Насочено към марката, създавано от потребителите

Насочено към марката, създавано от потребителите

Съдържанието, генерирано от потребителите (UGC), е всеобхватна тенденция в пресечната точка на социалните медии, електронната търговия и експлозивния растеж на късометражните видеоклипове. За марките това е и маркетингова възможност. Марките искат близки човешки същества, с които техните потребители могат да се идентифицират, за да създават съдържание, което популяризира продуктите и ценностите им.

Но сега, в ерата на милиони публикации в социалните медии, генерирани от потребители, как марките могат да отчитат цялото съдържание там, свързано с тяхното име? Зората на генеративните AI инструменти само добавя към проблема, трупайки несвързани, машинно създадени изображения и видеоклипове, оставяйки марките да сортират планини от изкуствено съдържание.

Оформя се нов вид UGC: насочено към марката, генерирано от потребителите съдържание. С него брандовете все още могат да използват локалните връзки и връзката на ежедневните клиенти и творци, но също така могат да оформят UGC съобщения, да преглеждат съдържанието, за да гарантират безопасността на марката и да притежават съдържанието, за да контролират как се споделя.

Ето как марките могат да упражняват контрол върху своето генерирано от потребителите съдържание, за да го използват в своя полза.

Дайте ясни инструкции за създаване на съдържание 

Тъй като марките проучват възможностите за партньорство с ежедневни творци, веднага се появяват редица предимства. Икономиите от работа с достъпни творци в сравнение с инфлуенсъри с големи имена или дори традиционни рекламни агенции говорят сами за себе си. Достъпността улеснява марките да експериментират с нови стратегии за съобщения в тяхното видео съдържание, без да харчат много пари.

Но как могат брандовете да гарантират, че съдържанието, което получават, предава желаното послание и е в съответствие със специфичната визия на марката?

Комуникацията от марки към творци е сравнително нова област на растеж, която укрепва жизнеспособността на UGC като маркетингов инструмент. Например, една марка може да изясни на създателите, че искат видео съдържание, което изрично подчертава тяхната нова устойчива опаковка. Контролирането на разказа чрез ясни творчески указания е от решаващо значение за марките, особено за тези с установена репутация, които искат да поддържат определено ниво на качество и последователност, докато тяхното съдържание се умножава.

Друго предимство на марките, които дават на създателите ясни инструкции за видео съдържание, е скоростта. Една марка може да посочи своите параметри на създател и да получи използваема част от подходящо съдържание обратно още същия ден. В традиционния свят на промоционалната видео продукция този процес може да отнеме седмици или дори месеци. Но като си сътрудничат със създателите и съобщават ясни насоки, марките могат да получат ново съдържание за своите уебсайтове, акаунти в социални медии или реклами само за часове.

За разлика от UGC, публикуван от инфлуенсъри, марките, които контролират творческия процес и притежават крайния продукт, получават много по-голяма маркетингова гъвкавост от медийната част. Например, марката може да използва видеоклипа за бързо и достъпно тестване и обучение, споделяне в акаунти в социалните медии, за да остане активен, интегриране в платени рекламни кампании или вграждане в сайтове за електронна търговия, за да се свърже органично с потребителите в дигиталната среда.

Осигурете безопасност на марката и валидирани работни процеси 

След като създателят направи видеоклип за марка, какво се случва след това? За марките е оптимално да се създаде споразумение, което позволява на компанията да притежава съдържанието след създаването му и да контролира как то се споделя или публикува. Когато брандовете притежават съдържанието, те трябва да определят как то да се използва. Това е още една разлика от инфлуенсър маркетинга, при който марките плащат на интернет знаменитости не само да създават съдържание, но и да го разпространяват.

Но с нарастването на известността и популярността на генерирано от потребителите съдържание става ясно, че както марките, така и създателите се нуждаят от инструменти за ефективно свързване и правене на бизнес. Чистият работен процес, който стои между създателя и марката, гарантира, че съдържанието се произвежда в съответствие с ясни цели и безопасност на марката, създателите получават справедливо заплащане за работата си, а марките в крайна сметка притежават съдържанието и контролират разпространението му като част от маркетингов материал. 

Появяват се нови пазари, които позволяват на марките бързо да намерят правилните създатели за съдържанието, което търсят, и ефективно да комуникират своите творчески изисквания. С тези нови пазари идва и нова технология, която е в състояние да валидира участниците от двете страни на договора и безопасно да доставя съдържанието чрез сигурна платформа, внасяйки стандартизация и легитимност на съдържанието, генерирано от потребителите, за да увеличи максимално неговата ефикасност.

Работете с хипер-локални сътрудници 

Когато марките търсят създатели, те не трябва да хвърлят широка мрежа. Всъщност брандовете могат да идентифицират творци в конкретни райони или общности, за да доставят хипер-локални съобщения и да се свържат с жителите на района още повече. Марките и търговците на дребно могат дори да изпратят създатели до местен магазин, за да вземат продукта, който да покажат във видеоклипа, елиминирайки процеса на изпращането му до тях и ускорявайки създаването на съдържание.

Местното UGC не трябва да идва само от създатели или клиенти. Марките и търговците на дребно започват да осъзнават потенциала на собствените си хора, от сътрудници по продажбите до продуктови мениджъри. Компаниите могат да използват съществуващите таланти, за да направят видеоклипове, които говорят за продуктите в тяхната работна среда и да използват уникалните си познания за продукта. Това също така позволява на работниците да печелят малко допълнителни пари в допълнение към почасовите си ставки, вдъхновявайки служителите и насърчавайки лоялността.

Тъй като брандовете продължават да решават пъзела за овластяване на творци, клиенти и служители да генерират полезно и ценно съдържание, те ще открият предимствата на ясната комуникация, ефективното производство и безопасните работни процеси. Това ще отключи цяла нова арена на силно свързано видео съдържание за марките.

Източник: Миа Паполу, основател и главен изпълнителен директор на Brandbass, за entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ