Имате поща

Имате поща

Имате поща

Георги Иванов е създател и творчески директор на комуникационна агенция Ideas Lab, която основава през 2010-а година след 16-годишен професионален път в рекламата в две международни агенции с представителство в България. Вярва, че креативните идеи движат света и хората. През 2022-а заедно с екипа на Ideas Lab създава първата българска автоматизирана платформа за имейл маркетинг кампании на български езикideas Desk.

Първият имейл е изпратен преди повече от 50 години. Според Statista по цял свят се изпращат средно по 330 милиона мейла дневно. Какво смятате, че е най-важно, за да бъде един мейл не само отворен, но и прочетен?

Това е въпрос за милиони както се казва. Цяла индустрия работи за това да изследва човешките нагласи, емоции и реакции към различни комуникационни послания, за да може бизнесът да стига до клиента възможно най-лесно.

От нашия опит, включващ над 150 кампании годишно, мога да очертая няколко неща. Първо, най-важен е подателят и доколко компаниите имат връзка с него. Съветваме брандовете, с които работим, да правят възможно най-много, за да опознаят своите клиенти и чрез всичките си канали, включително имейл маркетинга, да им говорят искрено, по същество и ако може с хумор.

След подателя важно поле е Subject. Често тук се слага някаква генерална фраза, а колкото по-лично спрямо нуждите на аудиторията си говорите, толкова по-голям успех бихте имали. Моят съвет е: тествайте. Само така ще стигнете до правилния за вас подход.

Днес има много и различни начини за реклама на продукти и услуги. Какви са предимствата на имейл маркетинга?

Предимствата са много и в световен мащаб това е един от най-предпочитаните канали, защото има много добра проследяемост и статистика за брой доставени – отворени – довели до действие писма. Изключително ниска цена на брой контакт. Възможност за прецизно таргетиране както по време – ден и час, така и по допълнителни критерии. Екология – за разлика например от билбордовете, хартиените брошури и листовки, имейлите имат почти нулев отпечатък върху природата.  

Практически използвайки имейлинг платформа, като например Ideas Desk, която създадохме с цел малкият и среден бизнес да може лесно и бързо да включи и използва този канал самостоятелно, няма ограничение за броя изпратени писма – всичко зависи от базата с контакти на клиента, които могат да бъдат 100 или 10 000 и ценовата инвестиция остава непроменена.

Каква възвръщаемост на инвестицията постигат вашите клиенти, ползвайки новия ви продукт Ideas Desk? Защо решихте да го стартирате тази година?

Ideas Desk се роди в отговор на нуждите на малкия бизнес от платформа на български език, която да е лесна за управление, напълно автоматизирана и бюджетна. На практика всеки, без нужда от специални познания, може да създаде своя кампания, изпращайки снимки, текст и послание или оферта. Ние обработвамe подадената информация до 24 часа, създаваме дизайн с избор от 3 темплейта и след получаване на база данни с контакти, изпращаме писмото. Разбира се, при нужда от допълнителна консултация – също сме насреща.

Като говорим за възвръщаемост информацията за конкретен клиент или кампания е конфиденциална, но като цяло процентите се движат между 25-40% за отваряне на писмата и между 1.5-10% за кликове, водещи до посещение на сайт. Разбира се всичко зависи от конкретния случай, доколко едно предложение е уникално и дали достъпът до него е само през конкретния канал – имейлинга.

Кои индустрии смятате, че постигат най-добри резултати при ползването на имейл маркетинг платформи?

Буквално всеки бизнес може да постига добри резултати, ако има постоянство и развива този канал. Всички индустрии, които осъществяват онлайн продажби имат огромен потенциал да правят успешни имейлинг кампании. И те го правят. Нашият фокус с Ideas Desk е насочен и към бизнесите, които нямат опит и голям маркетинг екип.

Един от най-важните показатели за успех е постигнатият open rate (процент отворени мейли). Как с Ideas Desk постигате добър open rate? 

Open rate-a e 95% функция на subject line-а и 5% функция на имейл адреса на подателя. Има някои стратегически съвета за успешни имейл кампании, които всеки може да следва (виж на финала). Нашата стратегия е лесното ползване на платформата плюс допълнително обучение на настоящите ни и потенциални клиенти по различни теми като как да съберат добра база данни, как да предлагат своите оферти, как да пишат събджекти. Макар че услугата е напълно автоматизирана, винаги сме до тях с опита и познанията си. Скоро ще стартираме и видео канала на Ideas Desk  с безплатни уроци и съвети как да правим успешни имейл кампании, разбира се на български език.

Кои са другите важни показатели, които трябва да се следят при една имейл кампания и как Ideas Desk помага за подобряването им?

Както вече споменах един от важните показатели e CTA rate или как от писмото да стигнеш до сайта на изпращача и да разгледаш предложенията там, и това важи не само за имейлинг кампаниите, а и за повечето форми на дигитална реклама. Тук ние съветваме нашите клиенти съобразно темата на комуникацията, но като цяло разликата между спам и полезен имейл е много малка.

Да кажем, че имате онлайн магазин за автомобилни гуми. Спам би било, когато комуникирате с клиентите си, че предлагате всички автомобилни марки гуми в онлайн магазина си. Няма да е спам обаче, ако кажете, че само за получателите на този мейл има допълнителна 5% отстъпка при покупка на гуми в определен срок. Така получателят на писмото от една страна се чувства поласкан от вниманието, а от друга получава специална допълнителна отстъпка и избира вашите гуми пред тези на конкурента.

Освен честотата на отваряне и на кликване има и няколко други показатели, които не бива да бъдат пренебрегвани като доставка и скорост на доставка, IP репутация, процент на реализация и ROI.

Какво място смятате, че ще имат имейл платформите в маркетинговия микс на компаниите през следващите години? Кои са съветите за успешна кампания, които бихте дали?

Водещо място. В момента има около 4 млрд. потребители на имейлинг в световен мащаб. Нуждата от директна комуникация с клиента е много важна и тя се осъществява освен реално и по всички дигитални канали, включително с писма. От друга страна, самите клиенти не винаги имат желание да предоставят имейл адресите си на компаниите, от които потребяват стоки и услуги. Затова е много важно при всеки един досег с дадената марка или компания, клиентът да е поне толкова доволен, че да няма проблем да остави имейла си. В днешния дигитален свят имейл комуникацията е основен начин за общуване от разстояние, по-евтин и достъпен е от разговор по телефона и получателят сам избира кога да прочете писмото.

А 5 съвета за успешен имейл маркетинг са следните:

  • Използвайте привлекателни оферти, с които да изграждате своята база от контакти;
  • Периодично обновявайте своите листи: на 6-12 месеца премахнете тези, които не отварят имейлите ви;
  • Изпращайте контекстуални имейли, които да предизвикват интерес. Така повишавате IP репутацията си;
  • Персонализирайте имейлите си чрез сегментиране на база на действията и интересите на потребителите;
  • Включете стратегия за намаляване на отписванията. Включително не купувайте или не използвайте списъци на други компании.
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ