Етиката - новият златен стандарт на потребителите

Компании от всякакъв размер носят отговорността да правят правилното нещо - поне според клиентите им. Що се отнася до етичните съображения, а именно правата на човека, потребителите държат големите корпорации и малкия бизнес на почти равни стандарти. Това показва проучване на Harvard Business Review, проведено сред 2420 американци, пише Inc.com. Те били помолени да реагират на поредица от хипотетични ситуации, включващи фалшиви фирми. Техните отговори разкриват колко вероятно е потребителите в САЩ да възприемат негативно бизнеса въз основа на техните предполагаеми етични нарушения.
Като се имат предвид констатациите от проучването, може да е в най-добрия интерес на всички компании, малки и големи, да направят надлежна проверка, особено когато става въпрос за потенциални нарушения на човешките права. Прозрачността в това отношение може да помогне на компаниите в съда на общественото мнение.
Проучването установи още, че клиентите са по-склонни да гледат благосклонно на компании, които са предприели мерки като оценки на въздействието, за да намалят до минимум или да се справят с негативните последици, независимо дали тези компании действително са успели да смекчат потенциалните нарушения на човешките права или не.
Ранните реакции на войната в Украйна са скорошен пример за това как общественото мнение по отношение на нарушенията на човешките права може да повлияе на компаниите. Проучване от април 2022 г. установи, че клиентите вярват, че марките споделят отговорността да се борят с дезинформацията за войната и да "обединяват хората". Общественото мнение също може да е допринесло за това много компании, дори малки предприятия, да изтеглят руски продукти по-рано тази година.
Но потребителите не гледат еднакво на всички потенциални етични нарушения, установи още проучването на Harvard Business Review. Американските потребители в преобладаващата си част смятат компаниите, свързани с детски труд, като извършващи нарушения на правата на човека, но е по-малко вероятно да чувстват такива негативни чувства към бизнеси, свързани с партньори, които не плащат заплата, замърсяват околната среда на общността или участват в дискриминация.
Някои от клиентите може да се вълнуват по-силно от някои предполагаеми етични нарушения от други. Проучването на Harvard Business Review установи още, че възприятията на клиентите се ръководят повече от индивидуалните им морални разсъждения, отколкото от съществуващите правни структури, като Съвета на ООН по правата на човека. Може да не винаги има ясен и правилен начин да се действа, за да се задоволят всички клиенти, но надлежната проверка и прозрачността могат да допринесат много за предприятията, били те големи или малки.
Източник: Ребека Дечински за Inc.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
150 десетокласници ще учат програмиране по национална програма на МОН
Общество |Шефът на разузнаването на САЩ призова за произволни тестове на агенти с детектор на лъжата
Свят |Френският отбранителен сектор се нуждае от 15 млрд. евро, за да изпълни ангажиментите си към НАТО
Финанси |Китай използва изкуствен интелект, за да подмени мъж с жена във филм с еднополова сватба
Свят |Четвърт Век Съвършенство: Историята на Бова Кар и първото представителство на BMW в Бургас
Технологии | Технологии |Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Наука и Здраве |Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Наука и Здраве |"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Общество |Удар по сериалите: Турция задържа 19 популярни актьори и певци по дело за наркотици
Свят |Километрични опашки по бензиностациите и ограничения на покупките: Русия остава без гориво
Общество |От утре държавата ще глобява търговци за нарушения на Закона за въвеждане на еврото
България |Островът Ташироджима: Царството на котките
Любопитно |Борсов наблюдател: Нищо не може да спре възхода на Уолстрийт
Финанси | Коментари |ADVERTORIAL

Новоиздадените кредитни карти от Fibank са с още по-добри условия и атрактивни бонуси

Национална конференция за имотния пазар в еврозоната събира експерти, инвеститори и институции в София на 31 октомври

Коментари
Няма въведени кометари.