Брандиране или генериране на потенциални клиенти - къде е разликата?

Внимателната маркетингова стратегия е от съществено значение за повечето фирми. Начинът, по който един бизнес рекламира, може значително да повлияе на неговия успех.
Една важна разлика, която бизнесът трябва да разбере, е разликата между генериране на потенциални клиенти и брандиране. Много компании не обмислят внимателно кой подход е най-добър за тях. Познаването на разликата между генериране на потенциални клиенти и брандиране е жизненоважно. И двете имат плюсове и минуси, които всяка компания трябва да вземе предвид.
Какво е генериране на потенциални клиенти в бизнес рекламата?
Генерирането на потенциални клиенти е реклама, която директно води до контакт на потенциални клиенти или клиенти с бизнеса относно техните стоки или услуги. Генерирането на потенциални клиенти може да се случи със социални медии или реклами в търсачките, които използват проследяване на разговори, ремаркетинг към тези, които преди са се ангажирали с техните реклами, или подобни кампании, насочени към тези, които изглеждат като предишни реализации на бизнеса. Рекламите за генериране на потенциални клиенти могат също така да са насочени към лица или географски области въз основа на интереси, демографски данни, пощенски кодове, доходи, търсения по ключови думи или други разширени показатели.
Съществуват много възможности за генериране на потенциални клиенти, включително Google, Microsoft и Facebook. Други възможности включват социални медии като Snapchat, LinkedIn, Quora, Pinterest, Reddit, TikTok или X. За удобство Google, Facebook, Snapchat, LinkedIn и Quora позволяват формулярите за потенциални клиенти да бъдат поставяни директно под онлайн реклами.
Измерването на реализациите е жизненоважно при рекламите за генериране на потенциални клиенти. Бизнесът често може да измерва реализациите в рамките на платформата, където пуска рекламите. В други случаи една компания може да иска да проследява реализациите чрез външна платформа за проследяване като CallRail, WhatConverts, Invoca или RingCentral. Тези платформи са различни, но могат да помогнат за измерване на реализациите чрез номера за проследяване на обаждания или други интеграции.
За да може една онлайн реклама да генерира потенциални клиенти, клиентът трябва да може да попълни формуляр, да изпрати имейл, да изпрати текстово съобщение или да се обади на бизнеса директно чрез телефони, дадени за връзка в рекламата. Понякога рекламата за генериране на потенциални клиенти може да насочи клиента към целева страница, където клиентът може по подобен начин да достигне до компанията. Всички компании, ангажирани с генериране на потенциални клиенти, трябва да проследяват реализациите по някакъв начин, или директно през платформата, или чрез външна платформа.
Какво е брандинг в бизнес рекламата?
Брандирането е различно от генерирането на потенциални клиенти. Когато една компания брандира, тя изкарва името си в общността. Рекламата може неизбежно да доведе до нови клиенти, но брандирането обикновено е по-скоро да направи една компания добре известна в общността в краткосрочен и дългосрочен план. За да брандира, бизнесът може да постави билбордове в населено място, където се намира офисът му, да постави своите реклами върху автобус или да пусне телевизионни или радио реклами в общността. Тези реклами имат за цел да разберат информацията за дадена компания.
Брандирането може да включва спонсориране на спортни отбори или благотворителни каузи. То също така включва реклами в списания или вестници, за да разгласи името на бизнеса сред онези, които не търсят услугите му.
Брандирането може да се случи и онлайн, където бизнесът пуска дисплейни реклами, подобни на онлайн билбордове чрез Google. При дисплейната реклама в Google една компания може да пуска реклами в дадена общност, където тези, които дори не търсят техните услуги, виждат техните реклами. Дисплейните реклами изглеждат като билбордове, но са онлайн, и хората ги виждат на уеб страници онлайн.
Кой подход е по-добър: генериране на потенциални клиенти или брандиране?
Мнозина се питат дали генерирането на потенциални клиенти или брандирането е по-добър подход. Никой подход не е непременно по-добър. Въпросът е какви са целите на бизнеса. Брандирането може да бъде ефективно в дългосрочен план. Това може да доведе до това името на компанията да стане добре известно в общността. Когато това стане, то неизбежно води до клиенти или клиенти. Въпреки това на клиентите може да им отнеме известно време, за да потърсят конкретния бранд. Те могат да дойдат месеци или години по-късно, когато в крайна сметка се нуждаят от стоките или услугите на компанията.
Брандирането може да не доведе до много клиенти или клиенти в краткосрочен план и може да бъде скъпо. Брандирането може да работи добре и с големи предприятия, които се занимават с индустрии, базирани на обем, като големи вериги, ресторанти, хранителни магазини или други добре известни корпорации.
Много фирми нямат достатъчно средства, за да направят своите продукти или услуги общоизвестни, особено в голяма географска област. По този начин генерирането на потенциални клиенти може да бъде по-добър начин за тези фирми да получат клиенти сега. Привличането на клиенти сега може да бъде жизненоважно за отраслите на професионалните услуги, като адвокати, лекари, зъболекари и счетоводители, където един клиент може да генерира значителни приходи. Когато е направено добре, генерирането на потенциални клиенти също може да бъде по-евтино, защото е насочено към потенциални клиенти или клиенти, участващи в дейност в социалните медии или онлайн търсения чрез търсачки, включващи стоките или услугите, които компанията предоставя.
Потенциален недостатък на генерирането на потенциални клиенти е, че ако една компания спре да пуска реклами за генериране на потенциални клиенти, новият бизнес може да се ограничи значително. С други думи, тъй като компанията не е развила своята марка, новият бизнес може да намалее, когато рекламите за генериране на потенциални клиенти не се показват. Така на една компания може да й се наложи да пуска редовно реклами за генериране на потенциални клиенти, ако не е развила своята марка.
В крайна сметка е жизненоважно бизнесът да разбира разликата между брандиране и легално генериране и да избере най-добрата стратегия за своите цели. Някои компании могат да изберат комбинация от двете.
Източник: Кърк Стандж, основател и президент на адвокатско дружество Stange Law Firm, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.