Eдна невъзможна концепция за маркетинг

Eдна невъзможна концепция за маркетинг

„Забавление за цялото семейство“. Има такава концепция в маркетинга и тя е лицемерна. Или невъзможна. 

Който и да е заложил тази фраза, той очевидно никога не се е забавлявал. Или няма семейство. 

Всеки член на семейство знае, че е невъзможно да се измисли едно единствено нещо, което цялото семейство да намира за много забавно едновременно. Просто няма начин да се угоди на всички. Когато един е доволен, обикновено друг не е. Така мисля, след като отгледах две деца с голямо чувство за независимост. 

„За цялото семейство“ - просто не съществува такова нещо. Сигурно преувеличавам, но съм убеден, че ме разбирате. 

И тъй като фразата не се отнася реалистично до семейстния живот, тя не е подходяща и за маркетинг. 

Не можете да бъдете всички неща за всички хора. Не трябва да има „забавление за цялото семейство“ в маркетинга. В него трява да сме селективни, целенасочени и конкретни в усилията си към определени групи. 

Всичко започва с осъзнаване какво сме като бранд. Най-важното, от първостепенна роля, е да се запитате какви са ключовите характеристики на продукта/ услугата, какво уникално предлагате на клиентите. Изберете едно или две качества, с които брандът ви наистина се различава и се представя отлично. Не се опитвайте да бъдете всичко. Контрастирайте. Концентрирайте се в най-добрите си ползи. Тогава клиентите ще започнат да се връщат при вас. 

Тогава брандът ви ще има ясно значение. 

И говорейки за клиентите, фокусът отново е ключ. Не можете да бъдете „забавление за цялото семейство“. Не само че не можете да бъдете всички неща, но и не можете да сте всички неща за всички хора. Също както е важно да избирате най-добрите си качества, трябва и да избирате и най-добрите си клиенти. 

Това се нарича таргетиране. То е важна част от маркетинга, защото налага на бранда да избира тези потенциални клиенти, които е най-вероятно да удовлетвори. Те са онези хора, които е най-вероятно да се завръщат отново и отново при продуктите или услугите му, защото са го приели за експерт в полето си. Не можете да задоволите всички мъже, и всички жени, и всички млади, и всички стари - трябва да изберете коя част от населението бихте искали да удовлетворите. 

И тогава, щом опознаете целевия си пазар наистина добре, може да продължите да подобрявате предложенията си на пазара и да измайсторявате бранда си, за да удовлетворявате тези хора дори повече и повече. 

Тук се ражда магията на маркетинга - когато брандът е перфектно свързан с таргетирана от него публика. 

Ето това вече би било не работа, а забавление и нещо много приятно!

Джим Джоузеф - маркетинг експерт, автор, баща, в списание Entrepreneur онлайн

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул