Повече продажби с SMS маркетинг
SMS маркетингът е един от най-печелившите и ефективни канали за привличане на вниманието на клиентите. 84% от клиентите искат текстови съобщения от бизнеса – те четат тези съобщения незабавно и предприемат незабавни действия. Тази форма на маркетинг може да промени играта за вашия бизнес, но трябва да следвате тези най-добри практики за SMS маркетинг.
1. Без "студени" SMS съобщения
Правило №1 от Закона за защита на потребителите на телефонни услуги (TCPA) и разясненията, направени от Федералната комисия по комуникациите (FCC) през годините, е следното: Контактите трябва да изберат получаването на съобщения от вашия бизнес. Трябва да следвате правило №1, но това също създава по-добро изживяване на клиентите и води до повече печалба за вашия бизнес.
Да кажем, че съм потребител и получавам съобщение от вас неочаквано. Този текст е първият ми опит с вашата компания. Веднага се разстроих, че ми изпратихте съобщение без разрешение, ще ви докладвам за спам и вероятно никога няма да работя с вас. Това е лошо, пише Кенет Бърк в статия за Entrepreneur. Но да накарате хората да се включат в текстови съобщения всъщност е доста лесно и това кара клиентите да имат по-добро изживяване. Как да накарате хората да се включат?
Във формулярите за контакт на вашия уебсайт или където и да събирате информация за контакт, не забравяйте да направите две неща:
- Помолете (или изискайте) хората да въведат номера на мобилния си телефон
- Добавете „език за включване“ към формуляра си за контакт, нещо като „С изпращането на този формуляр вие ни давате разрешение да се свържем с вас чрез предоставената информация. Можете да се откажете по всяко време.“
Можете също да използвате друг маркетинг, за да накарате контактите да се включат. Например, можете да популяризирате ключова дума, като „Изпратете SMS на СДЕЛКА, за да получите изключителни седмични отстъпки!“ Можете също така да добавите текстови съобщения към текущата си служебна телефонна линия и след това да започнете да подканвате хората да „Изпратете SMS или ни се обадете на [този номер.]“
2. Използвайте платформа за SMS маркетинг
Можете да направите страхотен маркетинг, без да харчите никакви пари, но ще трябва да похарчите няколко долара за платформа за SMS маркетинг, за да можете да правите неща като:
- Кажете на всеки контакт как да се откаже от SMS, ако желае
- Текст от съществуващия ви служебен телефонен номер
- Масови текстови съобщения до цели списъци с контакти
- Управлявайте и сегментирайте вашите списъци с контакти за различни предложения или актуализации
- Автоматично обработване на отказите
- Проследявайте доставката на съобщения и ангажираността
- Дайте достъп на множество членове на екипа, за да видите ефективността
Твърде много предприемачи - особено соло предприемачи - ще се опитат да го хакнат, като използват своя личен смартфон. не прави това Това ще доведе до неефективен маркетинг и също ще ви създаде проблеми с регулирането, които платформата за SMS маркетинг би предотвратила.
3. Направете съобщения, които бихте искали да получавате
Една най-добра маркетингова практика е да се поставите на мястото на вашия клиент. Това се отнася също и за SMS маркетинга. Ако преди сте работили или сте купували от тази компания, какви видове съобщения бихте искали да получавате? Това може да включва:
- Актуализации за работното време на бизнеса или магазина
- Промоции за отстъпки за артикули, които сте купили преди или сте обмисляли да купите
- Съобщения и напомняния за предстоящи събития
- Известия за важни събития на клиента, годишнини и подновявания
- Молби за обратна връзка и споделяне на вашия опит
Помислете какво бихте искали да получите и след това започнете да създавате кампании с текстови съобщения.
4. Осигурете ясни инструкции за ефективно ангажиране
Не е нужно да сте опитен копирайтър, за да изпращате ефективни SMS промоции. Всички най-добри реклами имат следните общи неща:
- Изграждане на вълнение → НОВО!
- Дайте оферта → Купете едно, вземете едно
- Предоставете призив за действие → Следвайте тази връзка, за да купите
- Създайте спешност → Сделката приключва в полунощ!
Има голяма гъвкавост в това, което можете да кажете, дори в текстовите съобщения, но трябва да сте наясно какво предлагате, защо трябва да го купят и как могат да го получат. В противен случай хората ще видят вашето съобщение, но няма да направят нищо с него (а това би било жалко).
Професионален съвет: Добавянето на изображение към вашата SMS кампания може да бъде силно. Може би това е листовка за събитие, изображение на продукт или нещо друго, което струва 1000 думи и подобрява вашата промоция. По този начин можете да запазите текстовете си по-кратки и все още да имате ефект от кампанията си.
5. Измервайте, подобрявайте, празнувайте
Повечето фирми, които започват да използват SMS маркетинг, виждат почти незабавна възвръщаемост, но вие няма да станете експерт веднага. Има ясен път да станете такъв.
Положете всичко възможно, за да изпратите първата си SMS маркетингова кампания. Гледайте ефективността й - колко хора кликват върху връзката ви или завършват действието и колко бързо? Обърнете внимание на своите показатели, за да видите какво работи и какво не. Помолете приятели и колеги за обратна връзка. Направете корекции, изпратете следващата си кампания и повторете процеса. Съвсем скоро ще бъдете майстор на SMS маркетинга и крайният ви резултат ще ви даде повод за празнуване.
Източник: Кенет Бърк за entrepreneur.com. Бърк е написал над 1000 статии за растежа на бизнеса и е помогнал на компании от стартиращи фирми преди стартиране до бизнеси за милиарди долари да постигнат целите си.
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.