Facebook ще снижи до минимум обсега на публикациите от марки

Facebook ще снижи до минимум обсега на публикациите от марки

Най-голямата социална мрежа намалява още повече прекия обсег (organic reach) на фен страниците. Той ще бъде снижен до 1 или 2 процента, според сайта Valleywag, цитиран от Adweek. Сайтът твърди, че се позовава на източник, който е „човек, професионално запознат с маркетинг стратегията на Facebook”.

Снижаването на видимостта на публикациите на фен страниците (Pages) във Facebook е мярка, която ще окаже въздействие върху живота на марките и фирмите в социалната мрежа, които са вложили много в развитието на страница в нея, както и върху местния бизнес, който работи здраво с ограничени ресурси за реклама, за да развие скромна, но ключова за него база от фенове.

Базираната в Калифорния дигитална компания обяви преди почти две години, че публикациите на фен страниците в нея достигат до 16% от феновете на тези страници. От края на 2013 г. маркетинг блогърите във Facebook наблюдават спад на бизнес начинията им в платформата.

Дяволът е в детайлите, според анализи, които изтъкват, че промяната дойде с преработката на алгоритъма на Facebook, който решава какво да виждат хората в нюзфийда си. Мнозина посочват, че с промяната марките бяха принудени да плащат повече за импресии чрез рекламите в сайта, вместо да печелят внимание с интелигентно и оригинално съдържание, каквото бе обещанието на компанията на Марк Зукърбърг.

„В последните няколко месеца говорихме с клиенти за намаляването на прекия им обсег на дистрибуция в нюзфийда на хората. Това до голяма степен се дължи на нарастването на конкуренцията, задвижена от повече споделяне”, коментира в отговор говорителят на Facebook пред CNET.

Според сайта Valleywag, от Facebook предлагат такова обяснение на собствениците на страници, за да не предизвикват паника. „Facebook е бизнес”, припомня Valleywag. „Лесно е да забравим това. Той не е благотворителна или неправителствена организация, не е художествен проект. Толкова много от технологичната индустрия е изградено върху мита-вярване, че приходите са нещо, което не е задължително, защото щом правиш нещо красиво и добре харесвано, успехът някак си ще произлезе от едното от тези качества. Това е заблуда. В крайна сметка Facebook трябва да прави пари, като Nike, която продава обувките си по света”, пишат авторите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ