Правилната бизнес стратегия стъпка по стъпка

Правилната бизнес стратегия стъпка по стъпка

Правилната бизнес стратегия стъпка по стъпка

Вашите маркетингови стратегии ще се променят в зависимост от това къде се намирате в цикъла на растеж на вашата компания – стартиране, мащабиране, претърпяване на трансформация – и само като разберете как маркетингът се развива през етапите на вашия бизнес, можете да процъфтявате.

Когато сте стартъп, най-умното нещо, което трябва да направите, е курс за бърз растеж. Започнете маркетинг възможно най-скоро и се уверете, че е в съответствие с целите и задачите на вашата компания. Колко ценна е вашата първоначална маркетингова кампания отчасти зависи от това къде се намира вашата компания в предприемаческия мащаб – имате ли иновативна идея, която е доказана, или се опитвате да отстраните проблем, който никой все още не разпознава? Какъвто и да е случаят, фокусирайте се върху това, което прави вашия продукт различен от всички останали на пазара.

Начална фаза

Стартъпите на ранен етап провеждат много изследвания, но все още можете да направите много, за да създадете страхотно първо впечатление и да ускорите процеса на разработване на вашия продукт. Маркетингът е жизненоважен, за да помогнете на вашата компания да разпространи информацията за вашия продукт и да изгради вашата марка.

Анализът на конкуренцията е важен. Фокусирайте се върху компаниите, които вашият продукт се опитва да победи. Не забравяйте да вземете предвид всички аспекти на техните продукти, включително маркетингови стратегии, ценови точки и демографски данни на клиентите. Използвайте тези продукти като казуси, за да завършите маркетинговите си усилия.

В същото време ще трябва да се съсредоточите върху предлагането на продукта към пазара. Ако е достатъчно различен и решава реален проблем, вие сте на прав път. Ако просто отговаря на съществуваща нужда или не запълва конкретна празнота на пазара, най-добрият залог може да бъде да преработите модела си.

Ще искате да се уверите, че вашият бизнес модел е стабилен, преди да скочите в маркетинга, за да можете да управлявате разходите и рисковете в този момент. Уверете се, че разбирате маркетинговите разходи и как те се вписват в по-широки бизнес цели.

Етап на стартиране

Подготовката на маркетингова кампания за стартиране е от решаващо значение и вероятно ще бъде една от най-големите, ако не и най-големите инвестиции, които правите по време на стартирането си. На този етап имате ограничен период от време – малко под 90 дни, така че започнете веднага. Персонализирайте маркетинговите си усилия за всяка фаза на стартиране за максимална ефективност. Най-успешните компании използват маркетинговия си бюджет през всички етапи на пускането на продукта, като се фокусират върху основната аудитория от самото начало и поддържат дългосрочна ангажираност по-късно в жизнения цикъл с по-широка клиентска база. Определете основното си послание рано и улеснете хората да се свързват с вашата компания.

Етап на растеж и оцеляване 

След като вашата компания е изградила база от лоялни клиенти и като цяло е стабилна, е време да започнете да проучвате как можете да разграничите своя продукт, пазарна позиция и бизнес.

Това е отличен момент да прецените какви други маркетингови стратегии работят за вас и как те могат да бъдат адаптирани, за да отговорят на променящите се нужди. Например, да предположим, че имате аудитория, която се интересува от маркетинг в социалните медии, но не и от органично търсене. Може да си струва да опитате органичното търсене, преди да се ангажирате с реклама или промоции.

Маркетингът на този етап вече не трябва да бъде нов разход – той трябва да бъде част от основната стратегия от самото начало. Компаниите трябва постоянно да сравняват маркетинговите си стратегии във времето, за да останат конкурентоспособни и да придобият по-широко разбиране за това как техните продукти се вписват на пазара.

Етап на разширяване и сегментиране 

На този етап ще трябва да се уверите, че продуктът ви все още е подходящ за пазара. Направете го възможно най-привлекателен за възможно най-много хора, като разширите своята клиентска база. Съсредоточете се върху разширяването като идентифицирате възможности както отвътре, така и извън вашия текущ пазар.

Можете или да потърсите нови пазари, или да опитате да препозиционирате продукти на съществуващия си пазар по отношение на маркетинга. Разширяването на нови пазари представлява възможност за растеж, но може да изисква някои корекции на вашия продукт и бизнес модел. Препозиционирането ви позволява да се харесате на по-широка аудитория, като същевременно запазвате същия продукт и бизнес модел. Това обаче често означава извършване на промени като добавяне на повече функции или пускане на допълнителни продукти.

Етап на зрялост 

На този етап ще трябва да приоритизирате и планирате растеж чрез формиране на стратегически партньорства и придобиване или партньорство с други компании. Докато растете, ще трябва да определите върху кои пазари да се съсредоточите и какви различни стратегии за растеж могат да бъдат приложени.

Маркетингът на този етап вече не трябва да бъде нов разход – той трябва да бъде част от основната стратегия от началото на жизнения цикъл на вашата компания.

Когато се разширявате на нови пазари, фокусирайте се върху намирането на съществуващи партньори с надеждата да повторите успешни партньорства на други пазари. Можете също така да придобиете конкуренти или да си партнирате с тях по-късно, ако решите, че растежът чрез придобиване е най-добрият вариант за вашата компания.

Продължаващ процес 

Вашата компания ще продължи да се развива през целия си жизнен цикъл и вашата маркетингова стратегия трябва да последва примера. В резултат на това ще трябва да сте в крак с най-новите тенденции и разработки в маркетинга. Това включва редовно оценяване на пазарната позиция на вашия продукт, както и разработване на нови функции, които могат да се харесат на още по-широка аудитория. Новите продукти могат да бъдат придружени от нови съобщения. Те трябва да се продават отделно, но последователността е от съществено значение за растежа. Помислете как няколко продукта могат да се продават заедно.

Изберете редица стратегии и инструменти, които говорят на различни аудитории, но се уверете, че работят заедно като цяло. Не забравяйте, че маркетинговият успех зависи от комбинация от иновации и изпълнение.

Маркетинговите планове за малкия бизнес са основни документи за успеха на вашия малък бизнес. Маркетинговият план очертава стратегиите и тактиките, които ще използвате, за да увеличите видимостта на вашата марка и информираността за вашата марка, за да създадете по-печеливша компания. 

Източник: Паруиндер Сингх за entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ