Не започвайте веднага, мислете дългосрочно

Не започвайте веднага, мислете дългосрочно

Като ръководител на PR агенция, марки често се обръщат към мен с молба да стартирам пълномащабна дигитална PR кампания. По-скоро неочаквано за тях, понякога отказвам или им предлагам да отложат малко плановете си. Причината е, че твърдо вярвам, че PR няма да има смисъл, ако марката не е установила солидна дигитална стратегия, пише Евгения Заславская в статия за Entrepreneur.

Хубаво е да бъдете представени в някои медии от най-високо ниво, но това няма да доведе непременно до много нови потенциални клиенти, повишена онлайн видимост и рязко нарастващи приходи. Публикациите от най-високо ниво сами по себе си няма да ви донесат клиенти или познаваемост на марката, особено за марки, които едва ли имат дигитално присъствие.

Лентата "Представено в медия от най-високо ниво" на вашия уебсайт е добра, но няма да има значение, ако това не е част от вашата последователна стратегия за дигитално присъствие.

Мислете дългосрочно и съгласувайте усилията си с други екипи

Включването на PR в дългосрочната стратегия за дигитален маркетинг е първото нещо, което препоръчвам на брандовете. Павел Кац, главен изпълнителен директор на маркетинговата агенция за растеж Digital Bands, също подчертава колко е важно да имате стратегия за съдържание, която обхваща всички дигитални канали и да се уверите, че PR публикациите са съобразени с нея: "Очертайте много конкретен план за съдържание с конкретни дати и оставете място за непланираните публикации и съобщения. Съобщенията за пресата и планираните публикации също трябва да бъдат отразени в него. Знам, че това звучи като доста работа за няколко екипа, но това ще изведе вашите усилия за дигитален маркетинг на следващото ниво". 

Нещата започват едва от тук. След като стратегията за съдържанието е готова, има редица други стъпки, които ще помогнат на марките да подобрят PR усилията.

Говорете с отдел "Продажби". Говорете с маркетинг отдела. Говорете с екипи за SEO и бизнес развитие. Дигиталното ви присъствие може да се разминава, освен ако усилията ви не са в съответствие с другите отдели.

Съвет: Насрочете обаждане с лидер по продажби/бизнес развитие и го помолете да ви помогнете да картографирате купувача. Това ще ви помогне да разберете (вместо да гадаете) коя е вашата целева аудитория. Дори и да правите B2B, винаги има конкретен човек зад това "B", който ще реши дали да ви сътрудничи. Опознайте проблемите на този човек, обърнете се към него, говорете с него и помогнете да вземете добре информирано решение чрез PR.

Повишете нивото на социалните си мрежи 

Заедно с PR публикациите, социалните медии са лицето на вашия бранд, по което клиентите и другите заинтересовани страни изграждат мнението си за вас. Уверете се, че стратегията ви за онлайн репутация се синхронизира с PR и екипите за социални медии.

Съвет: Съгласете се с тона на гласа, обсъдете предварително стъпките за управление на кризи и обсъдете какъв вид имидж на марката излъчвате чрез социалните мрежи и PR усилията.

Не забравяйте да покажете вашите PR публикации на вашата публика в социалните медии. Можете да стартирате платена социална кампания, която показва PR споменаванията и да се насочите към определена аудитория, която бихте искали да вижда вашите публикации. Позволява ви да увеличите своя PR обхват и да настроите рекламните дисплеи според вашите цели.

Например, можете да показвате Facebook реклами с PR споменаване на хора, които са изпратили заявки на вашия уебсайт. Можете да проследите колко хора са видели и са се ангажирали с вашата публикация чрез такива реклами.

Технически данни и HyPRlinks

Одитирайте и коригирайте уебсайта си. Това само по себе си е изкуство, но използването на Google Analytics е добро начало. По този начин можете да определите как работи уебсайтът ви и какво може да се подобри.

Пример: Имахме клиент, чийто уебсайт беше гаден, що се отнася до техническото му представяне: просто не се зареждаше достатъчно бързо, разказва авторът на статията. Всички hreflangs, XML, javascript и други могат да навредят на ефективността на вашия уебсайт и следователно да попречат на PR. Никой не иска да се занимава с тъпчене през небрежни страници.

Дигиталният PR предполага медийна връзка към вашия уебсайт; следователно проучването на текущия ви профил на обратна връзка има смисъл. Трябва да знаете кои уебсайтове вече са свързани с вас, за да наберете инерция, като осигурите нови връзки. Често връзките от нишови уебсайтове ще ви осигурят по-голям обхват, отколкото от водещи медии.

Можете да използвате SEO инструменти както за технически одит на уебсайт, така и за проучване на профила на обратната връзка. PR + SEO е тайно оръжие, пренебрегвано от 9 от 10 PR специалисти, с които говоря, така че бъдете сред малкото, които го използват, пише авторът на статията.

Отделете време 

Както споменах в началото, често съветвам клиентите си да не започват PR кампанията веднага. В крайна сметка шансовете са, че дори няма да имат нужда от PR на сегашния си етап и това е добре. Понякога предпочитаме да увеличаваме усилията си постепенно и първите стъпки могат да бъдат доста лесни. Връзката към вашия уебсайт в описанията на вашите видеоклипове в YouTube също е PR. Да помолите партньор, с когото сте си сътрудничили, да обяви вашето сътрудничество в техните социални медии също има значение.

Ще бъде много по-лесно да спечелите сцепление в медиите, в които искате да бъдете представени, ако цялостното ви дигитално присъствие е стабилно и цифровите усилия на вашата марка са съгласувани. Няма подробности, които няма да имат значение. Преди да стигнете до главната страница на медията, за която мечтаете, трябва да си напишете дигиталното домашно.

Източник: Евгения Заславская, изпълнителен директор на AGENCY ZECOMMS, за entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ