция в приложенията: нарастващо разпространение на черно-бели дизайни, както е илюстрирано от приложението за запознанства Hinge и приложенията за тренировки като Peloton.

Алекс Сентър разказва, че за първи път е забелязал черно-бялата тенденция да се появява през 2023 г., когато Илон Мъск представи ново черно-бяло лого X, което да замени известната синя птица на Twitter. „Когато всички приложения се опитват да бъдат най-ярките, най-цветните, за да се откроят, тогава нищо не изпъква. Преминаването към черно-бял вид се превърна в нещо като антитетичен начин да се разграничите от всички цветни икони на приложения на телефона си“, допълва Сентър.

Въпреки че черно-белите дизайни се смятат за „вечни“, той казва, че също така е наблюдавал повече марки да се отдалечават от минималистичния външен вид. Той посочва базираната в Маями компания за слънцезащитни продукти, наречена Vacation, която представи три нови продукта миналата седмица, всички с ретро стил на брандиране. В „стена, пълна с минимални или по-модерни марки“, казва той, този вид дизайн се откроява.

Всъщност, според Доклада за тенденциите за 2024 г. от Monotype, леярна за шрифтове, марките се отдалечават толкова далеч от минимализма, че възприемат „максимализма“, тип „всичко през цялото време“, който използва много цветове, текстури и шрифтове в дизайна. 

Но не всички марки се опитват да бъдат нови и различни. Всъщност Сентър казва, че през 2024 г. още повече компании ще се възползват от носталгията, която беше толкова силна миналата година около излизането на филма за Барби.

Светът често може да се почувства „тежък, страшен и депресиращ“, казва Сентър. „Ако една бира или лосион за слънчев загар могат да ни върнат към едно време или да ни пренесат във време или място, където всъщност никога не сме живели, усещането е като приятна почивка от днешния свят“, каза Сентър по имейл.

Всъщност това беше случаят с много реклами на Super Bowl тази година, като рекламата на E.l.f. Cosmetics, която включва актьори от сериалите Suits и Judge Judy. Рекламата смеси напомняния за популярни телевизионни предавания с дизайна на течния филтър Halo Glow на марката за красота.

В крайна сметка обаче Сентър казва, че тенденциите са циклични и докато дизайнът на лого или продукт е важен, той е само едно парче от по-големия пъзел. „Една марка е повече от нейното лого. Марката е усещане и логото може да повлияе на това усещане, но не става дума само за една допирна точка или едно място“, казва Сентър. 

Източник: Арасели Кресенчо за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                            

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ