Гласът на моята лична марка

Гласът на моята лична марка

Предприемачите по целия свят стават все по-заинтересовани от изграждането на свои лични марки, а през тях - и по-голяма видимост и репутация за бизнеса им. Това обаче означава постоянство и отдаденост на последователното създаване на съдържание. И тук идва дилемата. Откъде да намерим време да го направим? Може би да наемем професионален копирайтър? Но, как да сме сигурни, че съдържанието, което създава, не представя погрешно кои сме ние?

В моята компания разработихме процес за създаване на съдържание в шест стъпки, който решава тази дилема. Най-добрата част от процеса е, че можете да се съсредоточите изключително върху задачите, които харесвате, като делегирате останалите.

Стъпка 1: Идентифицирайте стълбовете на вашето съдържание

Преди да се потопите в създаването на съдържание, изяснете какво ще бъде позиционирането на вашата лична марка и с какви теми искате да бъдете свързани. Изберете най-много два до четири стълба на съдържание: една или две теми около вашата област на експертност и една или две теми, които ви хуманизират. Заедно тези стълбове на съдържанието трябва да съобщават както какво правите, така и кой сте.

Стъпка 2: Разкрийте гласа на вашата марка 

Когато работите с писател в или извън вашата организация, трябва да изясните как искате и не искате да звучи.

Запишете три до пет прилагателни, които най-добре представят гласа на вашата марка и три до пет прилагателни, които искате да сте сигурни, че никога не са описателни за нея.

Например, искам гласът на марката ми да бъде "умен", но не искам да ме възприемат като "недостъпен" или "прекалено академичен"; искам гласът на марката ми да бъде "откровен", но не и "аргументиран".

Стъпка 3: Възложете на своя писател да състави списъци с въпроси за вас 

Да седнете, за да обмислите точните си мисли, идеи и истории е трудно, но винаги е много по-лесно да бъдете "подканени" да го направите с конкретни въпроси. Накарайте вашия писател да състави списък с въпроси за вас по всеки стълб на съдържание месечно.

Например, един от моите стълбове на съдържанието е "лично брандиране за предприемачи", така че въпросите може да са:

  • Защо предприемачите се нуждаят от лична марка?
  • Как предприемачите могат да балансират работата върху личните си марки, докато управляват бизнес?

В моята компания споделяме тези въпроси на специална целева страница, до която клиентите имат достъп от телефоните си. Където и да решите да ги хоствате, направете ги лесни за намиране.

Стъпка 4: Отговорете на въпросите под формата на гласови бележки 

Аудио форматът за създаване на писмено съдържание може да изглежда неинтуитивен. Но ето защо работи: когато пишем, сме склонни да мислим прекалено много, да редактираме и да прекарваме часове пред празен документ на Word. Когато записваме, ние говорим на глас, което прави нашите отговори по-сурови, по-реални и по-малко отнемащи време за създаване.

Посветете 20 минути седмично на това и гледайте как продукцията на вашето съдържание расте рязко.

Стъпка 5: Редактирайте за два месеца – след това го оставете 

Дайте на писателя си два месеца, за да улови напълно автентичния ви глас. Не харесвате, когато изреченията започват с "но"? Да им кажа. Не понасяте емотикони в социалните медии? Бъдете наясно с това. Дайте микро обратна връзка, но след два месеца: спрете.

Прекомерно мислещите и микромениджърите се провалят в тази система и в създаването на последователно съдържание в мащаб чрез която и да е система. След два месеца на подробна обратна връзка един опитен писател ще се доближи достатъчно, така че отпуснете се и ги оставете да пишат. Всичко, което трябва да направите, е да прегледате съдържанието, за да забележите дали има несъответствия.

Стъпка 6: Нека вашият асистент, виртуален асистент или маркетингов екип публикуват 

Няма нужда сами да публикувате съдържание – но практическото ангажиране е от ключово значение. Отговаряйте на коментарите на хората за вашите публикации и статии. Вашият изпълнителен асистент може да "харесва" всички коментари от ваше име, но отговорите трябва да идват от вас. В крайна сметка автентичността е ключова и целта на този процес е да я запазим.

И ето го, колега предприемач: отговаряйте на въпроси, превъртайте съдържанието си, преди да бъде публикувано, и отговаряйте на коментари. Маркетингът на вашата лична марка ще върви добре!

Източник: Марина Бяжанова, член на организацията на предприемачите в Монреал, глобален лектор, университетски преподавател и съосновател на Brand of a Leader, агенция за лична марка за предприемачи, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова       

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ