Етиката - новият златен стандарт на потребителите

Етиката - новият златен стандарт на потребителите

Компании от всякакъв размер носят отговорността да правят правилното нещо - поне според клиентите им. Що се отнася до етичните съображения, а именно правата на човека, потребителите държат големите корпорации и малкия бизнес на почти равни стандарти. Това показва проучване на Harvard Business Review, проведено сред 2420 американци, пише Inc.com. Те били помолени да реагират на поредица от хипотетични ситуации, включващи фалшиви фирми. Техните отговори разкриват колко вероятно е потребителите в САЩ да възприемат негативно бизнеса въз основа на техните предполагаеми етични нарушения. 

Като се имат предвид констатациите от проучването, може да е в най-добрия интерес на всички компании, малки и големи, да направят надлежна проверка, особено когато става въпрос за потенциални нарушения на човешките права. Прозрачността в това отношение може да помогне на компаниите в съда на общественото мнение.

Проучването установи още, че клиентите са по-склонни да гледат благосклонно на компании, които са предприели мерки като оценки на въздействието, за да намалят до минимум или да се справят с негативните последици, независимо дали тези компании действително са успели да смекчат потенциалните нарушения на човешките права или не.

Ранните реакции на войната в Украйна са скорошен пример за това как общественото мнение по отношение на нарушенията на човешките права може да повлияе на компаниите. Проучване от април 2022 г. установи, че клиентите вярват, че марките споделят отговорността да се борят с дезинформацията за войната и да "обединяват хората". Общественото мнение също може да е допринесло за това много компании, дори малки предприятия, да изтеглят руски продукти по-рано тази година.

Но потребителите не гледат еднакво на всички потенциални етични нарушения, установи още проучването на Harvard Business Review. Американските потребители в преобладаващата си част смятат компаниите, свързани с детски труд, като извършващи нарушения на правата на човека, но е по-малко вероятно да чувстват такива негативни чувства към бизнеси, свързани с партньори, които не плащат заплата, замърсяват околната среда на общността или участват в дискриминация.

Някои от клиентите може да се вълнуват по-силно от някои предполагаеми етични нарушения от други. Проучването на Harvard Business Review установи още, че възприятията на клиентите се ръководят повече от индивидуалните им морални разсъждения, отколкото от съществуващите правни структури, като Съвета на ООН по правата на човека. Може да не винаги има ясен и правилен начин да се действа, за да се задоволят всички клиенти, но надлежната проверка и прозрачността могат да допринесат много за предприятията, били те големи или малки. 

Източник: Ребека Дечински за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова           

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ