Отвъд голямото лансиране

Отвъд голямото лансиране

Привличането на внимание към вашата марка е едно нещо, но поддържането й във времето, като същевременно се придържате към историята на вашата марка, е основната PR стратегия. Връзките с обществеността не са само писане на добри съобщения за пресата. Става дума за изграждане и поддържане на трайни мрежи и взаимоотношения и разказване на историята на вашата марка по възможно най-добрия начин. Ето четири принципа за изграждане и внедряване на страхотна PR стратегия. 

1. Помислете за стратегия отвъд голямото лансиране

Много нови марки полагат много усилия за осъществяване на страхотно лансиране. Въпреки това не се полагат достатъчно усилия за поддържане на рекламата след пускането на продукта/услугата на пазара. Страхотната PR агенция често е по-загрижена за поддържането на вълна от подкрепа чрез постоянен поток от съдържание и комуникация с потребителите и медиите. Ето защо работата с добри PR агенции е от съществено значение за разработването на солидна PR стратегия преди стартирането. 

Печелившата PR стратегия трябва да бъде холистична. Тя трябва да демонстрира качеството на работата, която вашата компания върши, да подчертае планираните етапи, да измерва резултатите от действията, да идентифицира кои задачи дават повече плодове и да разработи път за растеж.

Стратегическото мислене за PR предполага дългосрочно мислене, което е малко по-различно от тактическото мислене. Тактическото мислене включва разработване на рутина от печеливши задачи, например публикуване в социални медии четири пъти седмично, планиране на поредица от публикации в блогове и т.н.

Стратегическото мислене, от друга страна, се формира от данни. Стратегиите могат да бъдат формирани чрез разбиране на това как ще изглежда успехът на вашата компания и след това начертаване на дългосрочен план, подкрепен от данни, за да изведете компанията от мястото, където е, до желаната цел. Това е, което големите PR агенции умеят да правят.

2. Не просто продавайте – поемайте обратна връзка 

Печелившата PR кампания прави повече от продажба. Фокусира се върху разработването на кампания и послание, с което клиентите да се идентифицират и да застанат зад него. Продажбата е следствие от използването на правилната среда за разказване на правилната история на правилната аудитория. Продажбата не е във фокуса на PR кампаниите, но е ценен инструмент за измерване на нейния успех.

Печелившата стратегия за връзки с обществеността приветства обратната връзка и приноса от критици, клиенти и неутрални лица и се адаптира съответно, за да създаде по-добри резултати. Повечето стратегии не биха били перфектни от самото начало, но най-добрите PR агенции могат да адаптират стратегията с течение на времето, за да постигнат заявените цели. Създаването на ясен двупосочен канал за комуникация между вас и вашата аудитория е съществена част от вашата PR стратегия.

3. Възползвайте се от вече съществуващи взаимоотношения 

За много по-нови марки тяхната PR стратегия включва упорити усилия за култивиране на важни връзки с медиите, които биха им помогнали в дългосрочен план. Това усилие обаче може да застраши усилията за изграждане на силна мрежа.

Едно предимство от работата с първокласна PR агенция е, че те ви предлагат достъп до техните стабилни мрежи и взаимоотношения. По-новите марки често имат ограничени мрежи в медиите или инфлуенсър пространството. Тук агенциите могат да помогнат.

Взаимоотношенията са един от най-мощните инструменти за ефективна PR кампания. Когато отношенията са изградени на доверие и надеждност в продължение на години на съвместна работа, те често представят вашата марка на нови аудитории и пространства и подкрепят вашите услуги с високо ниво на убеденост.

4. Подхождайте към правилните платформи с правилната история 

Каква е историята на вашата марка? Достатъчно привлекателна ли е, за да убеди вашата публика? По-важното е, достатъчно привлекателна ли е, за да привлече съответните медийни организации? Попадането на правилните платформи е много по-важно от това да влезете в големите платформи.

Работата на страхотната PR агенция е да идентифицира къде е вашата аудитория и да приспособи историята на вашата марка, за да достигне до тях. Разказването на лоша история на правилната аудитория или разказването на страхотна история на грешната публика би довело до минимални резултати.

Когато създавате историята на вашата марка, трябва да започнете с определяне на мисията и личността на вашата марка. Мисията трябва да е подходяща за вашата аудитория и обществото като цяло. Вашата история също трябва да бъде привлекателна, свързана и последователна във всички ваши допирни точки. Вашите визуализации, банери, цветове, шрифтове и графики също са чудесни начини да добавите цвят към историята на вашата марка.

Историите на марката, които не са общи и имат уникален вкус или посока, винаги се открояват. По-новите марки изискват правилната PR стратегия, ако искат да навлязат ефективно в своите индустрии, това може да наложи наемането на вътрешен екип от PR експерти, но по-често това налага сключването на договор с PR агенция с добри връзки, която да помогне. 

Източник: Джонатан Джадали, изпълнителен директор на агенция Ascend, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                          

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ