Как да идентифицирате инфлуенсъри, които си заслужават времето и парите на вашата марка

Как да идентифицирате инфлуенсъри, които си заслужават времето и парите на вашата марка

В настоящия пейзаж на дигиталния маркетинг малко рекламни опции са по-популярни от инфлуенсър маркетинга. След като достигнаха глобален пазар от 16,4 милиарда долара през 2022 г., 90% от марките съобщават, че намират инфлуенсър маркетинга за ефективна тактика. Инфлуенсърите могат да таксуват различни ставки въз основа на броя последователи, които имат, или вида промоция, в която вашата марка желае да участва. Но само защото инфлуенсър е постигнал страхотни резултати за една марка, не означава непременно, че е подходящ за вашата. 

Като разберете ключовите фактори за идентифициране на влиятелни лица, които са подходящите за вашата марка, можете да изразходвате маркетинговия си бюджет разумно. 

1. Те имат подходяща (и качествена) аудитория 

Най-общо казано, повечето инфлуенсъри оценяват своите спонсорирани публикации въз основа на размера на тяхната аудитория. Например, докато нано инфлуенсъри в Instagram с 1000 до 10 000 последователи могат да таксуват само $10 до $100 на публикация, "мега инфлуенсъри" с над 1 милион последователи могат лесно да таксуват над $10 000 на публикация.

Въпреки че големият размер на аудиторията може драстично да увеличи обхвата и информираността за марката, това не разказва цялата история. Трябва да се уверите, че тяхната аудитория действително се състои от реални хора, които се интересуват от тяхното съдържание. Бот или фалшиви акаунти могат да увеличат броя на последователите, но не осигуряват полезно ангажиране. По същия начин внимавайте с инфлуенсъри, които следват повече хора, спрямо хора, които ги следват. 

2. Колкото по-специфична е тяхната ниша, толкова по-добре 

Освен да гарантирате, че един инфлуенсър действително има истински последователи, важно е да стесните обхвата на лица, чието съдържание е най-близко до това, което предлага вашата собствена марка. Най-лесният начин да определите това е като прочетете тяхната биография и прегледате предишното им съдържание. Това може да ви помогне да идентифицирате техните интереси, предишни спонсорства, в които са участвали, и основните теми, които обхващат със съдържанието си.

Доста често изборът на инфлуенсър, който се фокусира върху по-специфична подниша, може да бъде по-полезен от някой с по-широко влияние. Те може да имат по-малко последователи, но тези последователи са склонни да бъдат по-ангажирани с тяхното съдържание - и следователно е по-вероятно да отговорят на вашето маркетингово партньорство.

3. Те имат голямо доверие сред публиката 

Друго предимство на инфлуенсърите в по-специфични подниши е, че те са склонни да имат силно доверие сред своята аудитория. Чрез своите ценности, качеството на тяхното съдържание и техния личен или професионален опит, те са създали личност, в която техните последователи ще се доверят на това, което казват.

Тази достоверност е това, което води до желаните резултати в бранд партньорствата. Например, Kraft Heinz избра 12 инфлуенсъри въз основа на уместността на темата, демографията на аудиторията и ангажираността на последователите, за да разработи две кампании, фокусирани върху семействата на милениялите. Кампаниите не само постигнаха над осем милиона комбинирани импресии с процент на ангажираност от 5,7%, но също така предоставиха 103% повече ангажираност от стандартните кампании на Kraft Heinz.

4. Тяхното съдържание отговаря на имиджа и ценностите на вашата марка 

Докато преглеждате съдържанието на инфлуенсър, не обръщайте внимание само на темите, които обхваща. Вижте как се представят и съдържанието им. Съвпада ли с имиджа на вашата марка и ценностите, които се опитвате да представите на клиентите си?

Например, ако се гордеете със създаването на семейна марка, тогава инфлуенсър, който често използва език и хумор за възрастни, вероятно няма да е подходящ. Нивото на разминаване между личността на инфлуенсъра и вашата марка може да обърка техните последователи, които откриват вашата компания чрез тяхното съдържание. Още по-лошо, това може да отблъсне настоящите ви клиенти.

Не забравяйте, че инфлуенсър ще разкаже история, за да предаде привлекателността на вашата марка. Добрите партньорства с влиятелни лица им дават творческа свобода в начина, по който го правят – така че бъдете сигурни, че споделят вашата визия и ценности, за да създават съдържание, което разказва правилно историята.

5. Те се гордеят с ангажираността преди всичко 

Когато става въпрос за генериране на значими резултати за вашата марка, общата ангажираност е може би най-важният показател, който трябва да имате предвид. Искате да работите с инфлуенсъри, чиито последователи харесват, коментират, споделят и кликват върху техните публикации. И докато алгоритмите на социалните медии означават, че никой никога няма да се доближи до 100% ангажираност, познаването на бенчмарковете на платформата може да ви помогне да определите качеството на последователите на инфлуенсърите.

Имайте предвид, че нивата на ангажираност варират в зависимост от платформата и общия брой последователи. Например, инфлуенсърите в Instagram с 1000 до 5000 последователи имат средно 4,84% ангажираност, докато тези с над един милион последователи средно 1,23% ангажираност. В TikTok инфлуенсърите с 1000 до 5000 последователи имат средно 12,43% ангажираност, докато тези с над един милион последователи имат средно 13,7% ангажираност.

В идеалния случай вашите избрани инфлуенсъри трябва да отговарят или надвишават средните стойности за тяхната платформа и брой последователи, за да гарантирате, че вашата кампания достига до максимален брой хора.

Увеличете максимално потенциала на вашите инфлуенсър кампании

Безброй марки са доказали ефикасността на маркетинговите кампании с инфлуенсъри – но тези кампании са успешни, точно защото компаниите си партнират с правилните инфлуенсъри. Като се погрижите за необходимата основа за идентифициране на качествени, подходящи влиятелни лица във вашата ниша, можете да продължите напред с увереност, когато започнете следващата си кампания.

Източник: Лукас Милър, основател и главен изпълнителен директор на Echelon Copy LLC, агенция за връзки с медиите, базирана в Прово, Юта, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                            

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ