ТРАЙНА////// Само една публикация е достатъчна, за да стане вирусна

Само един вирусен момент е нужен на един малък бизнес, за да види как марката му се изстрелва в световния прожектор. Независимо дали става въпрос за видео в TikTok, популярен хаштаг или продуктов прожектор в известно издание, вирусното разпространение е едновременно вълнуващо и предизвикателно преживяване.
Но реалността е, че бизнесите могат да се сблъскат с подобен бърз растеж на репутацията без вирусен момент, независимо дали чрез препоръки от уста на уста на клиенти или променяща се конкурентна среда. И така, как да се уверите, че сте готови за успех, независимо как ще се развие бизнесът ви? И как можете вие, като собственик на малък бизнес, да се ориентирате в тези промени, без да претоварвате себе си или капацитета на екипа си?
Ето някои стратегии, които могат да ви помогнат да се ориентирате в ускорения растеж като малък бизнес и да създадете основа за дългосрочен успех.
1. Подгответе устойчива операция, задвижвана от изкуствен интелект
Когато откриете златна топка с вирусен момент за вашия бизнес, вашите операции са подложени на изпитание. Важно е да настроите системи и процеси, които са мащабируеми от самото начало, така че да знаете, че вашият бизнес може да се справи с внезапно увеличение на ангажираността.
Има редица начини да направите това. Един от най-ефективните за малки и средни предприятия с нисък капацитет на служителите е използването на специализирани инструменти с изкуствен интелект. Например, услуги като Zoho Inventory могат да прогнозират колебанията в търсенето, като анализират моделите на продажбите, освобождавайки на собствениците на малък бизнес време за проследяване и управление на нивата на запасите, поръчките и доставчиците си.
Стабилната верига за доставки също е от решаващо значение за справяне с пиковете в търсенето. Търсете доставчици, които могат да оптимизират управлението на веригата за доставки и да прогнозират потенциални пречки или да предложат алтернативни доставчици, които да се справят с по-големи обеми. Дори с помощта на тези цифрови инструменти е важно да се запознаете с митническите разпоредби на ключови пазари. Те могат да повлияят на разходите и скоростта на внос на стоки през границите, така че си струва да отделите време, за да определите най-рентабилните и ефикасни методи за дистрибуция за всеки пазар, ако те се различават.
Чрез създаването на мащабируеми операции и устойчива верига за доставки от самото начало, вие намалявате риска от невъзможност да се справите в моменти на повишено търсене. Подгответе се за успех!
2. Използвайте специализирани финансови инструменти за управление на международни плащания
Ефективното управление на плащанията е от решаващо значение за мащабирането на вашия бизнес, особено когато се разширявате в международен план. Независимо дали става въпрос за плащане на допълнителни отдалечени изпълнители и доставчици в чужбина или за получаване на плащания от чужбина, трансграничните транзакции често са бавни и скъпи, което може да наруши дейността на малкия бизнес. За да смекчите това, можете да използвате финансови инструменти, специално разработени за подпомагане на управлението на пари в множество държави. Например, опция като Wise Business ви позволява да получавате плащания бързо в над 20 местни валути, да таксувате клиентите в предпочитаната от тях валута и да спестявате от такси за конвертиране на валута.
Ако вашият бизнес има потенциал да привлече клиенти, живеещи в чужбина, ранното създаване на бизнеса ви с тези финансови решения гарантира, че сте готови да обслужвате международни клиенти, независимо как ви намират.
3. Локализирайте маркетинговите си усилия
Достигането до международните пазари изисква обмислен подход към маркетинга. Започнете с локализиране на уебсайта, каналите в социалните медии и поддръжката на клиенти, за да отразите езиците и културните нюанси на целевите си региони. Дори и без вирусен момент, адаптирането на маркетинга ви към местната аудитория помага за изграждането на по-силни и дългосрочни взаимоотношения с разнообразни групи от населението.
Ако станете вирусни на определен пазар или видите определен скок в растежа от един регион, локализацията става още по-важна. Например, ако вашият продукт набере популярност в Япония, помислете за създаване на персонализирани реклами, подходящи за пазара, и евентуално предлагане на обслужване на клиенти на японски език. Това внимание към детайла не само поддържа растежа, но и ви отличава като марка, която цени своите глобални клиенти.
4. Приоритизирайте клиентското изживяване
Растежът – независимо дали се случва внезапно или с течение на времето – неизбежно означава обслужване на по-голяма клиентска база и затруднява да сте информирани за нуждите и очакванията на вашите клиенти. Ръчното следене на обратната връзка от клиентите по време на моменти на ускорен растеж може да включва проследяване и отговаряне на коментари в множество социални мрежи и канали за отзиви. Но дори и да направите това и да осъзнаете променящото се настроение на клиентите, времето, прекарано в проследяване на коментарите, може да отнеме от времето, което бихте могли да отделите за решаване на техните проблеми.
За малките предприятия с ограничен капацитет, използването на инструменти за наблюдение на клиентското изживяване може да промени играта. Един пример е Lexalytics, който може да анализира обратната връзка от клиентите в социалните медии или платформите за отзиви, което позволява на бизнеса незабавно да прецени настроенията си и да идентифицира проблемни области. Това помага бързо да се отговори на отрицателната обратна връзка или да се възползва от положителния шум - без да се прекарват часове в пресяване на коментарите поотделно.
Ускореният или бърз растеж е вълнуващ, но може да представлява и предизвикателства, ако вашият бизнес не е готов. Като се подготвяте предварително, вие гарантирате, че вашите операции, финанси и маркетинг могат ефективно да се справят с увеличеното търсене. Като предотвратявате потенциални пропуски в операциите си и се възползвате от инструменти, които да ви помогнат да ги запълните, вашият бизнес може не само да се възползва от вирусния момент, но и да подготви почвата за устойчив успех на конкурентен пазар.
Източник: Джун Юан, ръководител бизнес продукти на Wise за Северна Америка, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.