Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Eдна невъзможна концепция за маркетинг
„Забавление за цялото семейство“. Има такава концепция в маркетинга и тя е лицемерна. Или невъзможна.
Който и да е заложил тази фраза, той очевидно никога не се е забавлявал. Или няма семейство.
Всеки член на семейство знае, че е невъзможно да се измисли едно единствено нещо, което цялото семейство да намира за много забавно едновременно. Просто няма начин да се угоди на всички. Когато един е доволен, обикновено друг не е. Така мисля, след като отгледах две деца с голямо чувство за независимост.
„За цялото семейство“ - просто не съществува такова нещо. Сигурно преувеличавам, но съм убеден, че ме разбирате.
И тъй като фразата не се отнася реалистично до семейстния живот, тя не е подходяща и за маркетинг.
Не можете да бъдете всички неща за всички хора. Не трябва да има „забавление за цялото семейство“ в маркетинга. В него трява да сме селективни, целенасочени и конкретни в усилията си към определени групи.
Всичко започва с осъзнаване какво сме като бранд. Най-важното, от първостепенна роля, е да се запитате какви са ключовите характеристики на продукта/ услугата, какво уникално предлагате на клиентите. Изберете едно или две качества, с които брандът ви наистина се различава и се представя отлично. Не се опитвайте да бъдете всичко. Контрастирайте. Концентрирайте се в най-добрите си ползи. Тогава клиентите ще започнат да се връщат при вас.
Тогава брандът ви ще има ясно значение.
И говорейки за клиентите, фокусът отново е ключ. Не можете да бъдете „забавление за цялото семейство“. Не само че не можете да бъдете всички неща, но и не можете да сте всички неща за всички хора. Също както е важно да избирате най-добрите си качества, трябва и да избирате и най-добрите си клиенти.
Това се нарича таргетиране. То е важна част от маркетинга, защото налага на бранда да избира тези потенциални клиенти, които е най-вероятно да удовлетвори. Те са онези хора, които е най-вероятно да се завръщат отново и отново при продуктите или услугите му, защото са го приели за експерт в полето си. Не можете да задоволите всички мъже, и всички жени, и всички млади, и всички стари - трябва да изберете коя част от населението бихте искали да удовлетворите.
И тогава, щом опознаете целевия си пазар наистина добре, може да продължите да подобрявате предложенията си на пазара и да измайсторявате бранда си, за да удовлетворявате тези хора дори повече и повече.
Тук се ражда магията на маркетинга - когато брандът е перфектно свързан с таргетирана от него публика.
Ето това вече би било не работа, а забавление и нещо много приятно!
Джим Джоузеф - маркетинг експерт, автор, баща, в списание Entrepreneur онлайн
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.