Имате ли стратегия за социални продажби?

Имате ли стратегия за социални продажби?

Имате ли стратегия за социални продажби?

Социалните продажби са специален подход към съвременното генериране на потенциални клиенти. Този подход е жизненоважна част от създаването на взаимоотношения, култивирането на доверие и ангажирането с вашите целеви клиенти за увеличаване на продажбите.

Трябва да използвате социалните продажби, за да култивирате по-силни взаимоотношения с клиентите, определите по-добри перспективи и постигнете целите си за продажби. 

Тези продажби се въртят около създаването на значими връзки с вашите потенциални клиенти, разбирането на техните проблеми и намирането на начини, по които вашите продукти и услуги могат да задоволят техните нужди. Социалните продажби имат за цел да създават връзки и да култивират доверие с вашите потенциални клиенти, надявяйки се, че те в крайна сметка ще купят това, което продавате.

Ето ръководство за страхотна стратегия за социални продажби.

1. Бъдете на правилните социални платформи за продажба

За да извършвате социални продажби, трябва да сте в социални медии - най-малкото Twitter и Facebook. Това са най-големите платформи за социални продажби. Въпреки това, ако се насочвате към по-млада аудитория, трябва да обмислите добре използванетено на TikTok, Instagram и Snapchat. Ако търсите професионални мрежи, обмислете използването на LinkedIn.

Други канали, които можете да използвате, включват YouTube и Reddit, където нишките за коментари привличат множество ентусиасти с богати познания по определена тема или всеки, който иска да научи. Компаниите използват тези страници, за да споделят съдържание, което е свързано с интересите на техните клиенти.

Освен чрез публикуване, те също култивират отношения с клиентите си, като взаимодействат и се ангажират с тях в раздела за коментари, видеоклипове в YouTube и други форуми. В зависимост от това какво се опитвате да продадете, трябва да определите най-добрата платформа и да оповестите присъствието си на нея.

2. Поставяйте си разумни цели

Избягвайте да се разочаровате, като си поставяте неразумни цели, които са далеч извън обсега ви. Вашите цели обаче също трябва да са малко предизвикателни, за да ви помогнат да прокарате бизнеса си по-нататък, да го развиете и да постигнете по-добри резултати в дългосрочен план.

Не забравяйте, че идеята е да бъдете амбициозни, като същевременно останете разумни.

3. Използвайте представянето и препоръките във ваша полза

Всеки път, когато получите запознанства и препоръки, не се колебайте да се възползвате от възможността. Въпреки че някои хора може да смятат, че е непрофесионално или "измама" да поискат препоръка или представяне, определено не е – това може да се окаже едни от най-мощните и органични налични инструменти за маркетинг и продажба.

След като отделите време за изграждане и развитие на връзка с клиент, ако това ви помага да получите повече перспективи, трябва да помислите за успешните социални продажби.

4. Създавайте завладяващо и ангажиращо социално съдържание

Ако искате да ангажирате потенциалните си клиенти и да ги привлечете към страниците си, трябва да създадете завладяващо съдържание. Трябва да им дадете причина да прекарват времето си на вашата страница.

Трябва да имате идея какво да публикувате според вашата аудитория, цели и идентичност на марката. По това време трябва също да знаете кои мрежи да използвате. Имайте стратегия за съдържание, с която вашите клиенти могат да идентифицират вашия бизнес.

5. Определете какво работи и какво не и продължавайте да се подобрявате

Досега вече знаете как работи вашата стратегия за социални медии. Трябва да адаптирате стратегията през цялата година и да продължите да я анализирате. По този начин можете да определите коя кампания се е представила добре и коя не. Прегледът на вашата дейност в социалните медии може да ви помогне да поставите нещата в перспектива.

Това означава да гледате най-добре представящото се съдържание и да коригирате кампаниите си винаги, когато съдържанието ви спре. Тъй като много социални медии са процес на проба и грешка, трябва да продължите да преоценявате стратегията си, за да определите кое работи и кое не. Можете да направите това, като наблюдавате своите показатели и ключови показатели за ефективност (KPI) в реално време, така че да можете да коригирате стратегията си по съответния начин.

Социалните продажби предлагат три ключови предимства за продавачите:

  • Укрепва доверието. Доверието е в основата на процеса на продажба – хората искат да подкрепят марки и лица, на които имат доверие. Работата по общуването с вашите клиенти и изграждането на уникална връзка с тях води до това, че вашите клиенти се чувстват комфортно с вас и следователно е по-вероятно да купуват вашите продукти или услуги. Тези взаимоотношения могат да бъдат изградени на безброй платформи; например можете да използвате своя Instagram, за да съберете лоялна клиентска база, която дава на тези хора усещане за общност.
  • Играе дългосрочна роля. Социалните продажби не са за улавяне на лесни печалби. Целта е непрекъснато да установявате връзка с вашите потенциални клиенти и да поддържате тези взаимоотношения, след като ги превърнете в плащащи клиенти.
  • Прозрение. Компаниите могат да научат много за тяхната клиентска база през процесите на социални продажби, което ефективно го прави страхотен подход за проучване на пазара. Дори ако вашите техники не успяват да направят продажби, те все още могат да се окажат ценни чрез оформяне на бъдещи маркетингови усилия, разработване на нови продукти и позициониране на марката.

Когато започнете вашите собствени усилия за социална продажба, важно е да запомните какво отличава социалната продажба от стандартната реклама: доверието. Ангажирайте се с клиентите си, слушайте ги и ги уважавайте и вярвайте, че ще бъдете възнаградени за вашите усилия. 

Източник: Джонатан Риф за entrepreneur.com

Превод и редакция: Александър Пенов     

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ