Решения, управлявани от данни

Решения, управлявани от данни

Къде планирате да отидете на следващата си ваканция? Вероятно изборът ви е бил повлиян в даден момент от организация за маркетинг на дестинация (DMO). DMO играе междинна роля в туристическата индустрия, тъй като рекламира хотели, атракции и други туристически организации в определен географски регион. Групирайки местните фирми в мрежа, те създават пазар и се представят като привлекателна дестинация.

Доказано е, че използването на данни повишава възвръщаемостта на инвестициите (ROI) на компаниите, като тези, които използват стратегии, базирани на данни, виждат пет до осем пъти повече ROI от компаниите, които не го правят. За да се възползват напълно от цифровия напредък, DMO трябва да използват наличните данни.

Преди пътуването беше достъпно само за особено богатите, но сега хората виждат пътуването като необходима част от здравословния начин на живот и шанс за възстановяване. С повече маркетингови канали за разпространение на съдържание онлайн от всякога, наличието на практичен план за достигане до аудитория е от жизненоважно значение за отключване на потенциала ви за насърчаване на нови и завръщащи се посетители.

Имайки това предвид, нека да разгледаме как DMO могат да вземат по-добри решения, използвайки данни.

Как DMO могат да се управляват от данни 

От демографията на клиентите до предпочитанията за полети, големите данни за туристическата индустрия определено са там. За да стане управляван от данни, DMO трябва да предприеме няколко стъпки. 90% от пътниците казват, че сега очакват персонализирано изживяване при резервация онлайн, така че DMO трябва да възприемат цифровата трансформация, за да бъдат в крак с това търсене.

Преди да започне изследването и анализирането на данни, DMO трябва да установят своите цели за цифрова трансформация. В този случай целта може да включва привличане на повече посетители в района или увеличаване на броя на продажбите за конкретен тур.

След този подготвителен етап може да се извърши изследване на наличните данни и допълнителен анализ на резултатите. DMO могат да проектират базиран на данни маркетингов план, информиран от техните изследвания, който оптимизира техните активи с данни. На този етап навлиза жизненоважният елемент на творчеството и човешката интуиция.

Както при много революционни онлайн инструменти, те са ценни само когато хората знаят как да ги използват и данните не са изключение. Екипите трябва да изготвят стратегии с широко разбиране за това какво вълнува и привлича посетителите, подкрепени от данните, които събират.

Данните са това, което превръща предположенията в прозрения, така че какви данни трябва да търсят DMO? 

Запознайте се с клиентите! 

DMO трябва да се стремят да предоставят на туристите възможно най-доброто изживяване, както онлайн, така и офлайн. За да направят това, те трябва да предложат удобни системи за билети и резервации, лесен достъп до туристическа информация и безпроблемно изживяване при преход от онлайн към офлайн услуги. За да направят това, първото предизвикателство, което DMO трябва да преодолеят, е да познават своите клиенти.

Това е особено предизвикателство за DMO, защото тяхната клиентска база е буквално целият свят. С 43% от пътуващите, които казват, че планират да похарчат повече, за да компенсират изгубените пътувания по време на пандемията, има голям пазар за улавяне.

Данните дават възможност на DMO наистина да разберат своите клиенти и да създават по-ефективни маркетингови кампании. Познаването на вашите клиенти на индивидуално ниво в крайна сметка ще помогне да се определят клиентските сегменти, които могат да информират и прецизират маркетинговите стратегии.

Какви данни могат да търсят DMO? Те могат да търсят ключова информация в интернет като:

  • Брой посетители на уебсайта
  • Колко оставят данните си
  • Колко купуват оферта

Освен това някои въпроси, които да зададете на настоящите клиенти, са:

  • Каква е средната възраст на вашите посетители?
  • Каква е причината за вашето посещение?
  • Колко харчите средно за всяко пътуване?
  • Как сте стигнали до там (например по море, по въздух или по суша)?
  • Какви инструменти имат?

Тези типове дигитални инструменти могат да помогнат на DMO да създават стратегии, базирани на данни, които са по-ефективни за привличане на посетители в техния регион. DMO могат също да използват безплатни онлайн инструменти като Google Trends, Google Analytics, AnswerThePublic и дори ChatGPT, за да анализират поведението на потребителите при търсене и моделите на пътуване.

Сиатъл е известен не само с Space Needle. Също така е емблематичен за кафе и музика. Използването на инструменти като Google Trends за анализиране на ключови данни от търсенето помага на маркетинг на дестинация (DMO) да превърнат това, което хората търсят, в преживявания от реалния живот. За да останат подходяща и привлекателна дестинация за пътуване, DMO трябва да намерят начини да се свържат с желанията и нуждите на потребителите, а инструментите за онлайн анализ са начинът да го направят.

Превод и редакция: Джейсън ЛаБоу за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ