Създайте бизнес блог, който вдъхновява читателите

Създайте бизнес блог, който вдъхновява читателите

Създайте бизнес блог, който вдъхновява читателите

Всеки е блогър в наши дни. Докато преди две десетилетия беше немислимо вашият местен магазин за хардуер да публикува редовно, сега е невъзможно да си помислите, че няма да е така. Създаването на блог е лесно. Има изобилие от безплатни и платени шаблони. Настройката се извършва за минути. Това обаче е само началото. Всичко във вашия блог, от оформление през шрифтове и цветове до избор на изображения и теми, трябва да бъде целенасочено избрано, за да поддържа най-добре вашата марка и да насърчава читателската аудитория и реализациите. Откъде да започнете?

Първо, ясно очертайте набор от цели за вашия блог. Създаването на блог само защото ви се струва, че трябва, не е достатъчно. Блогът може да бъде от полза за бизнеса по няколко начина и вашите цели може да включват:

  • Подобряване на SEO
  • Привличане на клиенти на вашия уебсайт
  • Създаване на потенциални клиенти
  • Култивиране на интерес и авторитет
  • Тестване на нови идеи
  • Изграждане на дългосрочна лоялност
  • Създаване на многофункционално съдържание

Повече от една от тези цели може да се отнася за вас или може да сте в състояние да посочите други, които отговарят конкретно на вашия бизнес. Стеснете целите си до реалистичен набор, след което изберете теми, които целенасочено подкрепят тези цели.

Например, стратегията за блогове на адвокатска кантора може да има за цел да стимулира трафик, да увеличи авторитета, да предостави полезна информация за тези, които проучват адвокати и да насърчи дългосрочен растеж, а не директно привличане на клиенти.

Каква информация трябва да предоставите? Още веднъж, отговорът на този въпрос силно зависи от вашата индустрия и цели. Най-общо казано обаче публикациите ви трябва или да решават често срещан проблем, който имат клиентите ви, или да предоставят оригинална представа за вашата област, или и двете.

Блогът на REI Co-op, Uncommon Path, е отличен пример за това как изборът на тема може да подкрепи личността и мисията на марката, като същевременно предоставя информация, която е полезна за широк кръг от потенциални клиенти. Теми като достъпността на националните паркове и най-добрите места за гледане на звезди се смесват с продуктови отзиви и препоръки, предоставяйки на посетителите начин да намерят приключения и, разбира се, оборудването, което да използват, докато го правят.

Въпреки че вашият бизнес може да няма ресурсите на гигант като REI, екипът ви може да създаде списъци с вдъхновение за теми като:

  • Често срещани проблеми, с които се сблъскват вашите клиенти
  • Често задавани въпроси от вашите клиенти
  • Информация, която не е пряко свързана с продукт, която би заинтересувала сегменти от целевата аудитория
  • Продукти, които можете да прегледате
  • Хора във вашата индустрия, които можете да интервюирате

Не забравяйте, че с изключение на извънредните бизнес новини, вашият блог е за вашите клиенти, а не за вас. Планирайте реалистичен график на темите предварително и се придържайте към него. Ако можете да публикувате само няколко пъти на месец, направете тези публикации. Количеството не винаги е печелившата стратегия.

Ако имате подходящи инструменти за генериране на потенциални клиенти, като електронни книги или изтегляния на ресурси, включете призиви за действие в публикациите си, за да увеличите максимално ефективността.

Редовното публикуване ще ви помогне да увеличите запасите си от индексирани страници и ще допринесете за изграждането на вътрешни връзки, като и двете осигуряват тласък на SEO. Въпреки това, за да извлечете максимума от времето, инвестирано във вашия блог, вие също трябва да публикувате публикациите си.

Използването на социални медии може да ви помогне да увеличите максимално всяко съдържание, като същевременно получавате промоционален тласък. Съдържанието на блога може да бъде пренасочено във видеоклипове или нарязано на кратки инфографики, които да бъдат публикувани в социални акаунти. За B2B компании LinkedIn предлага добра платформа за споделяне на връзки към скорошни публикации. Поредица от записи в блогове също могат да бъдат пакетирани в имейл бюлетин или използвани за изтегляне на електронна книга, като и двете са двигатели за генериране на потенциални клиенти.

Винаги следвайте най-добрите практики, когато публикувате. Спамът и отвличането на коментари са досадни и потенциално вредни за вашата репутация.

Дизайнът на блог може да повлияе на читателите и генерирането на потенциални клиенти. Навигацията в блога трябва да е лесна и посетителите трябва да могат лесно да четат статии. Оформления, които са объркващи и претрупани или текстове, които са трудни за четене, няма да осигурят повторни четци или лоялни клиенти. Обърнете внимание на следните елементи на оформлението:

1. Шрифтове

Изследванията за най-четливите шрифтове са смесени и няма твърдо правило за най-добрите шрифтове, които да се използват за заглавия или основен текст. През април Nielsen Norman Group публикува резултатите от проучване от 2022 г. за четливостта на шрифта, което потвърждава това. Освен основната си констатация, че няма единствен правилен отговор за най-добрите онлайн шрифтове, той установи, че хората могат да прочетат даден шрифт средно с 35% по-бързо от друг шрифт.

Не се паникьосвайте обаче, най-добрите практики за четливост все още съществуват, които включват:

  • Задайте минимален размер на шрифта от 18 точки.
  • Обърнете внимание на разстоянието между редовете на текста.
  • Установете текстова йерархия между заглавия, подзаглавия и основен текст.
  • Използвайте последователни цветове на връзките и ефекти при задържане.

2. Сегментиране

Средно един посетител ще прочете около една четвърт от копието на дадена страница. Посетителите сканират, а вашата работа е да направите сканирането лесно. Можете да направите това чрез:

  • Ограничаване на абзаците до едно до три изречения
  • Разбиване на текст със заглавия
  • Използване на списъци с водещи символи и изображения в подкрепа на основните точки

3. Избор на изображение

Изборът на изображение има значение поради няколко причини. Постоянните, качествени изображения поддържат личността и културата на вашата марка и дори могат да привлекат потенциални клиенти. Бизнесите, които използват изображения последователно, ще култивират стил, който е разпознаваем във всяка обстановка.

Създаването на табло за настроение е добър начин да гарантирате, че графиките се използват последователно. Таблото за настроение е колекция от елементи, включително, но не само снимки, които са представителни за стила на вашата марка. Можете също така да обмислите създаването на списък с неща, които изрично не са разрешени в избора на снимки в блога. След като сте избрали изображения за вашите публикации, не забравяйте да ги оптимизирате за уеб употреба, така че да не забавят времето за зареждане на страницата ви.

Ако сте решили, че е време вашият бизнес да започне да пише блогове, направете усилие да култивирате блог, който подобрява и подкрепя вашата марка. Малко инвестиране на време може да доведе до огромни резултати. 

Източник: Кристен Френд за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                       

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ