Не правете тези 4 грешки при участие в подкаст
През последните 12 месеца много предприемачи започнаха да използват гостуването на подкасти като своя основна маркетингова стратегия. Оказва се обаче, че за мнозина тази стратегия не работи толкова добре, колкото се надяват. И така, може ли участието в подкаст да увеличи продажбите ви? Да, но трябва да избягвате някои често срещани пропуски, за да накарате подкаст гостуването да работи за вас. Ето някои от най-добрите трикове, които научих през шестгодишния си опит в привличането на предприемачи в подкасти, пише Наташа Зо в статия за Entrepreneur.
Например, добавя авторът на статията, един от моите клиенти запълни своите уелнес коучинг сесии от висок клас малко след като се появи в поредица от интервюта. Когато бяха попитани, 60% от купувачите на тези негови услуги съобщиха, че за първи път са чули за услугите му в подкаст.
Как е постигнал тези резултати? Като за начало той участва в около 20 до 30 подкаста през тази година. Стратегията му беше да сподели историята зад това как е измислил уникалния метод, на който сега учи своите клиенти. Във всички тези подкасти той е популяризирал седмичния си уебинар на живо (подсказка: проектирането на правилния призив за действие е 70% от успеха). Оттам посетителите на неговия уебинар се регистрират за неговия имейл бюлетин и в крайна сметка купуват обучения от него. Но това не е единственият случай.
Ето защо подкаст гостуването е добра маркетингова стратегия
Ако се чудите дали трябва да добавите гостуване на подкаст към маркетинговия си инструментариум, отговорът е да и ето защо.
Причина №1: Можете да изградите репутация на експерт и да се задълбочите
Подкаст гостуването е отлична възможност да говорите за това, за което сте най-добре осведомени, и да споделите това знание с по-широка аудитория. Повечето хора слушат подкасти, за да научат нещо ново и защото искат експертни знания, които са по-дълбоки от това, което могат да научат от 60-секундни TikToks. Подкаст гостуването е вашата възможност да задоволите любопитството им, като същевременно се утвърдите като експерт във вашата област.
Причина №2: Можете да популяризирате марката си пред по-широка аудитория
Гостуването в подкаст може да ви помогне да популяризирате марката си и да станете известни на по-широка аудитория. Особено ако целта е увеличаването на вашето онлайн присъствие, искате да се появявате в подкасти, които вече са натрупали аудитория, пълна с вашите идеални клиенти. По-късно, когато станете по-известни, можете да започнете да гостувате в по-разнообразни подкасти.
Причина №3: Можете да продавате, без да продавате
Подкаст гостуването е най-близкото нещо до говорене на сцена. Получавате повишаване на доверието и изграждане на доверие, което ви позволява да разширите офертите си до топла аудитория. Още по-добре: За разлика от говоренето, тази стратегия не изисква от вас да напускате комфорта на собствения си дом или офис.
Причина №4: Можете да изградите взаимоотношения с други предприемачи
Друго предимство на подкаст гостуването е, че ви позволява да общувате с други предприемачи. Можете да изградите взаимоотношения със собственици на бизнес в различни ниши, което често води до партньорство с колеги от индустрията, кръстосани продажби с някой, чийто опит допълва вашия или просто до повече бизнес възможности.
Другият ми клиент, допълва авторът на статията, разчита на гостуването като своя стратегия номер едно за онлайн продажби на продукти. Тя следва добре дефинирана стратегия: появява се само в подкасти с аудитория, пълна с нейните идеални клиенти, и споделя само истории, които й позволяват да популяризира ефективно своята онлайн програма. Само няколко подкаст интервюта бяха достатъчни, за да генерират много потенциални клиенти и продажби. След едно от интервютата тя успя да утрои трафика и приходите на уебсайта си за около седмица.
Избягвайте тези 4 грешки, за да получите резултати от подкаст гостуване
Ако се появявате в подкасти от известно време, но все още не сте виждали възвръщаемост на инвестицията си, може да правите някои от тези грешки.
1. Да бъдете гост във всеки подкаст
Това, че сте нетърпеливи да разширите обхвата си, не означава, че трябва да се появявате във всеки подкаст. Вместо да се насочвате безцелно към който и да е подкаст, изберете такива, чиято аудитория може да се свърже с вашето съдържание, услуги и гледна точка. Винаги можете да се консултирате с домакина, за да научите повече подробности за техните демографски данни, тъй като тази информация не е публично достъпна (освен ако не платите абонамент за една от платформите с подкаст анализи).
2. Възлагане на аутсорсинг на асистент
Разбира се, представянето може да отнеме много време и да бъде изтощително. Но все пак възлагането на представяне на асистент, който няма представа за вашия бизнес и цели – да не говорим за добро владеене на английски език – може да ви навреди в дългосрочен план. Най-доброто нещо, което можете да направите, за да увеличите максимално шансовете си за успех, е да създадете свои собствени представяния и директно да управлявате цялата комуникация с домакина. Когато един от моите ученици опита този личен подход, тя си осигури 1-годишно пребиваване в шоуто, добавя авторът на статията. Това е чудесен пример за качествени взаимоотношения, които можете да постигнете, като правите сами представянето си.
3. Не се подготвяте за разговора
Подготовката, както се казва, е половината от битката. След като си осигурите това място в подкаст, не очаквайте да го „криете“. Вместо това обмислете това, което искате да кажете. През повечето време домакинът ще сподели списък с въпроси или теми, които биха искали да обсъдят с вас в своя подкаст. Прегледайте ги внимателно и подгответе отговорите си – дори ако смятате, че знаете какво да кажете.
4. Не включва подходящ призив за действие
Едно просто „последвайте ме в моя Instagram“ не е достатъчен призив за действие, за да ви помогне да получите нови потенциални клиенти от появата на вашия подкаст. Вашият CTA (призив за действие) трябва да бъде достатъчно завладяващ, за да убеди слушателите да ви потърсят или да научат повече по темата.
Чудесен пример за успешна „кука“, на която действат много слушатели, беше предложен от един от моите ученици. Експерт диетолог, той беше поканен да говори за видовете хранене и специфичните препоръки за начина на живот и диетата за всеки от тях. В края на сесията той покани своята аудитория да вземе неговия тест, за да открие техния хранителен тип.
Сега, след като имате по-добра представа как да използвате подкаст гостуване, за да генерирате потенциални клиенти, е време да изработите своята стратегия за подкаст гостуване. Избягвайте тези четири грешки, за да се въоръжите с надежден план.
Източник: Наташа Зо, специалист по връзки с медиите и основател на бутикова PR агенция, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.