Нетрадиционна маркетингова тактика за малките предприятия
Ако никога не сте чували за герила маркетинг, може да звучи плашещо. Все пак идва от термина "партизанска война". Целта на герила маркетинга е да стимулира разпознаването на марката чрез нетрадиционни или шокиращи тактики за максимално излагане. Ако смятате, че този маркетинг не е за вас и вашия бизнес, имайте предвид, че герила маркетинговите кампании имат 21% по-висока ROI от по-традиционния маркетинг.
Елементите, които правят толкова ефективна герила маркетинга са:
- Рентабилен: Ако смятате, че герила маркетингът е скъп, помислете отново. Една от най-големите причини да го направите всъщност е да спестите пари, които обикновено харчите за традиционни маркетингови реклами. Повечето собственици на малък бизнес харесват тези герила търговци, които харчат 90% по-малко за реклама в сравнение с други традиционни методи.
- Елемент на изненада: Хващането на хората неподготвени е чудесен начин да се уверите, че получавате цялото им внимание. В свят на реклами във всички посоки от автобусни спирки до билбордове, накарайте вашето съобщение да привлече внимание.
- Креативен и нетрадиционен: Маркетолозите могат да се дистанцират от по-корпоративната страна на марката и да имат повече свобода на контрол, за да направят нещо по-забавно, което да е различно от това, с което марката обикновено е известна.
- Интерактивно: В ежедневието, когато хората отиват и се връщат от работа и преминават през обичайните движения на работния ден, можете да разведрите настроението им, като им дадете дейност, която обикновено не биха направили.
Ползите от герила маркетинга
Нека поговорим защо трябва да прилагате герила маркетингови тактики към вашия малък бизнес, ако все още не сте.
Герила маркетингът може да се превърне във вашето уникално предложение за продажба (USP), защото е креативен, запомнящ се и неконвенционален. 79% от потребителите вярват, че компаниите, които предоставят уникални изживявания, ценят бизнеса си повече." Така че вие увеличавате стойността на вашата марка в съзнанието на вашата аудитория, като използвате стратегия, която по своята същност е по-уникална.
Това също ще доведе до предаване от уста на уста, тъй като хората ще говорят за своите уникални преживявания с другите. Много пъти герила маркетингът ще привлече вниманието на медиите, което е друга част от ниската рентабилност на този вид маркетинг.
Стратегии за прилагане на тази нетрадиционна стратегия
- Маркетинг от засада: Тази тактика не е най-лесната за изпълнение и най-вероятно ще трябва да работите с други фирми или организации, тъй като е голямо начинание и лесно може да се обърка. Чудесен начин да разберете маркетинга на засада е да помислите за флаш тълпи. Да приемем, че сте местна танцова школа. Можете да отидете на бейзболен мач за младежи. Родителите ще бъдат там, така че вашият целеви пазар вече ще е на събитието. След това ще трябва да изчакате почивка в играта и след това да нападнете полето от засада с вашата флаш тълпа. В края на представлението всички танцьори могат да свалят саката/пуловерите си и да покажат риза с логото на вашата танцова школа. Бъдете внимателни още веднъж, защото ако това не е направено правилно, потенциално бихте могли да обидите организаторите на събитието.
- Маркетинг под прикритие: Това може да стане по два начина. Целта на маркетинга под прикритие е потенциалните клиенти да не знаят, че са насочени към тях. Често срещан пример е продуктовото позициониране в любимите ви телевизионни предавания. Друг начин за използване на маркетинг под прикритие е чрез наемане на актьори или използване на служители, които влизат под прикритие, за да взаимодействат с обществеността. Обществото не знае, че агентите всъщност са там с мисия да изпълнят маркетингова тактика под прикритие.
- Маркетинг в открити обществени пространства: Това е най-често срещаната форма на герила маркетинг, а също и една от най-забавните. Той има силна визуализация и включва поставяне на послание за вашата марка в необичайни обществени пространства. Обикновено ще се използва някаква форма на табели или лого, които ще бъдат представени по умен начин, който върви с предложенията на марката. Да приемем, че притежавате малък бизнес, продаващ украшения за коледно дърво. Вашата амбиентна маркетингова кампания може да е правенето на малки кръгли картонени орнаменти, при които едната страна е привличащ вниманието дизайн, а другата страна е вашето лого. Можете да ги окачите на дървета на оживени места, където хората постоянно ще минават покрай тях. Внимание: Уверете се, че ви е позволено да направите това, за да не изпаднете в конфликт.
- Маркетинг чрез преживяване: Това е, когато накарате обществеността да излезе от зоната си на комфорт, за да участва в дадена дейност. Да приемем, че притежавате бизнес за миене на вода. Можете да поставите графити на стена и да помолите обществеността да участва в премахването на различни видове продукти като тебешир, маркери, бои и т.н. Може би да го направите състезание, като им завържете очите и им предложите награда, ако успеят да изпълнят задачите. Направете го забавно и раздвижете хората! Обаче се уверете, че получавате разрешение.
Много хора смятат, че герила маркетингът трябва да бъде запазен само за B2C, най-вече защото се притесняват от обратната реакция, която могат да получат в B2B среда, но аз препоръчвам да бъдете креативни, независимо от вашата аудитория, пише авторът на статията. В края на деня B2B клиентите все още са хора и ще се насладят на забавлението, което идва с него.
"Веднъж отидохме на търговско изложение и поставихме картички наоколо. Картата имаше въпросителен знак от едната страна и инструкции да дойдете да получите награда от другата страна. Това беше толкова евтин начин да накараме потенциални клиенти да дойдат на нашия щанд и да получат безплатен сладолед. Ще използваме възможността, докато ядат сладолед, за да ги научим на нашите предложения. Никога не подценявайте силата на безплатната храна!", пише авторът на статията Джейсън Милър
Ако все още не сте опитвали герила маркетинга като малък или среден бизнес, опитайте го. Само запомнете няколко неща: съобщенията могат да бъдат изтълкувани погрешно, ако са твърде мистериозни, може да сплашите аудиторията или акционерите си и това може да отблъсне потенциалните клиенти, ако е твърде противоречиво.
Източник: Джейсън Милър, главен изпълнителен директор на Strategic Advisor Board, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.