Кой е вашият най-добър клиент?

Кой е вашият най-добър клиент?

Кой е вашият най-добър клиент?

Много потенциални маркетолози се провалят, когато трябва да опишат идеалния си клиент. Просто, защото никога не определят конкретен целеви клиент. Вместо това те използват думи като "всеки" или "някой". Определянето на целеви пазар дава мисловна картина на най-добрия клиент, към който да се обърнете.

Отговорете на следното, ако вашите клиенти са потребители. Помислете за човек, който вече е страхотен клиент за вас. В кой район живее? Какво е неговото семейно положение и професия? Как се съпоставят доходите на домакинството му със средните? Какво планира, хвали ли се или се оплаква?

Ако вашите клиенти са други фирми, отговорете на тези въпроси. Помислете за компания, която вече е страхотен клиент за вас: в какъв бизнес е този клиент? Какъв е приблизителният размер? Кой взема решенията за покупка на вашия продукт или услуга? Какъв е проблемът, който се опитват да решат, когато купуват вашия продукт?

Колкото по-конкретни и по-подробни сте в отговорите на горните въпроси, толкова по-ефективни ще бъдате при намирането на тези клиенти за вашия бизнес.

Твърде много бизнесмени говорят за своите продукти и услуги. Това звучи самоцелно, но в действителност говоренето за проблемите, които решавате, привлича клиенти.

Избройте поне три проблема, които вашият добър клиент има, което го прави идеален за вашия бизнес. Кое е най-лошото нещо, което може да се случи на вашите клиенти, ако проблемите им не бъдат решени? Кое е най-доброто нещо, което може да се случи, след като проблемите им бъдат решени?

Имате ли истории за успех, които да илюстрират как помагате на клиентите си? Препоръките на клиентите са чудесен начин да дадете на мрежата си по-ясна представа какво точно доставяте и те демонстрират, че членовете на вашата група могат да ви се доверят, за да изпълните това, което обещавате.  

Усъвършенствайте вашата презентация. Ето трите елемента на перфектното бизнес представяне:

  • Посочете професионалната си класификация.
  • Разкажете накратко за проблем, който сте решили за клиент.
  • Заявете препоръка – въведете целеви клиент, който страда от проблема, който сте коригирали. Бъдете конкретни!

След като научите как да създавате тези презентации за вашия бизнес, можете да използвате това умение за всеки клуб, благотворителна организация или кампания, която ръководите. 

Източник: Д-р Иван Миснър, автор на бестселъри от "NY Times" и съавтор на бестселъра "Да работим в мрежа като професионалист", за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ