Архитекти на стратегическа марка за вашия бизнес

Архитекти на стратегическа марка за вашия бизнес

Разработването на стратегическа марка е важна част от увеличаването на видимостта и доверието в бизнеса. Открийте ключовите компоненти на стратегическа марка, за да поставите здрава основа за вашия бизнес през 2023 г. Ако искате да развиете бизнеса си, помислете дали да не инвестирате малко време и енергия в целенасочено проектиране на план за подобряване на стратегическата марка за вашия бизнес.

Дефиниране на стратегически брандинг 

Собствениците на нов бизнес често грешат брандирането като просто лого, цветова палитра и слоган. Опитните собственици на бизнес знаят по-добре.

Брандът с главно „Б“ обхваща цялостния имидж и репутация на компанията и често се състои от материалните и нематериалните причини, поради които потенциалните клиенти избират да правят бизнес с вашата компания.

Стратегическото брандиране са умишлените решения, които лидерите на даден бизнес вземат, за да гарантират, че техният бизнес се откроява на претъпкан пазар. Тези решения помагат за разбирането, изграждането и поддържането на силни взаимоотношения с техните клиенти.

Ефективната стратегическа марка е от съществено значение за успеха на всеки бизнес в дългосрочен план. Силната идентичност на марката помага да разграничите бизнеса си от конкурентите, да изградите доверие на клиентите и да увеличите лоялността на клиентите. Създаването на успешна стратегическа марка изисква ясна визия за това какъв искате да бъде вашият бизнес и как искате да бъде възприет от клиентите.

Изграждане на стратегическа марка 

Първата стъпка към създаването на стратегическа марка е да обмислите отговора на въпроса "защо" зад съществуването на бизнеса. Това "защо" се състои от три елемента.

Първо, предприемачите трябва да помислят за целта на своя бизнес: защо съществува? Помислете дали да отговорите на този въпрос в контекста на решенията на бизнеса за клиентите. Например, магазин за здравословни храни може да определи целта си като "даване на възможност на хората да живеят по-здравословен живот чрез предоставяне на органични храни и екологични продукти на цена, която могат да си позволят".

Второ, предприемачите трябва да определят мисия за своя бизнес: какво бизнесът се стреми да постигне в близко бъдеще. Отговорите на този въпрос могат да включват изразяване на опита, продуктите, услугите и стойността, които клиентите могат да очакват да получат от бизнеса днес. Например, същият магазин за здравословни храни може да възприеме изявлението: "Ние предоставяме на нашите клиенти органични и екологично чисти продукти на достъпна цена, като същевременно насърчаваме образованието за здраве и здраве, за да насърчим общност от съзнателни потребители, ангажирани с устойчив начин на живот". 

И накрая, предприемачите трябва да формулират визия за бизнеса: дългосрочните стремежи, които бизнесът иска да постигне. Един от начините да отговорите на този въпрос е да помислите къде иска да стигне компанията и с какво иска да бъде известна. Потенциална декларация за визия за магазина за здравословни храни може да бъде: "Ние се ангажираме да създадем свят, в който достъпът до органични храни и екологично чисти продукти е достъпен за всички и където уелнес образованието е норма, което води до по-здрави и по-щастливи общности".

Теми фундаменти 

Когато отговаряте на тези въпроси, ще намерите нововъзникващи теми, които са неразделна част от стратегическата марка.

Първо, ако вашият бизнес решава проблеми на клиентите, отделете известно време, за да опишете кои са тези клиенти и с какви проблеми се сблъскват. Това описание ще ви помогне при вземането на маркетингови и ценови решения. Например, магазин за здравословни храни в Ню Йорк ще има различна дефиниция за достъпност от магазин за здравословни храни в малък провинциален град.

Второ, решенията относно целта, мисията и визията на вашия бизнес често ще се вземат въз основа на принципите или вярванията, които са най-важни за вас. Тези принципи или вярвания могат да бъдат основните ценности на вашия бизнес, основата на начина, по който вашата компания взема решения, когато взаимодейства с персонала, клиентите и заинтересованите страни и неразделна част от културата на вашата компания. Например, основните ценности за магазина за здравословни храни, описан по-горе, могат да бъдат "екологични", "достъпни" и "ориентирани към общността".

Въпреки че отговорите на тези въпроси могат да бъдат лесни, истината е, че тези въпроси са само отправна точка. Една ефективна стратегическа марка често изисква по-комплексен отговор, който се развива с течение на времето. Помислете за създаване на отговор на тези въпроси в сътрудничество с вашите бизнес съветници и ментори или алтернативно, подгответе своя стратегически бранд с помощта на платен консултант.

Независимо дали изграждате стратегическа марка за вашия бизнес сами или в съчетание с вашите съветници, подобни усилия са жизненоважни за увеличаване на видимостта и доверието към вашия бизнес на пазара и за укрепване на връзките с вашите клиенти. Отделете време, за да планирате как да развиете силна марка за вашия бизнес, така че вашият бизнес да бъде по-добре подготвен да успее. 

Източник: Ромеш Хетиараччи за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                       

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ