Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Новите рекламни правила на Facebook
Най-голямата социална мрежа изцяло променя начина, по който таксува рекламодателите, съобщава Business Insider. Маркетинг експертите реагират със смесени чувства, продължават авторите на американския бизнес сайт.
От сега нататък онзи, който купува реклама във Facebook като плаща за кликване (CPC), ще трябва да плаща само когато потребител е кликнал линк към сайта на бранда му или мобилното приложение на бранда му. Рекламодателите вече няма да плащат, ако потребителят е харесал, споделил или коментирал публикацията им.
Идеята е рекламодателите, купуващи реклами във Facebook, да започнат да плащат за действително работещи реклами, върху които е имало кликване, вместо да плащат за ангажираност на публиката чрез харесвания и споделяния. Това означава, че най-вероятно те ще плащат по-скъпо - CPC цената ще се покачи. Но и възвръщаемостта на рекламната им инвестиция ще бъде по-голяма. В общи линии, те ще могат да бъдат по-конкретни относно вида реклами, които искат да си купят във Facebook.
"Ако се замислите, много рекламодатели знаят, че Facebook е само социална платформа и те са тясно фокусирани в работата си върху степента на ангажираност", коментира пред Marketing Land ръководителят продуктов маркетинг на Facebook Ричард Сим. "През последните няколко години ние наистина работихме върху създаването на бизнес резултати. Преходът към кликвания, било то само към кликванията върху линкове, е голяма стъпка", казва той.
Как реагират маркетолозите?
Джери Дейкин, глобален дигитален директор на маркетинговата компания Carat смята, че рекламодателите вероятно ще бъдат първоначално смутени от по-високите цени, но в крайна сметка ще спечелят от промяната. "Има голям смисъл да бъдат разделени двете цели, защото в действителност те винаги са били различни", казва той за Business Insider. Според него видът съдържание, който най-добре провокира коментари, е вероятно доста различен от другия, които създава кликвания. И има малко свидетелства, че споделянето и коментирането в крайна сметка задвижват резултати на макроравнище.
Кристина Субраманян, която ръководи мобилната мрежа за рекламна размяна Mobclix в Щатите от 2010 г., се съгласява с това мнение. "Рекламодателите трябва да се радват, защото искат да направят своите покупки на реклама с измерим успех - никой досега не може да пресметне истинската стойност на един лайк или коментар. Така че има смисъл да се изведе това измерване", казва тя.
Анализаторът на Needham Лаура Мартин пък посочва, че дигиталната реклама все още има нужда от стандарт за измерване в различните сайтове. Но все пак, според нея, това е положителна инициатива на Facebook. По-чиста форма е на измерване на ефективността на рекламата в него.
В Twitter също се разрази експертна дискусия сред представители на голямата рекламна индустрия в САЩ. Някои от тях посочват, че не е изненада, че данните на Facebook продължават да бъдат по-задълбочени, но сега вече рекламодателите не само ще могат да виждат истинската възвръщаемост на инвестициите си, но и да разбират за лошото представяне на рекламата си и бързо да се коригират. И няма по-добра почва за експерименти от Facebook и нейния модел CPC. Той ще улесни марките да вземат умни решения за себе си.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
The Guardian: Английски учени тестват ваксина срещу рецидив на два вида рак
Наука и Здраве |Мелони опитва да намали китайската собственост в ключови италиански компании
Икономика |Пекин скъса контактите си с президента на Чехия заради среща с Далай Лама
Свят |Китай създава чрез сливане най-голямата корабостроителна компания в света
Икономика |Европа е увеличила военната си помощ за Украйна през май и юни, сочат данни на германски институт
Свят |Възможно е Зеленски да участва на срещата Тръмп-Путин, но останалата част от Европа е изключена
Политика |Медузи спряха работата на най-голямата атомна централа в Западна Европа
Свят |НАТО оборудва полски вятърен парк в Балтийско море със сензори и радари
Свят |Кристиано Роналдо се сгоди за приятелката си сред 10-годишна връзка и пет деца
Спорт |Тръмп нареди да махнат от централни места в Белия дом портретите на Обама и Буш – баща и син
Свят |Новата икономика: Кои страни в Европа предлагат най-добрата социална сигурност?
Икономика |България вече съхранява слънчева енергия в батерии
Енергетика |Фалитите в Германия нарастват с най-бърз темп от октомври 2024 г.
Компании |

Коментари
Няма въведени кометари.