Подготвени за най-лошото

Подготвени за най-лошото

Подготвени за най-лошото

Лошите новини за икономиката от 2022 г. все още са пресни в съзнанието на всички, а възможността за по-дълбока рецесия през 2023 г. е плашеща мисъл за бизнеса навсякъде. С правилните маркетингови стратегии обаче компаниите могат не само да се подготвят за най-лошото, но и да излязат на върха.

Маркетинговите бюджети представляват до 40% от разходите на фирмата, така че е от съществено значение да мислите стратегически за това как ги разпределяте.

Ето пет съвета, с които да си гарантирате, че вашата компания ще остане на повърхността по време на рецесия през 2023 г.

1. Фокусирайте се върху дългосрочната възвръщаемост на инвестициите 

По време на рецесия може да бъде изкушаващо да намалите разходите, които не показват незабавна възвръщаемост на инвестициите. Маркетингът на съдържание, например, отнема време, за да покаже резултати, защото може да минат седмици или дори месеци, за да се класира съдържанието, за да нарасне авторитетът на уебсайта ви и хората да започнат да се доверяват на вашата марка като лидер на мисълта.

След като съдържанието ви спечели доверие обаче, наградите могат да бъдат дълготрайни. Поставете маркетинговия си бюджет в създаването на качествено съдържание, което ще бъде уместно след година. Това е най-добрият начин да гарантирате, че имате постоянен поток от потенциални клиенти дълго след края на рецесията.

Интерактивното съдържание е една стратегия, която е особено ефективна в това отношение, тъй като може лесно да се споделя и често създава дългосрочна ангажираност. Моята компания, involve.me, улеснява създаването на интерактивно съдържание, без да са необходими технически умения.

За сравнение, разходите за реклама могат да донесат незабавни резултати, но може да не са трайни. Подобно на кран, ако намалите разходите за реклама и тъй като рекламите просто станат по-малко ефективни с течение на времето, ще загубите потенциални клиенти и продажби. Ако има малко органичен трафик, който да компенсира загубеното рекламиране, може да се окажете в по-лоша ситуация, отколкото когато сте започнали.

2. Възползвайте се от евтините канали 

Въпреки че е ценно да експериментирате с различни маркетингови канали, те могат да имат изключително различни разходи. В последния Супербоул, например, 30-секундни реклами струваха около 6,5 милиона долара и достигнаха средно 106 милиона зрители.

Това е CPM (цена на хиляда показвания/гледания) от около $61. Това може да бъде ефективна инвестиция за някои компании, но не е практично за повечето. CPM за реклами в TikTok, за сравнение, варира от $0,50 до $10 и е възможно да достигнете до голяма аудитория без никакви реклами.

Органичните видеоклипове на TikTok, от танцови предизвикателства до творчески демонстрации на продукти, могат да станат вирусни и да създадат огромно количество импресии. Това е чудесен вариант за компании, които нямат бюджет за скъпи реклами, но искат да достигнат до голяма аудитория.

3. Разширете периметъра  

По време на рецесия е важно да се съсредоточите върху вашия район. Местните фирми са по-изолирани от нестабилността на фондовия пазар и международните търговски войни и като цяло имат по-лоялни клиенти.

Уверете се, че вашият уебсайт и други маркетингови канали са оптимизирани за локално търсене и обмислете провеждането на хипер-локални кампании за вашите продукти или услуги.

Освен това потърсете възможности за партньорство с други фирми във вашия район. Това може да ви помогне да разпространите съобщението си до по-широка аудитория и да изградите доверие в потенциалните клиенти.

Можете също така да използвате маркетинговия си бюджет за физически кампании, като например спонсориране на местно събитие или пускане на рентабилна реклама в местния вестник. Това ще ви помогне да достигнете до потенциални клиенти във вашия район и да изградите база от лоялни клиенти, които ще останат с вас дори когато икономиката се възстанови.

Освен това оптимизацията за локални търсачки (SEO) става все по-важна. Инвестирането в местно SEO означава, че можете да достигнете до потенциални клиенти, които активно търсят услуги във вашия район.

4. Фокусирайте се върху намаляване на оттеглянето на клиенти

Дори в най-добрите времена оттеглянето на клиенти може да бъде основен проблем. Подобно на наливането на вода в спукана кофа, трудно е да задържите клиенти, ако постоянно ги губите.

По време на рецесия, когато бизнесът се бори за клиенти и приходи, е особено важно да се съсредоточите върху намаляването на оттока. Инвестирайте в стратегии за задържане на клиенти като програми за лоялност, системи за обратна връзка с клиенти и персонализирани оферти. Това ще ви помогне да запазите съществуващите си клиенти и да изградите отношения с тях, така че е по-вероятно те да останат с вас в бъдеще.

На практика тези системи не трябва да бъдат сложни. Например, можете да проследявате клиенти, които не са използвали вашия продукт или услуга за определен период от време, и след това да им изпратите имейл с персонализирана оферта или напомняне. В този имейл можете също да включите анкета за обратна връзка, която да ви помогне да разберете защо не са се върнали и какво можете да направите, за да ги спечелите отново.

5. Удвоете автоматизацията 

И накрая, помислете за инвестиране в автоматизация и оптимизация на процеси. По време на рецесия може да е изкушаващо да намалите разходите и персонала, но автоматизацията всъщност може да помогне на вашия бизнес да стане по-ефективен и да увеличи печалбите ви.

Инвестирайте в софтуер за автоматизация за вашите екипи за маркетинг, продажби и обслужване на клиенти. Това може да ви помогне да спестите време и пари чрез автоматизиране на повтарящи се задачи, като имейл кампании на потенциални клиенти. Това ще освободи екипа ви да се съсредоточи върху по-важни задачи и ще ви помогне да постигнете по-добри резултати от усилията си за маркетинг и продажби.

Популярни инструменти като Zapier и IFTTT могат да се използват за автоматизиране на задачи и работни процеси и са много евтини.

Рецесията през 2023 г. е почти неизбежна и много фирми ще се борят да оцелеят. Въпреки това, с правилните маркетингови стратегии можете не само да преминете през рецесията, но и да излезете на върха. Като се съсредоточите върху дългосрочната възвръщаемост на инвестициите, като се възползвате от евтините канали, отидете на местно ниво, намалите оттеглянето на клиенти и инвестирате в автоматизация, можете да си гарантирате, че вашият бизнес е добре позициониран за успех през идните години. 

Източник: Влад Гозман, главен изпълнителен директор на involve.me, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ