Маркетингът като защита от инфлацията за малкия бизнес

Маркетингът като защита от инфлацията за малкия бизнес

Маркетингът като защита от инфлацията за малкия бизнес

Инфлацията е навсякъде. Последният индекс на потребителските цени потвърди това, което мнозина от нас подозираха: инфлацията може и да се забавя, но няма да изчезне за известно време. За малкия бизнес в Америка инфлацията е друго препятствие, което трябва да преодолеят. Когато говоря със собственици на малък бизнес, всички те споделят едно и също чувство на несигурност относно нарастващата инфлация, пише Дейв Чарест в статия за Inc.com. Въпреки че собствениците на фирми не могат да контролират всички бързо растящи разходи, те могат да използват своя маркетинг като инструмент за защита срещу инфлацията. 

Пандемията стимулира бързото навлизане на електронната търговия и хората купуват онлайн повече от всякога. През 2021 г. над 2,14 милиарда потребители са закупили продукт или услуга онлайн – около два пъти увеличение спрямо предходните години. Това отваря неверойтно много информация за клиентите. 

Не се заблуждавайте от разказа, че събирането на данни и други маркетингови технологии са недостъпни за малкия бизнес. Днес те са сравнително прости и евтини за изпълнение и значително изравняват условията, когато се конкурират с големи марки. 

Тъй като инфлацията влияе върху поведението на потребителите, фирмите могат да настроят индикатори, които да оценят какво води до положително взаимодействие, продажба или завръщащ се клиент. Собствениците на малък бизнес могат да превърнат това в суперсила, като използват данни, за да разбират по-добре своите клиенти. 

Представете си това: Появявате се в любимия си квартален ресторант и когато получите сметката, обичайното ви посещение е станало значително по-скъпо. Обичате това местно място, но сега си тръгвате, чувствайки се малко некомфортно, защото не сте очаквали скока на цените. Това ще бъде обичайно преживяване, тъй като инфлацията продължава през цялата година. Страхотната новина за малкия бизнес в Америка обаче е, че 70% от потребителите планират да продължат да подкрепят малкия бизнес независимо от рекордно високата инфлация.

Потребителите искат да видят как любимите им бизнеси успяват и собствениците на фирми могат да гарантират, че това ще се случи, като съобщават навреме и често за въздействието на външни фактори върху техния бизнес. 90% от потребителите казват, че прозрачността и придържането към ценности са важни фактори при вземането на решение какви фирми да подкрепят и малките фирми са в уникална позиция да постигнат това.

Въпреки че социалните медии остават страхотна възможност за комуникация с клиентите, преминаването към директни канали като имейл и SMS води до по-добро ангажиране и по-ясна комуникация. И двете страни са се съгласили с този комуникационен поток и собствениците на фирми могат да гарантират, че тяхното послание ще стигне до тяхната ангажирана, лоялна клиентска база.

Инфлацията е пряка заплаха за печалбата на малкия бизнес и оказва натиск върху собствениците на фирми да определят къде могат да спестят разходи. Направено тактично, маркетингът може да бъде намален по време на финансови затруднения - не трябва да се сблъсквате с решение между правене на заплати или инвестиране в маркетинг.

Това, което харесвам в маркетинга, е колко пъргав може да бъде. В момент като този бизнесът не трябва да прекалява с маркетинговите тактики и инструменти. Малките предприятия могат да разгледат данните, да изслушат клиентите си и да намерят необходимите канали и подходящ бюджет, от които се нуждаят, за да комуникират ефективно.

Сегашните дни могат да се почувстват като страшно време за собствениците на малък бизнес. Подобно на много от предизвикателствата, пред които са изправени през последните две години, инфлацията не е под техен контрол и ги принуждава да вземат трудни решения. На всеки малък бизнес, изправен пред тази реалност, авторът на статията препоръчва да постави клиента си в центъра на процеса на вземане на решения. Разберете кое е най-важно за тях и след това използвайте маркетинговите си инструменти, за да се стремите без извинение да им го дадете. В крайна сметка ще получите по-лоялна аудитория, а вероятно и процъфтяващ бизнес.

Източник: Дейв Чарест за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова      

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ