Маркетинг стратегии, които наистина работят

Маркетинг стратегии, които наистина работят

Дигиталните търговци са разделени по отношение на най-добрите платформи и мнозина се чудят дали пространството е станало твърде наситено. В тази среда многоканалната стратегия - съобразена с вашата аудитория и продукт - е по-важна от всякога. Ето защо Inc. покани топ експерти (и Inc. 5000 отличени) да водят магистърска сесия на Inc. и да споделят най-добрите си съвети относно маркетинга в социалните медии, многоканалните подходи, силата на данните и др.

Лорън Фортнър, съосновател на базираната в Лос Анджелис Edit, е експерт по социални медии и изграждане на общности. Дейвид Карол, основател на Dope Marketing в Сейнт Пол, Минесота, специализира в директен маркетинг по пощата и стратегии, базирани на данни. Боби Стайнбах, съдружник-основател на MeanPug Digital в Ню Йорк, е маркетинг стратег, фокусиран върху правната индустрия. Заедно те предложиха майсторски клас по маркетинг през 2024 г., давайки своите съвети. 

Маркетинг в социалните медии и създаване на съдържание

„Когато става дума за стратегия за социални медии, един от най-големите проблеми, с които се сблъскват малките предприятия днес, е да остават в крак с промените, защото това е работа на пълен работен ден. Дори нещо толкова просто като начина, по който Instagram показва харесвания и коментари, се променя, така че трябва да коригирате стратегията си. Точно сега Meta платформите използват дялове като ключов показател. Така че, съсредоточете се върху стратегии, които насърчават споделеността“, каза Лорън Фортнър. 

Фортнър също така насърчава компаниите да публикуват редовно, за да прецизират стратегията си чрез обратна връзка от общността: „Вашата общност ще ви каже какво искат да видят, независимо дали е в коментарите или, ако ги подканите с въпросителен стикер в историите.“

Нямате бюджет за създаване на съдържание? Фортнър предлага евтино съдържание като видеоклипове за смартфони и препоръки от реалния живот. 

И какъвто и да е размерът на вашата компания, можете също да изследвате маркетинга на инфлуенсърите. „Има толкова голяма стойност в микроинфлуенсърите. Те често са по-достъпни и тяхната нишова аудитория все още е мощна“, каза тя. 

Не всяка марка обаче се нуждае от инфлуенсър стратегия. B2B компаниите може да видят по-ниска възвръщаемост на инвестициите, освен ако не оперират в нишови сектори, където гласовете на инфлуенсърите се ценят.

„Свържете се чрез директни съобщения, опитайте да започнете тези разговори и наистина изградете тази органична връзка“, посъветва Фортнър, която препоръчва инструменти за инфлуенсър маркетинг като Upfluence и Dash Hudson за управление на тези взаимоотношения и намиране на таланти.

Каквото и да правите, уверете се, че е създадено за скорост. „Краткото съдържание никога няма да ви отведе в грешната посока“, добави Дейвид Карол.

Многоканален и традиционен маркетинг

Въпреки че социалните медии са важни, те не винаги са най-добрата отправна точка – особено ако вашият идеален клиент получава съдържанието си по други начини. „Всяко докосване до вашия клиент има стойност. Някои хора искат да слушат аудио, други може да искат да четат. Целта е да покрием различни канали“, казва Дейвид Карол. 

Използването на множество допирни точки е от ключово значение, за да бъдете забелязани. Боби Стайнбах подчерта как традиционният маркетинг, като директна поща, телевизионни реклами и билбордове, може да бъде наслоен в дигитални стратегии за максимално въздействие. „Редът има значение“, каза Стайнбах, подчертавайки важността на времето в маркетинга.

Повторението и последователността също са ключови. „Вашият идеален клиент трябва да бъде докоснат седем до 11 пъти, преди дори да разпознае вашата марка“, казва Карол. Въпреки това, тези допирни точки трябва да бъдат съобразени с продукта и аудиторията, с по-малко, но по-персонализирани докосвания за силно насочени аудитории. Редовните кампании, които предлагат малки, последователни жестове, са особено ефективни за B2B компании на конкурентни пазари.

„Ще ви изпращам по пощата всяка седмица, докато не ми кажете да се откажа или да обърна внимание“, казва той.

Мисловно лидерство и управление на проекти

Една област, в която не можете да си позволите да я изпратите по пощата, е мисловното лидерство, казва Стайнбах: „Единственото нещо, което мога да кажа, че със сигурност работи, е мисловното лидерство около наистина добрата работа. И входящите препоръки. Всичко останало е някак преходно“. 

Стайнбах и неговият екип насочват усилията си към бизнеси, „чиято жизнена сила е читателската аудитория“.

Той е твърдо убеден, че правилните инструменти могат да направят всичко различно. „Ако нямате система за управление на проекти и тя е първата ви, това ще промени живота ви. В основата си инструментите за управление на проекти са просто за създаване на предвидими системи за завършване на работа. Става въпрос за поддържане на вашата организация в съответствие със задачата и отговорност.“, каза Стайнбах.

С управление на проекти, мисловно лидерство и многоканална стратегия тези експерти вярват, че вашият бизнес може да постигне успех през 2024 г.

Източник: Марли Гузета за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ