Дигиталните канали - нов стандарт за B2B продажби

Дигиталните канали - нов стандарт за B2B продажби

За мексиканските потребители интернет се превърна в един от основните канали за обогатяване на техните решения за покупка. Това се случва благодарение на факта, че проникването на интернет в Мексико достигна 78,6% през 2022 г. Благодарение на това повече от 100 милиона мексиканци, които използват интернет, за да намерят информация (72%), да поддържат връзка със своите познати (66%) или да правят проучване на продукти и марки (57%).

Въпреки че това може да изглежда по-подходящо за купувачите на потребителски продукти, от страна на бизнес към бизнес (B2B) също се наблюдава голяма промяна в използването на цифрови канали за продажби.

Тенденциите в B2B продажбите се промениха 

Според проучване, проведено от Salesforce през 2022 г. в световен мащаб, повече от 50% от B2B компаниите са продавали чрез дигитални канали, които включват социални мрежи, уебсайта на компанията и онлайн пазари на трети страни. Те изместиха други по-традиционни канали, използвани от B2B компаниите, като центрове за обслужване на клиенти, директни продажби и независими дистрибутори.

"Това е важна промяна в парадигмата, че B2B компаниите могат да бъдат ефективни само чрез продажба чрез по-традиционни канали. В Мексико и Латинска Америка компаниите могат да започнат да бъдат част от тази тенденция и да генерират стратегии, които им позволяват да разширят своите канали за продажба към тези много по-ефективни и мащабируеми алтернативи", казва Хорхе Гонзалес Гаске, управляващ партньор в G2 Consultores.

Част от приемането на дигитални канали за B2B продажби се дължи на факта, че днес 40% от купувачите използват социалните мрежи, за да се информират и да подкрепят решенията си за покупка. Тези нови тенденции в поведението на купувачите отразяват важна промяна в начина, по който компаниите насочват стратегиите си за разпределение на бюджета, тъй като Gartner също гарантира, че B2B компаниите насочват повече от 12% от своите маркетингови бюджети изключително към социалните медии.

В бъдеще се очаква тези тенденции да продължат, като се има предвид, че нивото на приходите от дигитални канали за B2B бизнеса се очаква дори да достигне 30% до 2025 г.

G2 Consultores генерира три ключови точки за създаване на дигитална стратегия за продажби за B2B:

Определяне на подходящите цифрови канали за вашия продукт или услуга: Състои се от извършване на анализ кои са най-подходящите канали за продажба на вашия продукт или услуга. За това е важно да знаете предпочитанията на клиентите си, както и еталон за това как вашите конкуренти или международни компании за сравнение го правят. По този начин ще можете да определите кои цифрови канали можете да интегрирате с настоящите, които вече използвате, и да генерирате цели за продажби за всеки от тях.
Разрешете вашия продукт или услуга да бъдат продавани или доставяни в дигитални канали: След като вземете решение да включите стратегия за продажби в дигитални канали, е важно да подготвите компанията да може да ги използва и да осъществи продажби. Това може да има отражение върху нуждите от обучение на екипа по продажбите в новия процес на продажби, за включването на технология за обслужване на дигитални потенциални клиенти и в някои случаи позволява продуктът или услугата да бъдат доставени чрез тези цифрови канали.
Генерирайте дигитални потенциални клиенти чрез стратегия за съдържание: За да продавате онлайн, имате нужда от потенциални клиенти, които идват от цифрови комуникационни канали. Най-добрият начин да направите това е чрез маркетингова стратегия за съдържание, която се състои в привличане и изграждане на доверие в аудиторията на вашата компания чрез ценно съдържание, което допринася за установяването на взаимоотношения с вашите клиенти и което показва познанията ви във вашата индустрия.

Стратегията за съдържание трябва да функционира като основа, за да може да се разпространи чрез социалните мрежи, уебсайта и органичните и платени търсачки, ключовото послание за позициониране на продукта или услугата. За това е важно да знаете кои са проблемните точки на вашите аудитории и по кои канали се информират, за да можете да създадете ключово съдържание, което да разпространявате по най-добрия начин, за да привлечете повече публика.

"Дигитализирането на B2B продажбите не е лесна задача, но е от съществено значение за поддържане на конкурентоспособността. Изисква стратегически, технически и бюджетни усилия за успешно изпълнение", посочва Хорхе Гонзалес Гаске.

Източник: Изабел Сото, директор услуги в G2 Consultores и партньор в G2 Fintech Fund, за entrepreneur.com 

Превод и редакция: Нели Тодорова                           

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Джеф Безос и годеницата му смениха мястото на сватбата си във Венеция, летищата очакват 90 частни самолета с гости
Столичният градски транспорт на протест, утре може да спре
Районните кметове и общинарите, напуснали ПП: Отказваме да бъдем част от схеми
Аятолах Али Хаменей: Иран удари тежък шамар на САЩ, те не спечелиха нищо от атаките си
Зеленски: Всеки руски военнопрестъпник трябва да бъде изправен пред правосъдието, включително и Путин
Още двама напускат "Продължаваме промяната"
Акциите на Nvidia достигна рекордно високо ниво, анализаторите прогнозират „Златна вълна“ за AI
България няма да поставя допълнителни условия за присъединяването на Северна Македония към ЕС