Как технологиите помагат в борбата с измамите с онлайн реклами
Въпреки че AI и други технологични инструменти са готови да помогнат на бизнеса да работи по-ефективно от всякога, днешният технологичен напредък има и тъмна страна. В нея избуяват и рекламните измами.
От измамници, които запълват слотовете за рекламни банери с множество видео плейъри до уеб трафик от ботове, големите и малките марки виждат как изненадваща сума от техния бюджет за дигитален маркетинг отива на вятъра.
Никоя марка не иска нейните маркетингови пари да представят реклами на ботове вместо на потенциални клиенти. За щастие, въпреки че технологията отчасти е създала тези проблеми с рекламните измами, тя предлага и решения за справянето с тях.
Наблюдение на поведението на сървъра и блокиране на невалиден трафик
Повечето инструменти смекчават рекламните измами, като използват системи, които наблюдават поведението на сървърите, които доставят вашия рекламен трафик. Тези системи са предназначени да блокират трафик от подозрителни сървъри, които доставят лоши опити за кликване, драстично намалявайки броя на ботовете, които кликват върху вашите реклами. Използвайки наблюдавани модели на активност, тези инструменти могат да откриват и противодействат на подозрителни действия и поведения.
Например, помислете за този случай от VeraViews, инструмент за стек от реклами, който използва блокчейн, AI и машинно обучение за откриване и блокиране на ботове и друг измамен трафик към видеореклами. Партньор издател определи, че губи 23,2% от приходите си от реклама заради ботове. Внедряването на бек-енд инструмента в неговата видео платформа намали неидентифицираните измами с приблизително 96%, с идентифицирани над 33 000 измамни IP адреса. Елиминирането на невалидния трафик драматично подобри приходите от кампанията и цялостната ефективност, пише авторът на статията.
Подобни услуги могат да бъдат особено важни за PPC кампании. Целенасоченото усилие за измама с кликвания може да доведе до много кликвания върху вашите реклами, които бързо изразходват разпределения ви маркетингов бюджет, преди изобщо да достигнете до реален човек.
С технически инструменти, които блокират ботове и сървъри, които демонстрират измамно поведение, можете да запазите целостта на вашите маркетингови данни и да осигурите по-силни резултати от кампанията.
Компаниите също трябва да имат предвид да си партнират с надеждна рекламна мрежа за предоставяне на рекламни банери и друго онлайн съдържание. Една надеждна мрежа ще има свои собствени инструменти, за да предостави прозрачен изглед на платформите, на които се показват вашите реклами.
Важно е, че те ще се съсредоточат върху показатели, които са от значение за вашия бизнес, а именно вашите проценти на реализация вместо да наблягат прекалено много на кликванията и импресиите. Мрежите трябва да използват свои собствени инструменти за откриване на измами, базирани на идентификационни данни, за да идентифицират и поставят в черен списък подозрителни уебсайтове, които е вероятно да доставят голям обем трафик от ботове.
Как можете да разпознаете рекламната измама?
Не сте сигурни дали рекламните измами са проблем за вашия бизнес? В зависимост от вашата индустрия значително количество уеб трафик може да бъде свързано с ботове. Например, в игрите 58,7% от уеб трафика е свързан с лоши ботове. Бизнес услугите виждат приблизително 38% от трафика си от лоши ботове. Дори индустрии в ниския край на спектъра на измамите, като например автомобилостроенето, все още виждат над 16% от техния уеб трафик, идващ от лоши ботове.
Както отбелязва Business of Apps, собствениците на бизнес трябва да внимават за кампании, които осигуряват ниска ефективност (особено много ниски проценти на реализация), особено когато се появят в тандем с необичайни пикове в кликванията и импресиите и лоша ефективност на място. Тези и подозрителни разположения на уебсайтове за вашите реклами са общ индикатор, че рекламният ви трафик се генерира от ботове, а не от действителни клиенти.
Цялата технология за предотвратяване на рекламни измами в света няма да помогне на вашия бизнес без внимателно оценяване на вашите маркетингови резултати. Дори когато работите с надеждна мрежа за рекламен сървър, може да има рекламна измама. Полагайте дължимата грижа, за да идентифицирате и коригирате тези проблеми, преди да провалят кампания.
Гарантиране на вашия маркетингов бюджет
Когато вашата реклама е правилно насочена и добре изпълнена, тя вероятно ще доведе до продажба - но само ако действително лице я види на първо място.
Въпреки че рекламните измами ще продължат да бъдат проблем в дигиталния маркетинг, използването на наличните технологични ресурси ще помогне да се гарантира, че те няма да се превърнат в основна болезнена точка за вашата марка. Като гарантирате, че вашите реклами достигат до реални хора онлайн, можете да имате увереност, че рекламният ви трафик идва от реални хора и че ще получите маркетинговите резултати, от които се нуждаете.
Източник: Хедър Уайлд Рензе, опитен предприемач, лектор и автор, известен със своя опит в корпоративния растеж и ангажираността на общността, за Inc.com. Хедър основава Serenze Global, организация с нестопанска цел, предоставяща технологично образование на хора в неравностойно положение, и е получила множество награди за усилията си. Тя е и автор на „Раждането на еднорог, шест основни стъпки към успеха“. В момента Хедър служи като технически директор на theDifference, водена от страстта си към технологиите и образованието
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.