5 широко разпространени мита за имейл маркетинга
Тъй като всяка година се появяват нови социални платформи, много предприемачи се чудят дали да изоставят имейлите и да гледат напред към нови пътища. Знаете ли, че имейлът все още е вторият най-голям маркетингов канал за стартиращи фирми, веднага след социалните медии? Точно така! Всичко това е благодарение на ниската цена и невероятната възвръщаемост на инвестициите (ROI). Според проучването на Litmus, той остава един от най-добрите ROI там: компаниите могат да очакват да направят колосалните $38 в замяна на всеки долар, който харчат за имейл маркетинг.
Като главен изпълнителен директор на Builderall, платформа за дигитален маркетинг „всичко в едно“, която е подкрепила над 2 000 000 малки предприятия, често ме питат дали имейл маркетингът все още е ефективна стратегия в тази нова фаза на нашата дигитална ера. Мъртъв ли е през 2024 г.? Тук съм, за да развенчая най-големите митове и да споделя своите знания, пише Педро Состре в статия за Entrepreneur.
Преди да развенчаем тези митове, нека се уверим, че всички сме наясно какво всъщност е имейл маркетингът. Много хора имат погрешни схващания за тази форма на дигитален маркетинг, което може да ги откаже - и това води до пропуснати възможности.
Имейл маркетингът е директна маркетингова стратегия, която изпраща промоционални или информационни съобщения до целева аудитория по имейл. Направен правилно, той изгражда значими взаимоотношения между вашата марка и абонатите. Това е начин да ги държите ангажирани и в крайна сметка това е друг начин да стимулирате продажбите.
Някои примери включват
- Бюлетини
- Промоционални оферти
- Актуализации на продукта
- Дори персонализирано съдържание въз основа на интересите на абоната.
Мит №1: Имейл маркетингът е мъртъв
Нека първо се заемем със слона в стаята. Не — имейлът не е мъртъв! Всъщност е далеч от това и все още е силен.
Според данни, предоставени от Oberlo, 80% от фирмите разчитат на имейла като основен канал за задържане на клиенти. Това означава, че те използват имейл, за да поддържат ангажираността на съществуващите си клиенти и да се връщат за още.
Но това не е всичко. HubSpot установи, че 60% от потребителите са направили покупка благодарение на получен маркетингов имейл. Това е огромно доказателство за силата на имейл маркетинга за увеличаване на приходите за бизнеса.
Мит №2: Хората не четат имейли
Не мога да ви опиша колко често чувам този мит. Разбира се, нашите входящи кутии станаха доста претъпкани през годините и много от нас получават десетки или дори стотици имейли всеки ден. Също така е вярно, че голяма част от тези имейли може да бъдат изпратени направо в кошчето или папката за спам.
Въпреки това, според HubSpot, 46% от потребителите на смартфони все още предпочитат да научават новини от марките по имейл пред други канали.
Ако установите доверие и изпратите подходящо съдържание, абонатите ще посрещнат вашите имейли с отворени обятия.
Тази статистика също подчертава колко е важно да полагате внимание при кампаниите си, като използвате завладяващи теми и други елементи на имейла, за да се откроите в претъпканата входяща кутия.
Мит №3: По-младата публика не използва имейл
Поколението Z и милениалите са следващото поколение, което ще има сериозна покупателна способност. Съвсем логично е бизнесът да търси нови и иновативни начини да се доближи до тях, тъй като те често са представяни като залепени за екраните си и обсебени от социалните медийни платформи.
Тези стереотипи карат много хора да приемат, че поколението Z и милениалите са твърде обсебени от TikTok и Instagram за стратегии от старата школа като имейл. Нека отново да им докажа, че грешат. Според Attest U.S. Consumer Trend Report, 53% от хората от поколението Z се радват на седмични имейли от любимите си марки. За милениалите това е 66%.
Разбира се, вие ще искате да се погрижите за вашия подход към всяка аудитория (добавете някакъв жаргон или мем тук и там), но не отчитайте имейлите. Тези хора все още го използват и предпочитат.
Мит №4: Имейлът има ниски нива на отваряне
Следващият мит, който исках да засегна, е по-осезаем. Някои казват, че имейлът се представя зле в сравнение със социалните медийни платформи като Facebook или Instagram. За това ще трябва да разгледаме нивото на отваряне.
Степента на отваряне е основен ключов показател за ефективност (KPI) в дигиталния маркетинг, защото ви казва колко хора всъщност отварят и четат вашите имейли. Сравнителните показатели на MailChimp ни показват, че средният процент на отворени имейли във всички индустрии е 34,23%. Въпреки че това може да не звучи невероятно, определено не е лошо.
С оптимизация този брой може да нарасне много повече и да донесе ползи. Както беше съобщено по-рано, ето защо толкова много фирми все още разчитат на имейла като основен канал за задържане на клиенти.
Мит №5: Имейл маркетингът е равен на спам
И накрая, позволете ми да направя пълен кръг и да се върна към определението за имейл маркетинг. Твърде много хора бъркат общия имейл маркетинг с донякъде сенчеста практика: "студен контакт".
"Студените имейли" са непоискани съобщения, изпратени до хора, които не са проявили интерес към вашата марка или продукти. По същество купувате или изтривате списък с имейл адреси (без знанието на получателите) и изпращате групови имейли, надявайки се да хванете няколко потенциални клиенти. Те често се използват за търсене и могат да изглеждат натрапчиви, ако не се направят правилно. Това е така, защото никой не ви е дал разрешение да се свържете с тях.
От друга страна, имейл маркетингът е за изграждане на взаимоотношения с хора, които вече са проявили интерес към това, което предлагате. Те може да са се регистрирали за вашия бюлетин или да са избрали да получават вашите актуализации. Това е голяма разлика! Именно тази последна форма на комуникация 81% от фирмите използват имейла като основен канал за привличане на клиенти. Постига резултати без тактики за спам.
Когато се изпълнява правилно, имейл маркетингът остава незаменим лост за растеж както за стартиращи фирми, така и за вече утвърдени фирми. Използвайте имейл маркетинга, за да увеличите реализациите и задържането на клиентите. Със стратегически подход може да видите дори по-високи нива на отваряне и ROI, отколкото показват проучванията.
Източник: Педро Состре, главен изпълнителен директор на Builderall, маркетингова платформа „всичко в едно“, която е подкрепила над 2 милиона бизнеса по целия свят, за entrepreneur.com. Той е автор на „Web Analytics for Dummies“ и е работил с организации, сред които WeWork, Republic, NFL и др.
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.