Печелившата комбинация "офлайн + онлайн"

Печелившата комбинация офлайн + онлайн

Продължаващият дебат между онлайн и офлайн маркетинговите стратегии е тема на дискусия от години. Според Statista както традиционният, така и дигиталният маркетинг са популярни в глобалната бизнес среда, с приблизителни годишни разходи съответно от 306,8 милиарда долара и 616 милиарда долара. Възниква въпросът: кой вариант е по-добър?

Добрата новина е, че не е нужно да избирате между онлайн (плащане на кликване, онлайн дисплейна реклама и реклама в социалните медии) и офлайн (ефирни и вестникарски реклами, директна поща и програми за купони) маркетинг. В зависимост от вашите цели и целева аудитория, вашата стратегия може лесно да има и двете тактики. По същество страхотният маркетингов план е интегриран маркетингов план.

Мислете за тях не като за конкуренти за вашия бюджет, а като за допълващи се инструменти. Когато се използват заедно, те могат да подобрят вашата марка, да привлекат повече клиенти и да повишат вашата рентабилност. Много компании вече го смесват - използват социални медии за популяризиране на лични събития и традиционни медии за насочване на клиенти към дигитални платформи. Този вид синергия създава по-силна цялостна маркетингова стратегия, нали?

Преди да обсъдим интегрирането на два вида маркетингови канали, нека разгледаме техните предимства.

Онлайн маркетингът е динамичен и рентабилен. Можете да насочвате прецизно рекламите си и да получавате незабавни прозрения, които ви помагат да достигате до повече хора по-ефективно. Можете да коригирате стратегиите си в реално време за по-добри резултати, което го прави перфектна опция за всеки размер на бизнеса. Освен това проследяването на ангажираността и реализациите онлайн е лесно, което ви дава ясна представа за успеха на вашата кампания.

Традиционният маркетинг има широк обхват и може да направи трайно впечатление. Благодарение на разширеното показване на печатни и броудкаст реклами, той е отличен за изграждане на дълбоки връзки с вашата аудитория. Този подход е превъзходен за повишаване на осведомеността за марката, тъй като комуникира ценностите и идентичността на вашата марка ефективно отвъд ограниченията на краткотрайните онлайн рекламни пространства.

Ето пет правила при смесване на тактики за офлайн и онлайн маркетинг.

Правило №1. Поставете общи цели

Комбинирайте онлайн и офлайн кампании със споделена цел, за да постигнете силно въздействие и да осигурите по-добро изживяване за вашата аудитория. Започнете, като подчертаете обща цел, като повишаване на информираността или стимулиране на продажбите за конкретен продукт. В същото време провеждайте онлайн и офлайн промоции, като гарантирате последователност в двата канала. Например, ако популяризирате продукт, уверете се, че офлайн рекламите насочват потребителите към същите целеви страници и QR кодове като цифровите реклами. Това поддържа сплотено послание и позволява лесно проследяване и сравнение на ефективността на кампанията, което ви помага да прецизирате ефективно маркетинговата си стратегия.

Правило №2. Използвайте резултатите от онлайн ангажираността, за да стимулирате офлайн кампании

Увеличете връзката на вашата марка с вашата аудитория, като използвате най-популярното си изображение в социалните медии в предстоящата си печатна кампания. Този интелигентен ход гарантира сплотено изживяване на марката, безпроблемно свързвайки онлайн и офлайн взаимодействия. Изборът на изображение, което вече резонира с вашата целева аудитория, укрепва разпознаването на марката и създава единна идентичност. Уверете се, че избраното изображение е в съответствие с посланията и ценностите на вашата марка за постоянна визуална привлекателност.

Правило №3. Мотивирайте офлайн клиентите да посетят вашата дигитална страница и обратно

Изградете връзка между вашето физическо и онлайн присъствие, която е проста и ефективна. Насърчете клиентите в магазина да се присъединят към онлайн дейности, като анкети или абониране за бюлетини и изключителни онлайн промоции. От друга страна, създайте специални оферти в магазина и ги подчертайте на уебсайта си, за да привлечете онлайн посетители към вашия физически магазин. Тази двупосочна стратегия мотивира клиентите да се ангажират и бързо интегрира както онлайн, така и офлайн аспекти на вашия бизнес, осигурявайки по-добро изживяване за вашата аудитория.

Правило №4. Вземете съдържанието, генерирано от потребителите

Подобрете ангажираността на публиката чрез смесване на традиционни и дигитални методи. Накарайте аудиторията си да участва в кампания за директна поща, като правите селфита и ги споделяте в социалните медии с конкретни хаштагове. Това ви позволява лесно да проследявате успеха на кампанията.

Правило №5. Дизайнът има значение 

Дизайнът е огромен фактор за оформянето и укрепването на идентичността на марката. Независимо дали вашата реклама се показва онлайн или офлайн, последователните дизайнерски елементи като цвят, шрифт и разположение са от съществено значение за предаването на единна история на марката. Когато тези елементи на дизайна са подравнени във всички канали, това подобрява разпознаването на марката и създава трайно впечатление. Сплотената стратегия за дизайн гарантира, че независимо от това къде вашата аудитория среща вашата марка, те получават последователно визуално изживяване, допринасяйки за по-добро запомняне и установяване на солидно и запомнящо се присъствие на марката.

Намирането на правилния баланс между онлайн и офлайн маркетингови кампании може да бъде предизвикателство, но усилията несъмнено си заслужават. Комбинирайте силните страни на двата подхода и ще създадете синергия, за да направите въздействаща маркетингова стратегия, която резонира с вашата целева аудитория.

Източник: Дмитрий Хасанов, основател на агенция Melandia, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Джеф Безос и годеницата му смениха мястото на сватбата си във Венеция, летищата очакват 90 частни самолета с гости
Аятолах Али Хаменей: Иран удари тежък шамар на САЩ, те не спечелиха нищо от атаките си
Районните кметове и общинарите, напуснали ПП: Отказваме да бъдем част от схеми
Столичният градски транспорт на протест, утре може да спре
Румънски евродепутат внесе вот на недоверие срещу Урсула фон дер Лайен
България няма да поставя допълнителни условия за присъединяването на Северна Македония към ЕС
Още двама напускат "Продължаваме промяната"
Зеленски: Всеки руски военнопрестъпник трябва да бъде изправен пред правосъдието, включително и Путин