6 мощни SEO техники за по-добро класиране в Google при онлайн търговия
Има близо 14 милиона уебсайта за електронна търговия в САЩ и повече от 26,5 милиона по целия свят. Тази силно ожесточена конкуренция прави невероятно предизвикателството да се откроите и да привлечете вниманието на онлайн купувачите.
Без стабилно присъствие в резултатите от търсенето с Google, вашият онлайн магазин може да пропусне ценен органичен трафик. На свой ред това може да повлияе на печалбата ви и да попречи на растежа на бизнеса ви.
В тази статия споделяме шест мощни SEO техники, които да ви помогнат да привлечете повече органичен трафик към вашия магазин за електронна търговия и да надскочите конкуренцията си.
Защо SEO е важно за електронната търговия
Огромните 37,5% от целия трафик към уебсайтовете за електронна търговия идват от търсачките. С други думи, липсата на оптимизиране на уебсайта ви за търсачки означава, че пропускате много потенциални клиенти.
Независимо дали вашите потенциални клиенти търсят най-новите модни тенденции, технически джаджи или нишови продукти, те вероятно ще започнат своето пътуване с просто търсене в Google.
За разлика от традиционните рекламни методи, които могат бързо да изядат вашите маржове на печалба, SEO предлага рентабилна алтернатива. Той стимулира органичен трафик, без да се налага да плащате за всяко кликване или импресия, като гарантира, че прибирате повече долари.
6 SEO съвета за бизнеса с електронна търговия
Сега нека проучим шестте най-важни съвета за SEO за бизнеса с електронна търговия. Тези практики ще ви помогнат да се съсредоточите върху това, което е важно и да избегнете най-често срещаните грешки в SEO.
1. Започнете с проучване на ключови думи
Докато SEO за малкия бизнес се фокусира най-вече върху информационни ключови думи, вашият успех в електронната търговия процъфтява върху ключови думи, фокусирани върху продукта (например „легло с платформа Queen-size“). Това е така, защото тези ключови думи съдържат по-високото намерение на купувача, така че вашите клиенти най-често ги търсят в Google, когато са готови да направят покупка.
Ето как можете да намерите някои солидни ключови думи:
- Разбирайте езика, нуждите и проблемните точки на вашите клиенти
- Използвайте SEO инструмент, за да откриете към какви ключови думи се насочват вашите конкуренти
- Проверете секцията „Хората също питат“ в Google
- Използвайте дълги ключови думи, като например „кожени секционни дивани за малки пространства“
2. „Откраднете“ идеи от конкурентите
Страхотно нещо при SEO за електронна търговия е, че можете просто да „надникнете“ какво правят вашите конкуренти, да разберете какво вече работи и да ги изпреварите.
Използвайте SEO инструмент като SEMrush или Ahrefs, за да анализирате уебсайтовете на конкурентите и да анализирате техните SEO стратегии. Това надхвърля проучването на ключови думи. Можете например да прегледате техните страници с категории и да сте сигурни, че не пропускате нито една.
Освен това трябва да проучите темите на техните блогове и да създадете своите публикации въз основа на пропуските на конкурентите. Въпреки това, докато приемате идеи, уверете се, че вашето SEO съдържание предоставя повече дълбочина и стойност на читателя, за да ви помогне да се откроите от вашите конкуренти.
3. Подобрете архитектурата на уебсайта и URL структурата
Въпреки че URL адресите за електронна търговия може естествено да са по-дълги поради категориите и подкатегориите на вашия уебсайт, трябва да ги поддържате възможно най-чисти и кратки. Включете ключова дума в URL адреса и го поддържайте чист, за да помогнете на Google да разбере за какво е страницата ви.
За страници с категории най-добрата идея е да включите кратко описание, като https://example.com/homefurniture
Същото важи и за подкатегориите: https://example.com/homefurniture/sofas
И накрая, продуктовите страници трябва да се фокусират върху целева ключова дума, като например: https://example.com/homefurniture/sfas/leather-sectional.
Тъй като уебсайтовете за електронна търговия имат много страници, те изискват отлична архитектура на уебсайта. Добро правило е да го поддържате прост и мащабируем. Избягвайте ненужната сложност и се уверете, че добавянето на нови категории ще бъде лесно.
Освен това всяка страница на вашия уебсайт трябва да бъде на три кликвания или по-малко от началната ви страница. Плоската архитектура, която се концентрира върху страниците с продукти и категории, е най-добрият начин да подобрите потребителското изживяване на вашия уебсайт.
4. Оптимизирайте страниците с продукти и категории
След като архитектурата на уебсайта ви е готова, следващата стъпка е да оптимизирате страниците с продукти и категории. Тези страници са магнити за трафик и водещи за уебсайтове за електронна търговия, така че трябва да обърнете специално внимание на SEO на страницата.
Ето как да оптимизирате тези страници:
Включете целевата си ключова дума в заглавния таг и усилете нейното въздействие със стратегически модификатори като „Купете“, „Евтини“ или „Сделки“ за допълнителна видимост. Пример: „Най-добрите предложения за мебели за дома“
Използвайте магнитни думи като „X% отстъпка“, „Гаранция“ или „Най-ниска цена“, за да увеличите честотата на кликване. Пример: „Най-добрите оферти за мебели за дома — 25% отстъпка за дивани“
Създайте завладяващ таг за описание, като използвате фрази като „Безплатна доставка“ или „Страхотен избор“, за да подтикнете онлайн купувачите към вашата страница. Пример: „Вземете най-добрите оферти за качествени мебели за дома — БЕЗПЛАТНА доставка за всички поръчки“
Не забравяйте, че Google предпочита задълбочените продуктови страници, така че трябва да се стремите към описания с над 1000 думи. Използвайте стратегически целевата си ключова дума 3-5 пъти във вашето съдържание. Поставете един в горната част на страницата за допълнително въздействие.
Ако това ви се струва твърде сложно, можете да наемете SEO агенция, която да ви помогне да оптимизирате страниците с продукти и категории и да се изкачите в класациите в търсачките.
5. Водете блог редовно
Споделянето на ценно съдържание по конкретни теми, свързани с вашите продукти, може да ви помогне да установите авторитет във вашата ниша. Това създава доверие сред вашата аудитория и сигнализира на търсачките, че вашият сайт е надежден източник на информация.
С нарастването на тематичния ви авторитет нараства и доверието на уебсайта ви. Например блоговете по конкретни теми, свързани с категориите на вашата ниша, карат Google да ви вярва повече. В резултат на това е по-вероятно вашите продукти и категории да се класират добре в резултатите от търсенето.
Тази стратегия помага на малките фирми за електронна търговия да изравнят условията и да се конкурират с големите марки за тези челни позиции в Google.
6. Фокусирайте се върху изграждането на връзки
След като имате солидна архитектура на уебсайт, оптимизирани продуктови и категорийни страници и качествено SEO съдържание на блогове, е време да насочите вниманието си към стратегии за изграждане на връзки.
Когато всички тези фактори са равни, броят и качеството на препратките стават решаващият фактор за класирането ви при търсене. Ето защо трябва да изградите пет до 15 месечни обратни връзки, като използвате стратегии като гост публикации, нишови редакции и други популярни тактики.
Тези шест SEO стратегии могат да ви помогнат да се справите с ожесточената конкуренция в пейзажа на електронната търговия:
- Извършване на задълбочено проучване на ключови думи
- Подобряване на идеите на вашите конкуренти
- Полиране на архитектурата и URL адресите на уебсайта
- Оптимизиране на продуктови и категорийни страници
- Редовно блогване
- Изграждане на обратни връзки
Източник: Ник Звиададзе, основател на MintSEO, агенция за напълно дистанционен SEO и маркетинг на съдържание, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.