Тайното оръжие за вашия франчайз маркетинг

Тайното оръжие за вашия франчайз маркетинг

Представете си тази сцена: сутрин е и вашият идеален парнтьор за франчайз тъкмо се събужда. Той/тя грабва телефона си, преглеждайки възможностите за франчайз в социалните медии. Подкаст звучи от неговия/нейния високоговорител, изпълвайки стаята с прозрения за индустрията, докато се подготвя за предстоящия ден. С чаша кафе в ръка той/тя се настанява на кухненската си маса, преглеждайки вълната от имейли. Сред тях е и вашият имейл. Отваря го с нетърпение, надявайки се на нещо завладяващо. И все пак, след бързо сканиране го затваря без да се замисля.

Сърцето ви се свива. Усилието, вложено в изработването на тази оферта за франчайз, изглежда пропиляно. Вие разчитахте на това стартиране, нетърпеливи да станете свидетели на нарастването на интереса и регистрациите. Но какво се обърка? Може би защото в посланието е липсвало вълнуващото разказване на истории. 

Нуждаете се от доказателство за силата на разказването на истории? Просто прегледайте сценария по-горе. Не просто се потопих във важността на разказването на истории. Вместо това изплетох разказ, представяйки ви като главен герой в приказка, изпъстрена с подробности и емоция, пише Тревър Рапли в статия за Еntrepreneur. 

Историите вдъхват живот на концепциите, правейки ги осезаеми. Бихте ли предпочели да размишлявате върху факти и цифри или да се потопите в завладяващ разказ? Отговорът е ясен. Всеки от нас крие истории, които чакат да бъдат разкрити и споделени, за да насърчат съпричастност и да изградят връзки с нашата публика.

Има много начини да влеете разказването на истории във франчайз маркетинга:

  • 1. Създайте измислен разказ: Нарисувайте ярък сценарий, който вашите потенциални франчайзополучатели могат да визуализират и да съпреживеят.
  • 2. Споделете личен анекдот: Привлечете аудиторията си, като разкажете реално преживяване във франчайз индустрията.
  • 3. Маркирайте пътуването на някой друг: Укрепете доверието, като споделяте препоръки или анекдоти от успешни франчайзополучатели.

Независимо от подхода, уверете се, че вашата история следва сплотена арка на повествование: поставете сцената (експозиция), изградете напрежение (възходящо действие), достигнете върха (кулминация), освободете напрежението (спадащо действие) и разрешете проблема (разрешаване). Вашата история не трябва да бъде изчерпателна; краткостта често има най-голямо въздействие. Въпреки това винаги свързвайте историята си с реалността на публиката.

Една завладяваща маркетингова история безпроблемно интегрира уроци, свързани с вашия франчайз, неговата уникалност и потенциала му да облагодетелства франчайзополучателите.

Не просто възхвалявам достойнствата на разказването на истории като търговец на франчайз; фактите говорят сами за себе си:

  • Разказването на истории запечатва вашата франчайз марка в паметта.
  • Историите надминават статистиката, оставяйки трайно впечатление.
  • Личните анекдоти доминират в нашите разговори, демонстрирайки вродената привлекателност на разказването на истории.
  • Разказването на истории засилва припомнянето на марката, както се вижда от успешните истории на франчайз.
  • То култивира доверие, стимулира интереса и инвестициите на бъдещите франчайзополучатели.
  • Потенциалните франчайзополучатели жадуват за разказване на истории, защото то хуманизира франчайз марките и създава връзки.
  • Химическите реакции в мозъка са в основата на емоционалния резонанс и запомняне на разказването на истории.
  • Разказването на истории подхранва интереса и инвестициите на франчайзополучателя, стимулирайки приходите.
  • Включването на истории във франчайз маркетинга повишава ангажираността и интереса на франчайзополучателя.
  • Доказателствата са неопровержими: разказването на истории е основата на ефективния франчайз маркетинг.

Разказването на истории е изкуство и ето три съвета как да го овладеете: изградете резервоар от идеи за франчайз истории, от които да черпите, осигурявайки постоянен поток от вдъхновение; наситете вашите разкази със сетивни детайли и автентичен диалог, за да нарисувате ярки сцени; и не забравяйте, че вашите потенциални франчайзополучатели са истинските герои – приспособете историите си така, че да резонират с техния опит и стремежи.

Източник: Тревър Рапли за entrepreneur.com. Рапли е предприемач от 2013 г. - основава първата си компания на 13-годишна възраст, конвертирайки VHS в DVD. Сега той притежава CorporateFilming.com & FranchiseFilming.com и е обсебен от разказване на истории, лидерство, видео маркетинг и заснемане на социални доказателства за марки. 

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Компания използва AI, за да превърне клиентите си в рекламни звезди (Видео)
Исторически обрат: България е на полуфинал на световното първенство по волейбол след победа над САЩ
На днешната дата, 26 септември. Рождениците днес
Нови материали правят водолазните костюми устойчиви на ухапвания от акули
Осъдиха Никола Саркози на 5 години затвор заради престъпен заговор с Муамар Кадафи
Цитат на деня
Зеленски е готов да се оттегли от поста си след края на войната
Рей Далио: Златото и нефиатните валути ще бъдат по-силни средства за съхранение на стойност с нарастването на дълга на САЩ