3 тенденции в електронната търговия на дребно през 2023 г.
От едно предизвикателство към следващото, както марките, така и клиентите навлизат в 2023 г., сблъсквайки се с икономически спад. С продължаващата инфлация и задаващата се рецесия, големият въпрос в съзнанието на всички е как да се преборим с всичко, което ни носи тази година?
Колкото и мрачни да са някои прогнози, много онлайн търговци намират начини да се адаптират, за да отговорят на изискванията, желанията и ограниченията на купувачите. Ето някои от тенденциите, с които трябва да сте в крак през 2023 г., за да останете конкурентоспособни в онлайн пространството за търговия на дребно.
Съсредоточете се върху задържането на клиентите
Дългогодишно основно правило за продажба е, че имате 60-70% вероятност да продадете на съществуващ клиент в сравнение с 5-20% вероятност за продажба на нов потенциален клиент.
Придобиването на нови клиенти, разбира се, е от първостепенно значение за развитието на вашия бизнес и приходи, но продажбата (и продажбата на допълнителни продукти) на съществуващи клиенти обикновено е по-евтина, отнема по-малко ресурси и може да бъде дори по-доходоносна. Ето защо повече марки инвестират в задържане на клиенти, показвайки на съществуващата си клиентска база колко много ги ценят и оценяват тяхната непрекъсната подкрепа.
Това може да стане с нещо толкова просто и евтино като персонализирана бележка или с материални предложения като безплатни подаръци, купони или персонализирани отстъпки. Програмите за безплатни бонуси, като тази на Grubhub (американска онлайн и мобилна платформа за поръчка и доставка на готова храна), възнаграждават лоялните клиенти с безплатни продукти и услуги, които могат да бъдат осребрени по всяко време. Тази програма е по-стратегическа, и вместо просто да покаже признателност към своите клиенти, ги кара да осребряват награди с ресторантьорски партньори, което потенциално им носи повече бизнес от нови и съществуващи клиенти.
Поддържайте точна видимост на инвентара в реално време
През 2023 г. потребител, който търси онлайн артикул, иска да знае всичко за него възможно най-скоро, а не на касата. Това включва информация за това как изглежда, в какви цветове или разновидности се предлага, колко струва (включително такси за доставка) и кога и къде може да бъде взет или доставен. С други думи, марките трябва да осигурят на онлайн купувачите незабавна прозрачност за инвентара и наличността.
Освен ако вашият продукт или услуга не е наистина уникален, всичко, което е необходимо, е едно предупреждение - празни резултати от търсенето, липса на инвентар и т.н. - преди потребителят да премине към друг уебсайт или марка.
Една тактика за спасяване на незадоволително търсене е автоматично да се представят наличните опции за замяна, подобни на артикула, който клиентът търси.
Приложете по-стриктно управление на запасите
Много марки и търговци на дребно, борещи се с излишък от наличности – резултат от свръхпоръчки по време на бума на електронната търговия на пандемията – се опитват да се разтоварят с разпродажби и големи отстъпки. Въздействието, което това оказва върху паричния поток, извади на светло значението на доброто управление на запасите.
Излишните запаси са проблем по много причини. Повечето артикули се обезценяват с течение на времето и в зависимост от търговската категория, продуктите могат да се погубят поради срок на годност, да остареят извън сезона или да излязат от мода. Когато складът ви е пълен с бавнооборотни продукти, освен че плащате ненужни разходи за съхранение, ви липсват място и средства за внасяне на нови артикули. Ако трябва да разчистите старото, за да направите място за новото, най-добрият метод ще зависи от вашия бизнес, но най-често срещаните решения са освобождаване, ликвидация или дарение.
През 2023 г. правилното оразмеряване на вашите запаси е критична, финансово стабилна стратегия не само за поддържане на стабилен паричен поток, но и за гарантиране, че вашите клиенти могат да получат артикулите, които искат, когато ги искат.
За онлайн търговците да останат конкурентоспособни изисква сплотена, целенасочена, агресивна стратегия по цялата верига на доставки, от снабдяването до продажбите и маркетинга, обслужването на клиентите, онлайн мърчандайзинг, инвентаризация - всяко звено във веригата. За да постигнете наистина устойчив бизнес и ръст на приходите обаче, тези инициативи, ориентирани към клиента, ще ви позволят да вплетете вашата марка в света на вашите клиенти.
Източник: Мария Хагерти, главен изпълнителен директор на Dotcom Distribution, за Inc.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.