Facebook с ръст на приходите от реклама

Facebook с ръст на приходите от реклама

Най-голямата социална мрежа Facebook надмина очакванията с приходите си от реклама през второто тримесечие на 2013 г. - 333 млн. долара. Акциите й в нюйоркската фондова борса Nasdaq поскъпнаха след огласяването на новината с 25,6%, достигайки 33,30 долара за акция. Това е най-високата им цена от май 2012 г., предаде Би Би Си.

Facebook влезе на борсата в САЩ през миналата година с първоначална цена на акцията 38 долара. Анализатори коментират, че въпреки поевтиняването й на борсата през тази година, новият резултат показва, че мениджмънтът й съумява да извлича повече стойност от всичките 1,16 млрд. глобални потребители.

Почти половината от рекламните приходи на Facebook в периода април-юни - 655,6 милиона долара - идват от реклама в смартфоните и таблетите. Броят на мобилните потребители на сайта за споделяне и коментари е скочил с 51% на годишна база, достигайки 819 милиона души.

Очаква се компанията да представи мобилна видеореклама в четвъртото тримесечие на годината. Видеото набира скорост като информативен инструмент в социалните мрежи. То е основен обект на интерес в приложенията за смартфони Vine и Instagram. Значимостта му се покачва и настига тази на снимката. Предполага се, че масивната аудитория на Facebook ще се заинтригува повече от планираните 15-секундни видеореклами, финансирани от големите марки. Това може да бъде следващият бизнес за милиарди на компанията, посочват маркетинговите стратези.

Междувременно анализ на Morgan Stanley пронозира, че видеорекламите ще увеличат приходите на Facebook с повече от 10%.

Финансовият директор на Facebook Дейвид Ебърсман посочи, че през юни потребителите са прекарвали в социалната мрежа средно 20 милиарда минути дневно.

Миналия месец компанията представи промени в платформата за рекламодатели Ads Manager, в които посочи, че ще снабди фирмите, които рекламират в нея, с по-подробни данни за потребителите. През април тя спечели отново като рекламодател General Мotors, почти година, след като автомобилната компания демонстративно обяви в американските медии, че се оттегля от Facebook, защото рекламата в социалната мрежа е неефективна и не допринася за реалните продажби.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ