Пет PR съвета за по-добро медийно отразяване

Пет PR съвета за по-добро медийно отразяване

Ето една проста истина: компании като вашата имат невероятни истории и опит за споделяне – и това също ги прави готови за отразяване в пресата. На свой ред, отразяването в пресата е невероятно ценно за вашата SEO и разпознаваемост на марката и цялостно доверие.

Ето как да получите повече видимост за вашата организация, за да можете да умножите въздействието си и да помогнете на повече хора.

1. Усъвършенствайте своя специфичен опит 

Това може да бъде доста лесно в някои случаи: финансова институция ще покрие всички неща, свързани с парите, докато франчайзът във фитнес залата може да бъде най-доброто средство за съвети за фитнес.

Понякога обаче е необходима малко повече креативност. Например, пише Келси Клос в статия за Entrepreneur, ние работим с експерт по Тай Чи, който обхваща всичко от основните вътрешни бойни изкуства до съвети за управление на стреса, работна производителност (принципите на Тай Чи могат да помогнат с това!) и балансирано ходене.

Проявяването на креативност към експертния опит, който предлагате, може да ви осигури повече вертикали, до които да достигнете. Обикновено мисията на компанията може да бъде преведена в няколко различни стълба на полезно съдържание за медиите.

2. Намерете акредитирани говорители за вашата компания 

На първо място, журналистите ще търсят определени букви зад имената на експертите. Те могат да бъдат PhD, MD, CPT, CCWS, RDN или широк набор от други пълномощия.

Ако сте главен изпълнителен директор на компания, но нямате конкретни пълномощия за определена област на експертиза, предайте медийната палка на някой във вашата компания, който го има — или наемете говорител за тази цел. Например, много компании за плодове и зеленчуци наемат RDN, за да коментират теми за здравословно хранене.

Уверете се, че вашият говорител е добре запознат с това как да преведе сложната наука в лесни за разбиране термини за ежедневните медийни потребители. Един журналист няма да се върне при източник за повече интервюта, ако цитатите на този източник са пълни с жаргон и тромави термини.

Опитайте се да намерите баланс между разговорни и подробни цитати. Искате звуковите фрагменти на вашия говорител да имат индивидуалност, но и да разберат същината на темата по смислен начин. Неяснотата води до слаби цитати, които е по-малко вероятно да бъдат публикувани.

3. Направете проучване, за да подкрепите твърденията си 

Когато говорителят на вашата компания направи твърдение като „кедровите ядки помагат за подобряване на здравето на сърцето“, журналистът вероятно ще потърси конкретно проучване, което да го подкрепи. Можете да помогнете, като предоставите това изследване за тях.

В идеалния случай обаче изследването не трябва да има конфликт на интереси - което означава, че не е финансирано от, да речем, компания за кедрови ядки. Фантастично е, че частни компании могат да финансират изследвания, за да допринесат за научната литература, но журналистите обикновено се насърчават да не отразяват проучвания, спонсорирани от страни, които може да имат конфликт на интереси (или най-малкото трябва да разкрият връзката им в отразяването си).

Може също да намерите за полезно да инвестирате в инфографики, за да преведете ключова информация, която вашата компания иска да сподели. Инфографиките помагат за превода на сложни данни и дават на медиите ценен актив за публикуване, облагодетелствайки техните читатели. Най-малкото те ще помогнат на журналиста лесно да разбере вашите ключови данни, така че да може да ги предаде в статия.

4. Разкажете историята си в ярки цветове 

Много компании имат невероятни истории за това защо са стартирали, обикновено вкоренени в страстта да помагат на другите. Те могат да направят красиви функции с дълга форма, които надхвърлят експертните цитати (смес от двете е чудесно за медийното портфолио на вашата компания).

Вашият продукт или услуга е това, което целевият потребител ще закупи, но вашата история е тази, която ще ги привлече на първо място — или ще ги насърчи да останат лоялни клиенти.

Уверете се, че вашите PR усилия показват защо сте се заели да окажете влияние и на колко хора сте помогнали като резултат.

5. Дайте на журналистите опит от първа ръка 

На журналистите се предлага всичко - от безплатни комплекти за ДНК тестове до пътувания с пресата по света. Тази индустрия обикновено има много възможности за пробване на услуги или продукти.

Въпреки това, първо се свържете с журналиста, за да изградите връзка с него (или наемете PR екип, който да направи това вместо вас). Не само може да бъде скъпо да се изпращат мостри на определени продукти на сляпо, но някои може да се нуждаят от малко изграждане на доверие с журналиста, преди да го опитат.

Например, ако предлагате изследване на биологичната възраст на журналист, той може да не се чувства комфортно да участва, освен ако вече не познава вас и вашия екип добре.

Обядвайте с тях или се включете във видеообаждане, където можете да разговаряте лице в лице. Връзките с обществеността се изграждат около взаимоотношения и когато можете да комбинирате силните взаимоотношения с невероятната си история и опит, ще бъдете подготвени за успех в медиите.

Източник: Келси Клос, изпълнителен директор на Kloss Creatives PR & Branding - PR и брандинг агенция, която стимулира видимостта на влиятелни компании в здравната, уелнес и хранително-вкусовата промишленост, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                   

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ